27 april 2024, 09:43:11

buitenvoliere

Gestart door little_devil, 14 mei 2010, 21:42:33

« vorige - volgende »

little_devil

Hallo,

We hebben net 2 valkparkieten gekregen van iemand, ze zijn nu een jaar oud en hebben altijd binnen gezeten. Is het mogelijk om deze in onze buitenvoliere te zetten bij onze grasparkieten ?

Geo

Ik zou nog even wachten tot het buiten wat warmer word. de nachten zijn nog steeds te koud (2 tot 5 graden) >:(
eigenlijk is het overdag ook nog steeds te koud 10 tot 12 graden, neem aan dat waar ze binnen zaten warmer was.
zodra de temp buiten net zo hoog is als dat het binnen was dan kan het. en dan liefst nacht's in een nachthok.
ten 2e grasjes en valken gaan niet altijd samen, grasjes zijn heel druk en dominant. Als je voliere groot genoeg is kan het misschien goed gaan, dat zou je dan goed in de gaten moeten houden.

little_devil

Voliere is zo'n 2 op 3 meter, dus denk wel groot genoeg, niet ? :)
We hadden ze er al bijgezet en hebben de nacht toch overleeft.
IK las ook dat Valkjes winterhard zijn, maar daarmee dat m'n vraag of ik ze buiten zou kunnen zetten als ze altijd binnen hebben gezeten

Geo

Ik hoop voor jou dat het goed gaat, valken die altijd binnen hebben gezeten zijn niet winterhard. dat moet je opbouwen door ze bij een juiste temp naar buiten te doen, en dan wennen ze aan de temp buiten. en als de nachten dan weer kouder worden dan gaat dat stapsgewijs en dan wennen ze er aan.
In een voliere van 2 bij 3 hoeven ze mekaar niet in de weg te zitten, dus denk dat het samen met de grasjes wel goed gaat.

Saar

Valken zijn winterhard als ze in de zomer buiten hebben gezeten, en de vrieskou van de winter hebben overleeft.
Deze valken zullen lichamelijk een gigantische klap krijgen en kunnen misschien zelfs ziek worden er door!!!!!! Het beste is om ze weer naar binnen te halen en te wachten tot t minimaal 10 tot 15 graden blijft 's nachts.

De combi gras en valkparkieten kan goed gaan. Heb t zelf ook, maar het kan ook gruwelijk mis gaan.

Geo

Begrijp uberhaupt niet waarom je hier de vraag stelt ( of de valken naar buiten kunnen) je krijgt ongeveer een uur later al antwoord dat het niet zomaar kan. om ze dan vervolgens gewoon naar buiten te doen. En dan met het verhaal terug komen van " ze hebben de nacht overleefd" als je zo met dieren omgaat ben je geen dieren waard. ze zetten jou toch ook niet in je nakie s'nachts buiten.

sorry maar hier kan ik slecht tegen