na overlijden Bogey nieuw knuffie

Gestart door bogey, 3 januari 2004, 22:22:56

« vorige - volgende »

bogey

3 januari 2004, 22:22:56 Last Edit: 12 maart 2004, 01:56:23 by bogey
12 December 2003  is mijn allerliefste Bogey overleden.   :-[
 
Hij was pas 3 1/2 dus beroofd van nog 15 jaar levens plezier.
 
Nu nog steeds ben ik jankend achter de PC waar hij normaal bij me was. Het was een enorme lieverd en eigenzinnig mannetje.
 
Dinsdag 9 december hebben we samen nog boven in bed tv gekeken.

Woensdag 10 december tegen bedttijd merkte ik dat hij niet zichzelf was. Hij zat op mijn voet ipv op me knie.
 
Donderdag ochtend gelijk arts gebeld want hij zat er niet goed bij en leek erg krampen te hebben. (nu had ie die altijd wel maar alleen nadat hij z'n rondje 33-2 te snel had uitgevoerd.)  Bij de arts bleek hij iets te ligt en kreeg medicijnen want hij dacht dat ie wel eens hersenvliesontsteking kon hebben.
 
Donderdag de hele dag goed op hem gelet, maar hij werd er niet beterder van. Hij kreeg steeds meer stuipen die ie probeerde tegen te gaan door hard in de stalies te bijten om zichzelf staande te houden. (mij was nl verteld dat ik hem zelf met rust moest laten.  meerdere malen dierenarts gebeld voor extra controle maar afwachten was het enige.
 
Donderdag rond 7 uur dierenziekenhuis gebeld en we mochten lang komen. ik heb hem daar achtergelaten met een hoop tegenstrijdige gevoelens, maar als ie het uberhaupt zou redden was het daar in een couveuse volgens de arts.
 
Vrijdag ochtend gebeld dat ie nog leefde maar niet fanatiek .. dus ik mocht eerder langskomen.  Het was echt vreselijk om me actieve vrolijke eigenzijze snuiter zo te zien kreperen. Hij was zo stil en in mekaar gezakt. Telkens weer die vreselijke consvulsies waarbij hij op zijn rug terecht kwam. Hij keek ook niet goed uit zijn ogen.
 
Vrijdag avond ben ik bij het reguliere bezoek nogmaals langgeweest en heb hem een uur lang gekroeld op zijn koppie. Hij leek eindelijk wat rustiger te worden en hij keek met herkenning uit zijn ogen.   Dit is ook de laatste keer dat ik hem "levend" heb kunnen zien.
 
Vrijdag nacht heb ik nog een arts gesproken die zei dat ie er goed bij zat ........ maar alsnog het rampzalige telefoontje zaterdag ochtend om 8.30 dat Bogey helemaal in zijn uppie is overleden. Dit doet me zo'n vreselijk veel zeer.  
 
Enige wat ik hoop is dat ie geen pijn had en dat ie "lekker" is ingeslapen. Hij was nl in het midden van de couveuse gevonden waar ik zijn spiegeltje had neergelegt. Terwijl tijdens de convulsies hij een hoek opzocht om zich vast te kunnen klampen.
 
Ik weet niet waar hij aan is overleden, maar het is veeeeeeeel te vroeg.  Zaterdag zijn we gelijk naar het dierencrematorium gegaan. Ik heb geen tuin om Bogey in te begraven dus in een urntje kan ik hem toch bij me houden.
 
Kippie ging overal in huis mee naar toe. In de douche, in bed, achter de PC, de was doen, met de glimmende melk-opschuimer ... zijn lievelings "speelgoed" stiekem bij de playstation gaan zitten.(Wat uiteraard niet mocht door de kabels die erbij lagen)

In de brood trommel, in het vergiet om de overgebleven spaghetti sliertjes op te peuzelen.
Achter de rvs broodrooster kon hij ook uren spelen. Als wij dan kwamen kijken ging hij ons wegjagen. Helemaal wijd met zijn vleugels en blazen.......  Ja erg indrukwekkend.

Hij kwam mij altijd troosten als ik verdriet had.
 
Ik weet niet goed hoe ik het verdriet moet verwerken want het is mijn eerste huisdier/beste vriend die overlijdt, maar ik weet wel dat er nooit meer een tweede als Bogey is.

hier een filmje om het manneke te zien kletsen
//www.dawizzard.demon.nl/bogey/video/MOV00001.MPG

bogey

3 januari 2004, 22:38:40 #1 Last Edit: 9 februari 2004, 16:37:48 by bogey
Er zijn verschillende mogelijkheden waaraan hij gestorven kan zijn.  Hersenvliesontsteking zei de dierendokter.
Hypocalcemia was een optie volgens het dierenziekenhuis.

Echter denk ik dat hij onmogelijk een calcium tekort kon hebben, daar hij de sepia goed veroberde en van tijd tot tijd ook eierschilletje kreeg. Hij at eigenlijk alle zaadjes uit zijn bakkie en daarnaast nog ons eten.(met mate)


Maar ik kan dus niets op het internet vinden over hersenvliesontsteking en hoe het voorkomen zou kunnen worden.  


Heeft iemand hier ervaring mee.....waar kan hij van de een op de anddre dag zo aan kapot zijn gegaan.
HELLLLP

Een ontroostbare.



Shirley

Hi,

Ik heb geen idee waar je meer info zou kunnen vinden over een hersenvliesonsteking, maar hoop dat iemand anders dit wel voor je weet.
Ik vind het heel erg voor je dat je valkje overleden is en wens je dan ook heel veel sterkte toe.

Liefs,
Shirley :'(

giovanni

hello
veel sterkte met het verlies van je valkje

grtjs

bannanne

heel veel sterkte vriend
je kan altijd steunen op mij om je gevoelens uit te storten ik weet niet hoe het is om een vriend te verliezen omdat ik het zelf nog niet meegemaakt heb( gelukkig maar)
greets bart, bannanne, pino

Tara

Ik zit hier gewoonweg mee te huilen :(, dit is gewoon vreselijk ... Wat erg ook :( ...

Veel sterkte ... Mijn Mokootje lijkt wel erg goed op Bogey :(, vind het gewoon erg jammer voor je :(, sterkte he ..

Groetjes, Tara

Mandy

Wat zonde zeg, inderdaad veel te jong, maar die ziektes zeggen mij ook niets hoor. ::)
Je hebt in ieder geval wel supergoed je best gedaan, maar soms is de natuur hard en onvoorspelbaar en moet je iemand laten gaan. Klinkt misschien raar, "iemand", maar hij was wel een iemand voor je, met een heel eigen karakter. Dat hebben alle levende wezens, daarom zijn ze ook niet vervangbaar.
Maar laat je dat er niet van weerhouden om het karakter van een ander valkje te leren kennen, want ook daar kan je dan weer veel plezier aan beleven.
Voor nu (en later) veel sterkte. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Liek

Ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen! Wat vreselijk zielig zeg!
Heel veel sterkte!
Groetjes Liek

Marianne

Hoi,

Heel veel sterkte met het verlies van Bogey.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

pona

Heel veel sterkt met het verlies van Bogey.

Ilona
grtjs Ilona


Nes

Jeetje wat erg  :'(! Veel sterkte met het verlies.

Liefs Nes

Paul

Hoi,

Heel veel sterkte met het verlies van Bogey in elk geval.
Een andere valkparkiet kan Bogey natuurlijk nooit vervangen maar ik zou toch weer gaan kijken naar een ander valkje.
In elk geval ziet Bogey er op de foto's echt heel erg mooi en lief uit.
3,5 jaar is echt niet oud voor een valkje dus hij is inderdaad veels te vroeg heengegaan :-(
Normaal moeten ze makkelijk 15 jaar en zelfs meer halen.
Kan het niet zijn dat ie ergens aan gegeten heeft misschien een giftige plant of iets dergelijks?
Het is namelijk vreemd dat ie opeens zo ziek geworden is.
Heel veel sterkte.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey hey,

Veel sterkte met het verlies van Bogey. :'(
Je weet het he, uithuilen kan je op dit forum!

Groetjes, Mariette

bogey

5 januari 2004, 01:50:23 #13 Last Edit: 6 januari 2004, 20:03:31 by bogey
Echt tof al het medeleven.  :-*

Het doet me nog steeds veel verdriet en pijn aan mijn hart. Alles in huis doet me nog aan Bogey denken. Het was als mijn kind. Twee maanden voor Bogey stief ben ik zelf voor de tweede keer met spoed opgenomen geweest in het ziekenhuis .... het was alsof het mannetje me aanvoelde. We werden steeds hechter. (mischien ook niet helemaal gezond geweest).  :-X

Het is echt moeilijk om te accepteren dat ie er niet meer is..maar de dood hoort er helaas bij. Ik heb bijna vier grandiose jaren met hem mogen doormaken en ik hoop dat ie er van boven ook zo op terug kijkt. Hij had alle vrijheid (op een echt vrije vogel in australie na dan) die ie zich wensen kon.

Van gifitige planten eten kon ie niet , want omdat ik ze niet herken hebben we gewoon gelemaal geen echte planten.

Ik ben almaar op zoek naar wat het kon zijn en waar ik beter op had moeten letten.  Hij kreeg wel is een stukje chips, maar daar likte ik het zout eerst af. Brood en appel vond ie ook erg lekker, maar dat moet toch kunnen?

De hulsjes van de wijnflessen heeft ie wel is versnipperd, maar die zijn volgens de arts van aluminium en niet van lood meer tegenwoordig.

Hij is nog nooit ergens tegenaan gevlogen.

Ik denk toch hersenvliesontsteking wat de dierendokter zei maar hoe voorkom je dat. Ik heb nog twee grasparkietjes(Fluffy en Budgie) die ik graag deze ellende wil besparen.
Ze zjin allebei 5 en half.

Waarom klaarde het beejes wel op na een calcium shot, en  leek hij er beter uit te gaan zien, maar ging ie alsnog dood.  Kon zijn hartje de twee dagen met convulsies (hele hefitge schokken zodat ie zelfs op zijn rug terecht kwam)  toch niet aan?

lieve groeten van nog steeds onttroostbare Daphne
BOGEY is mis je zo

Paul

Hoi  Daphne,

Het blijft toch gissen wat er precies gebeurd is.
Ik heb wel een keer een valkje gehad die een hersenbleoding kreeg en die heeft geen 5 uur meer geleefd daarna :-(
Maar als ie rare dingen deed en zelfs op zijn rug ging liggen zou je toch inderdaad denken aan iets in de hersentjes.
De wildkleur is wel de sterkste mutatie en dat was Bogey ook.
Maar je moet gewoon een beetje geluk hebben met een valkje denk ik, de meeste halen toch wel makkelijk de 15 jaar en nog veel ouder vaak.
Mijn oudste valkje is hier ruim 24 jaar maar zolang heb ik hem zelf nog niet.
In elk geval heeft je valkje een heerlijk leventje gehad zo te horen en is hem niks tekort gekomen.

Groetjes, Paul