wat moet ik geven als handopfok en hoevaak??

Gestart door shaka, 26 mei 2010, 09:32:27

« vorige - volgende »

shaka

Hallo allemaal, van het weekend heb ik elders op het forum ook al een bericht geplaatst over het plukken van de jongen door moeder...

Ik heb 6 jongen van ruim 4,5 week tot 5 week oud, nu hebben ze hele kale koppen en nekken. En alles onder de vleugels is weggeplukt! Op zich zeiden jullie dat ze niet bij de ouders weghoefden omdat dit niet ernstig genoeg is maar nu ben ik erachter gekomen dat van de 6 volwassen valken in de voliere er 5 de jongen plukken! ze zijn al een paar dagen tot een week uitgevlogen en het probleem lijkt zich alsmaar te verergeren omdat steeds meer vogels dit gaan doen?
Nu wil ik ze eigelijk naar binnen halen en met de hand voeden, maar hoeveel hoevaak en wat voer ik ze dan?
Er zijn al enkelen bij die al regelmatig zelf wat proberen te eten. De andere vogels weghalen is geen optie want die liggen ook op eieren...

HELP!!!

Bedankt alvast!

Saar

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html
En je moet ze Nutribird a21 voeren als je op handopfok over wilt gaan. Hier zit bijna alles in wat ze nodig hebben.

shaka

Hallo de nutribird heb ik opgehaald en ze het net gegeven. Wat een gesmeer zeg haha. Vind het wel erg eng hoor al die negatieve verhalen die ik hierover hoor! Hoop maar dat ik het goed doe! Ze willen nog niet echt maar dat zal wel komen omdat ze er zelf ook aan moeten wennen denk ik.....