Vogeltjes uit Zeeland...Pixie Blijft!! :)

Gestart door karlijn, 24 mei 2010, 10:03:58

« vorige - volgende »

karlijn

pap is al weer bijna normale dikte ietsje dunner ivm dat ze het dan makkelijker kan slikken (pixie is namelijk net zown stofzuiger die zou zelfs cement doorslikken geloof ik ;) )
ik geef  der nu druivensuiker en dan half uurtje later voeding..
dan kan je merken dat ze iets meer kracht heeft.. maar ik sta er toch weer versteld van dat ze toch weer zo opleeft.. bizar hoor hoe sterk die kleintjes zijn...

Nutribird heb ikniet meer.. ik heb nog wel kaytee dat kan ik nog proberen,maar juvenille is 1 van de beste.. tenminste dat vind ik.. maar ik zal morgen eens kaytee proberen voor haar..

Ik heb der toch ook op antibiotica gezet.. daar krijgt ze nou 1 druppel van en morgen weer 1 en dan kijken.. wat het overmorgen doet.. maar het lijkt erop dat ze nu weer een beetje stabiel is.. gek heh.. maja ik besef me ook goed dat het ineens klaar kan zijn.. we zient wel..
Ze is nog steeds eng dun.. maar misschien komt het wel weer goed.. nogmaals we zient wel.. en we duimen hier ook.. steeds kijk ik met gespannen blik in dat bakkie en dan beweegt ze nog...

Morgen horen jullie weer van me!

Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

☺ Pita ☺

Sterkte hoor met de kleintjes!

Cherro

Ik zou dan ook niet veel dunner gaan, hoe meer je zelf gaat "spelen"met de voedingen, hoe minder ze binnen krijgen.

Ikzelf gebruik al jaren Nutribird, en ze doen t hier altijd super op.
Ook in het verleden de wat zwakkere gevalletjes, maar zo als jouw valkje Zola hebben we het nog nooit meegemaakt.

Ze moet nu echt aansterken, je kunt haar eventueel ook onder een warmtelamp plaatsen als het arme ding moeilijk warm kan blijven zelf.
Daar kunnen ze ook flink van opknappen, maar teveel warmte moet ook niet omdat ze al zo weinig vocht vasthoud blijkbaar.

Ik hoop dat ze het gaat redden..!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

karlijn

nutribird heb ik ook vaaak gebruikt..
kaytee laatste keer en Harrisons ook.. tis allemaal fijn spul
alleen de prijs varieerd enorm ;)
de reden waarom ik harrisons gebruik is dat als ik ovrhoud kan ik heb aan mn amazone geven die  krijgt balletjes van juvenille pap om zn vitaminen op peil te houden...

Rianne

Caroline heeft een filmpje gemaakt hoe zij de kropnaald heeft gebruikt. Anders stuur je haar ff een berichtje voor de link?
En misschien woont er wel iemand in de buurt die er ervaring mee heeft. Het is niet moeilijk, ik heb het ook zonder voorbeeld moeten leren. Net als bij het voeren met een spuitje is het nu ook van belang dat het niet in de luchtpijp komt, maar die is zo smal, daar zit je niet zomaar in vanwege het bolletje wat op de naald zit.

karlijn

Hoi,
Zola is daarjuist overleden..
het ging echt heel slecht met der dus tis maar beter zo.. :'(

Het zat er aan te komen.. maar het  blijft  :censuur

Rip Zola.......

``````````````````````````````````````
Met Pixie gaat het heerlijk...
weegt 48 gram groeit dus als een bezetene...TOP!
en daar ga ik me maar op focussen...!

Thanks voor alle hulp!

karlijn

Hier een paar foto's van Pixie..

Poepie heh... :-*

op zich heb ik niet veel last van het overlijden van Zola.. maar best kans dat ik er vanacht door wakker lig.. (tja in combinatie met zwangerschaps hormonen)

Rianne

Erg jammer, maar idd, het was te verwachten. Je hebt iig je uiterste best gedaan, daar kon het niet aan liggen. Sterkte!

karlijn

hoi hoi.
Weer een updatje van Pixie.. het gaat goed met der en word echt een lekkere dikkerd...53 gram weegt ze nu...

en volgens mij krijgt ze een flinke kuif!!  :-*

☺ Pita ☺

Ziet er goed uit !!
Komt vast door de zeeuwse lucht :)

karlijn

hahaah ruik je het ook :o  :-X :P

karlijn

hier zijn we weer eens!

Het gaat geweldig met Pixie en wat een poeperdoeper is het.. zo schattig.. ze begint nu interesse te tonen in alles om der heen  ;D en over de bank lopen.. geweldig!

het gaat dus toppie!

(ben stiekem al aant kijken naar een kooi ::) )

karlijn

jaja ik heb een kooi besteld!  ;D
Manlief is akoord gegaan...

AFMETINGEN:
*BREED 64CM
*DIEP 54CM
*HOOG 58CM

dat is hem!
het is geen giga grote kooi maar dat hoeft ook niet.. want ze mag er toch veel uit..
ze is hard aant oefenen op fladderen en word al een hele dame  :-*

karlijn

animallovertje

ben waarschijnlijk een zeur.. maar vind die kooi er wel erg klein uit zien... ook voor als ze er vaak uit mag...
verder erg leuk dat pixie mag blijven!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------