20 mei 2025, 23:17:54

Wooki, een ei of iets anders?

Gestart door Annouschka, 11 mei 2010, 11:40:07

« vorige - volgende »

Annouschka

hallo,

een vraagje;

is het mogelijk dat een valkje dat met een ei opzit moeilijk z'n ontlasting kwijt kan?

Gisteren zag ik dat Wooki niet in haar doen was, ze liet ineens een grote flats ontlasting vallen (waterig), ze zat met haar vleugels af, bol en met een bobbel op haar rug (zo meende ik gisteren toch te zien).

Mijn eerste gedacht was dat ze een ei ophad dat gescheurd was en dat de onlasting die ze liet vallen eiwit was :o

Haar dus apart gezet (met Solo erbij) warmtelamp enz, ze zat regelmatig aan haar kontje te krabben met haar pootje maar ontlasting kwam maar niet.
Een paar uur later ineens een dikke flats ontlasting, wel wat dun maar er zat tenminste groen bij.  Eten deed ze niet :(

Nu vandaag was ze al redelijk wat actiever, Yabba was helemaal in paniek omdat zijn vriendjes apart zaten dus hen terug bij de rest gestoken en de warmtelamp boven de grote kooi gehangen.

Nu vandaag zie/voel ik geen ei meer zitten ???  ook haar borstbeen steekt redelijk fel uit (gebeurt wel meer in de broedperiode), ze neemt veel sepia op en grit en heeft vanmorgen al wat gegeten en gedronken maar nu is ze wel terug heel stilletjes, gebeurt ook wel meer in de periode dat ze een ei moet leggen maar die ontlasting die aan haar kont hangt, het feit dat ze maar om de paar uur een dikke flats laat vallen baart me zorgen :(

Hopelijk weet iemand antwoord op m'n vragen :(

Annouschka

ben ondertussen naar de DA geweest, blijkbaar heeft Wooki een beginnende buikvliesontsteking :(  ook haar ouderdom en het feit dat ze al zoveel eitjes gelegd heeft haar parten :(

Een ei zat er dus niet, zal gisteren ontlasting geweest zijn dat zo'n bol vormde

Ze heeft een AB inspuiting gehad en heb vitamines gekocht.
Hopelijk is m'n meisje snel weer beter :(

KiP

Ach wat sneu hè, voor zo'n beestje! Hoe oud is ze?

Heel veel sterkte en beterschap!!

Kimm

sterkte en beterschap voor je valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Hopelijk knapt je valkje snel weer op .... sterkte.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annouschka

Wooki is nu 5 jaar en een echte eierfabriek ::)

Het jammere is dat Solo haar niet kan dekken, hij is te klein waardoor de eitjes telkens onbevrucht blijven :(

Ze heeft allesinds heel veel geluk gehad, daarnet heeft ze een heel kapot ei gelegd :o
Mijn vermoeden dat er een kapot eitje opzat, klopte dus.
Het kapje is eraf, de schaal bestaat uit 2 lagen en is heel erg dik :o

Net nog de DA gebeld (ja, haar fout is het niet, ze kon het onmogelijk gevoeld hebben dat dat er zat want het is helemaal verschrompeld) en ze zei dat ze nu normaalgezien vlug moet opknappen.
Ze is al iets beter dan gisteren, heeft weer gegeten enz

Ik ben iig heel blij dat dat ei eruit is :)

KiP

Nou, die weet nu ook wat een zware bevalling is! Wel vreemd dat het ei is gebroken, ondanks die dikke schaal. Maar fijn dat ze ervan verlost is!

En die arme Solo.. Ook niet goed voor z'n eergevoel ;)

Annouschka

Citaat van: KiP op 12 mei 2010, 11:35:21
Nou, die weet nu ook wat een zware bevalling is! Wel vreemd dat het ei is gebroken, ondanks die dikke schaal. Maar fijn dat ze ervan verlost is!

En die arme Solo.. Ook niet goed voor z'n eergevoel ;)

Maandag liet ze een hele grote kwak ontlasting vallen en dat zag eruit als eiwit, toen was er bij mij al een vermoeden dat ze met een kapot ei opzat, ook liet ze maar om de zoveel uur een dikke kwak ontlasting  vallen, iets dat toch ook niet echt normaal is.
Je zag duidelijk de bobbel en de knik in haar staart zitten, gisteren zag je daar raar genoeg niks meer van ???

Ik hoop echt dat ze geen infectie heeft/krijgt door dat kapotte ei :(

En idd, Solo ::) ;D ;D  't manneke kan er echt niet aan doen, toen hij nog heel kleintjes was, is hij heel erg ziek geweest (luchtwegeninfectie), op z'n 6 weken moest hij al aan de Baytrill, dat heeft er oa voor gezorgd dat hij niet echt uitgegroeid is.

En te zeggen dat er hier nog een valkje zit, nl Yabba, die heel erg zou voldoen aan de noden van Wooki (prachtvalkje trouwens, een bonte) maar dat mag helaas niet van Wooki, Solo is haar one and only...

KiP

Ach! Zo zie je maar dat het helemaal niet om je kunsten hoeft te gaan! ;D Solo heeft het maar getroffen met zo'n lief meisje. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je wel graag nestjes zou willen. Dan is het wel jammer ja!

Maar jij hebt dus ook zo'n mini-valkje :) Bij mijn Juci komt het ook door startproblemen. Ze weegt gemiddeld 72 gram, maar ik krijg er echt geen verandering in. Gelukkig hoeft zij niet te presteren ;)

Ik hoop met je mee dat Wooki helemaal zal herstellen en niet beschadigd is van binnen! En dat de volgende eitjes gewoon heel zullen blijven! :)

Annouschka

En we zijn terug bij af :(

Gisteren terug naar de DA geweest met Wooki want ze zat helemaal niet goed, ademde zwaar en zat heel bol.

Ze heeft terug gevoeld, de legbeentjes zitten open maar tot nu toe geen ei, vermoedelijk zit ze terug met zo'n windei op :(

Ze heeft een spuitje met AB gekregen maar volgens de DA is het een straatje zonder einde :'( :'(

Er valt niks aan te doen, ze sprak over sterilisatie maar de kans dat dat lukt bij zo'n klein vogeltje is heel erg klein...

Ik heb een vriendin van mij ingeschakeld, een veterinair homeopaat, als er toch niks meer aan te doen valt, wil ik dit zeker nog proberen.

Ik hoop dat zij me kan helpen, ze is nu op zoek naar het geschikte middel voor Wooki, laat ons hopen dat het lukt... :-\

Annouschka

Ik kijk net in de kooi en rara, wat ligt er terug op de bodem?? ::)

Idd, terug zo'n kapot eitje :(

Saar

Jeetje....
Heb je de kooi ook al helemaal verandert qua inrichting?
Dit wil ze ook nog wel eens 'van de leg' helpen!

Kimm

ach de arme meid  :-\
ik hoop dat ze nu gaat opknappen, nu ze het eitje kwijt is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annouschka

de kooi heb ik nog niet veranderd qua inrichting, ga dat straks eens proberen ;)

Ik vraag me eigenlijk af hoe het komt??
De schaal is heel dik, 2-laags en wordt niet hard ??? (kapot eitje ligt hier op een stukje keukenpapier).
Ik vind het iig heel erg raar...

Ze heeft eivoer met opfokvoer ter beschikking (had de tip gehad om vitamine D te geven en ik had geen levertraan meer in huis en aangezien er in Kaytee ook vitamine D3 zit...), trosgierst, kalkblok, sepia, goed zaadmengsel, af en toe groenten en fruit en een goed vitaminepreparaat (van bij de DA), grit, maagkiezel...

Weet er nog iemand iets dat ik haar kan geven qua supplement??

Ze is heel stilletjes momenteel maar wast zich wel, is al een slokje gaan drinken en heeft iets geknabbeld :)
Gisteravond daarentegen heeft ze moeten overgeven, zal zekerweten van de stress van het tripje naar de DA zijn (heb ik wel al meer gezien, dat ze spuwen bij stress).

Caroline

Sterkte met haar.  :)

Hopelijk heeft ze het nu gehad en kun je door de nodige veranderingen haar broedcyclus doorbreken.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.