2 mei 2025, 15:37:10

Te jong voor een koppel??

Gestart door molenaar, 9 januari 2004, 01:33:32

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi allemaal,
In afwachting op haar bruidegom, heb ik Snowy bij de jonge valkjes gezet die rond 15 november 2003 geboren zijn.
Nou is er één jong waar ze de hele tijd bij zit, mee kopje kroelt.
Moet ik me nou zorgen maken? kan er al iets zijn zo jong tussen twee valken, of is het gewoon sociaal gedrag?
Kan en / of moet ik Snowy uit de kamervoliere halen?
Dit is voor mij eigenlijk de enige pop, waar ik een speciaal soort man bij zoek.
Wie kan mij hierbij helpen?
Als het niet kan, dan kan het niet.
Al ben ik dan wel benieuwd, hoe de jongen er uit komen te zien van; een man wildkleur/bont x pop zilver-geparelde witkop.
Denk een zooitje.
Groetjes Banter

Karin

Er kan nog niets gebeuren hoor, het jong is nog lang niet geslachtsrijp. Misschien is het gewoon een lekkere kroeler  ;D Weet je zeker dat de pop een zilver geparelde witmasker is  ( rode oogjes ) ? Dat zou prachtig zijn en zonde als je daar een gewone wildkleur bij zet die niet split is voor zilver. Zet er geen andere zilvere bij ( roodoog x roodoog geeft zwakke jongen ). Zoek een mooie man, bijvoorbeeld een gewone geparelde witmasker die split is voor recessief zilver ( ik neem tenminste aan dat de pop geen dominant zilver is ). Krijg je mooie jongen uit  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

molenaar

Hoi Karin,
Omschrijving kan ik wel geven, maar een foto lukt mij nog niet, dus:
Haar koppie heeft een heel licht wit masker, lichtgrijs, haar borst is zilvergrijs gepareld, haar vleugels zijn donkerder gepareld.
Ik zal je advies opvolgen en er een gewone geparelde witmasker bijzetten.
Kun me me misschien ook vertellen of het schadelijk is dat de ouders één jong nog steeds voeren.
Die jongste blijft krijsen, tegen zijn vader.
Groetjes Banter

Karin

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Soms krijgen de jongen het voor elkaar dat ze nog weken gevoert worden  ;D Dat stopt vanzelf.
Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Banter,

Het is normaal dat je jongen nog een maand of drie om voedsel zeuren bij de ouders terwijl ze zelf al heel goed kunnen eten.
Hier is het laatste jong ook al ruim 2 maanden en die zeurt ook nog bij paps en mams af en toe.
Schadelijk is het zeker niet en de ouders geven ook niet altijd meer eten omdat ze er denk ik zelf ook wel genoeg van hebben  :D

Groetjes, Paul