5 mei 2025, 20:54:44

Het trainen van je valkje

Gestart door chicolover, 15 mei 2010, 17:09:18

« vorige - volgende »

chicolover

Hallo iedereen!
het is al een tijdje geleden dat ik op het forum wat heb gepost maar ik heb een leuke vraag; wie heeft hier allemaal zijn valkje getraind? dus dat hij trucjes uitvoert voor je?

Ik heb Chico sinds een aantal weken een aantal trucjes geleerd zoals pootje geven, naar mij toe vliegen en op zijn stok ronddraaien als ik 'draaien' zeg. Dit heb ik Chico geleerd met een clicker. een clicker is een klikapparaatje wat je normaal gesproken gebruikt om honden te trainen.

ik vroeg me af of mensen op dit forum er ervaring mee hebben dat ze hun valkje op commando dingen laten zeggen of dat als je valkje aandacht wilt; dat hij niet gaat schreeuwen maar dat hij bijv. met zijn pootje zwaait of met zijn vleugeltjes gaat slaan.
dit laatste wil ik hem zeer graag leren alleen ik weet niet goed hoe ik dit aan kan pakken.

wie heeft hier allemaal ervaring mee? en wat leren jullie je valkjes? hoe kan je training het beste aanpakken? doet iemand hier ook targettraining met zijn valkje? en wat kan je hier allemaal mee bereiken?

ik ben benieuwd wat al jullie antwoorden zijn!

coolsille2

ik heb een vraag voor jou :P
Waar koop je zo'n clicker?

wendyrene

als ik het goed heb gewoon bij de dierenwinkel...want volges mij worden deze klikkers ook voor honden gebruikt...
maar dat durf ik niet voor 100% zeker te zeggen

coolsille2

ik zal eens zien in de dierenwinkel dan :)

dimi859

in de dierenwinkel in wachtebeke het vogelparadijs zou je daar aan kunnen geraken
en die klickers dienen eigenlijk voor honden.
heb ook zo een maar mijn hond en vogel zijn er bang van dus ben ik er mee gestopt
ik zou hem ook heel graag wat trucjes leren maar kzou nie weten hoe? :P
mijn vogel is nog jong dus het is het beste dat ik het hem zo snel mogelijk iets leer hè??

grtjs

Sanna

Wat leuk dat je je valkje truckjes hebt kunnen leren! Het zou leuk zijn als je er eens een flimpje van zou kunnen maken, ik zou dat wel eens willen zien ;).

Groetjes, Sanna