2 mei 2025, 23:39:53

Hoelang duurt het?

Gestart door TimOw, 5 januari 2004, 16:53:57

« vorige - volgende »

TimOw

5 januari 2004, 16:53:57 Last Edit: 5 januari 2004, 16:57:15 by TimOw
Ik heb mijn valkje nu twee weken en nog zit hij niet op mijn vinger :-[, (mijn vorige parkiet zat na een dag al op mijn vinger!!)ik vroeg me af of dat normaal was, en hoelang duurde het voordatr je je vinger kon bewegen, met de parkiet er nog op ::)!! , ik praat wel veel met hem en zit elke dag met mijn hand in zijn kooi!!! ook fluit hij nog niet wanneer gaat een gemiddelde valk fluiten en meebrabbelen?
=xx=
yanike

Paul

Hoi Yanike,

Het is heel verschillend het ligt er ook aan waar je valkje vandaan komt.
Als je een jong valkje hebt wat net zelf eet van een week of 6 en de kweker heeft er wat aandacht aan gegeven zitten ze meestal de volgende dag al op je vinger.
Zijn de valkjes iets ouder dan kan het wel eens een paar weken duren en zijn ze echt al volwassen kan het nog wel eens langer dan een jaar duren voor hij op je vinger gaat zitten.
Dus het is gewoon heel belangrijk waar je valkje vandaan komt.
Bij een dierenwinkel weten ze vaak niet precies hoe oud ze zijn en ze zeggen dan 2 maanden terwijl ze misschien 2 jaar zijn.

Groetjes, Paul

giovanni

helloW

Heb mijn valkje op mijn vinger gekregen na ong. 3weken
Wel is ie nog niet helemaal tam :(

grtjs

Tara

Is hier een b'tje te zien van welke valk ...

Heb er al enkele gehad die al meteen op m'n vinger zaten nadat ze hier waren ... Dus ja, weet niet echt welk antwoord ik moet geven, anderen willen helemaal nie op mijn hand zitten :-( ...

Groetjes, Tara

TimOw

ik heb timo bij een kweker vandaan die zei dat hij van dit jaar was...(ups, vorig jaar dus eigenlijk ::)).. ik kan nu al bij hem in de buurt komen (na twee en een halve week!!!!)
maar hoe krijgen jullie hem dan zijn kooitje uit(en in) of doet ie dat zelf? als ik mijn kooi openzet blijft timo gewoon stront eigenwijs zitten en eten, hij wandelt ook gewoon langs het open deurtje, dus ik neem aan dat hij dan wel weet dat die openstaat.
=xx=
yanike

TimOw

haai,
ik dacht eigenlijk dat bij iedereen het valkje tam was ma wat ik tot nu toe gehoord heb valt da ook wel mee :D.
=xx=

Paul

Hoi TimOw,

Ik heb hier wel een hoop tamme tussen mijn valkjes hoor.
Eentje die heel tam is kreeg ik met 5 weken en die was ook meteen aal tam en is dat ook gebleven.
Ik moest haar in het begin nog wel bijvoeren want ze at nog niet zelf.
Weer een paar andere heb ik ook al op oudere leeftijd tam gekregen.
Mijn eerste valkje heb ik wel zelf tam gemaakt die kwam uit een dierenwinkel en dat tam maken duurde wel een maand van wat ik me herinner want hij was ook al wat ouder denk ik.
En dan natuurlijk de jongen die hier geboren zijn, die hebben vanaf de geboorte op mensenhanden gezeten dus die zijn dat wel gewend alhoewel ze niet allemaal supertam zijn helaas maar dat komt omdat we er zoveel hebben.
Dan trekken ze meer naar de andere valkjes dan naar ons.
Maar niet alles hoeft hier tam te zijn, soms zit ik al met 4 vogels op me moet er niet aan denken dat ze alle 21 op me gaan zitten  :D.

Groetjes, Paul

TimOw

ma..hoe doe je dat eigenlijk..tammaken? ik priegel ma wat aan ik heb nu eigenlijk het gevoel dat hij banger wordt, dan tammer :o :(, en hij fluit ook echt niet komt dat ook nog??
=xx=

Skippy

Bij mij duurde het nog wel langer...ik had mijn valkje namelijk overgenomen van andere mensen en daar zat ie alleen in zn kooitje...toen ik hem kocht was hij al 5 maanden maar gelukkig is hij nu helemaal tam :)(hij is nu 1,5 jaar)

Skippy

TimOw

hoe krijg je dat voor elkaar!!!? elke dag meer dan een jaar lang het geduld op brengen om je hand een paar uur in zen kooi te steken?? :o :o
=xx=

Skippy

Nou dat was ik ook wel snel zat!Toen deed ik het nog maar 1x in de maand ::)Maar gelukkig is het uit eindelijk weer goed gekomen...hij was tam geworden althans :)

Skippy

TimOw

maar toen mocht je valkje er wel elke dag uit?? en ging hij dan zelf terug??
=xx=

Skippy

Toen?Nou dat was zelden dat hij mn kooi uit moch...het was namelijk heel moeilijk om hem weer in z'n kooi wou (het kon niet door een hand want daar was hij bang voor)en ik denk dat we er dan wel 3 uur overdeden hem terug te krijgen...hij kon toen trouwens ook helemaal niet goed vliegen!Hij vloog tegen het plafond,tegen de muur overal tegen aan...gelukkig nu niet meer en nu zit ie elke dag wel buiten zn kooi!

Skippy

roaneric

Hoi

Mijn eerste valkje was 4 weken oud en kon nog niet vliegen, dus zat ook rustig om mijn vinger.  Van alle 4 mijn valken is zij nogsteeds de tamste valkje.  Mijn tweede valkje duurden ongeveer 3 dagen, de derde binnen een dag of 2 en de 4 de is nogsteeds niet tam, dus bij mij is het ook verchillend.
Groetjes
Marijke

Didi

Hey,

Ik kon mijn valkje eerst aaien, daarna ging hij op een stokje zitten, pas later begon hij op m'n hand te zitten, na een week of 4.

Groetjes Diane