3 mei 2025, 04:55:29

lood in ritsen

Gestart door Annouschka, 4 januari 2004, 17:06:08

« vorige - volgende »

Annouschka

Ik heb een vraagje, weet iemand of er lood in ritsen zit??

Fiona

ligt aan de rits denk ik :-)

Tara

Hoi hoi,

volgens mij kunnen de meeste ritsen in ieder geval geen kwaad, hier is Malaia verzot op ritsen ..... En knopen ::).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Ik denk niet dat er lood in ritsen zit dat is veels te zacht om een rits van te maken.
Tegenwoordig zijn de meeste van kunststof gemaakt en vroeger van gewoon ijzer denk ik.
Maar lood zal er zeker niet in zitten lijkt me.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hallo,
ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties, nu zal ik tenminste niet meer ongerust zijn als hij aan mijn rits zit te knabbelen.
Groetjes

giovanni

is lood mss slecht voor valkjes??

Paul

Hoi Giovanni,

Lood is heel erg slecht en zelfs dodelijk als ze het binnen krijgen.
Dus oppassen met bijvoorbeeld glas in lood ramen daar zaten die van mij ook aan te pikken hier maar ik zag het gelukkig op tijd.
En je hebt ook van die tinnen schalen daar zit ook lood doorheen volgens mij.
Maar behalve lood zijn alle zware metalen slecht voor ze en ook koper als het geoxideert is (dat groene) is echt heel slecht.
Ik heb ook wel eens gehoord dat een valkje aan de loodveter van een gordijn had geknaagd en was overleden dus het gevaar zit vaak op plaatsen waar je het niet verwacht.
Vroeger waren kooien ook van echt koper en dat was ook slecht vandaar dat ze nu van andere materialen zijn gemaakt.

Groetjes, Paul

bogey

9 januari 2004, 16:08:13 #7 Last Edit: 9 januari 2004, 16:12:05 by bogey
Je kan ook beter de hulsjes van wijnflessen weghalen voor je ze in het wijnrek zet. Over het algemeen zit er geen lood meer in maar je weet maar nooit.

jacko

hoi

jacko zit ook altijd aan de rits van mijn vriend of jacko zit ook altijd aan mijn oorbellen.

groetjes,miranda en jacko(valkje)

Paul

Hoi,

Van die wijnflessen is wel een goeie tip daar denk je vaak niet aan inderdaad dat daar lood in kan zitten.
Goedkopere wijn daar word geen lood gebruikt meestal maar de duurdere wijn daar word af en toe nog steeds lood gebruikt  over de hals van de fles.

Groetjes, Paul