28 april 2024, 15:09:57

Valkparkietje ziek?

Gestart door belan, 11 mei 2010, 12:13:11

« vorige - volgende »

belan

ik heb het gevoel dat me lieve shushu verkouden is , ik wou haar douchen met zo spuit en ik heb te veel gedaan ze was helemaal nat.
ik pakte toen een haardroger en heel zachtjes haar droog gemaakt.
is ze nu ziek of kan ik de volgende keer iets anders doen? ???

MvG belan  :'(

KiP

Hoi Belan!

Ik heb ook wel eens gehad dat een valkje wat te nat was geworden. Maar dat valkje leeft nog steeds :) Ik denk dat je haar het beste lekker op een droog en tochtvrij plekje kunt zetten; dan kan ze een beetje bijkomen :)

Volgende keer misschien vooral goed op haar neusje letten; dat dat niet verstopt raakt en dat ze goed kan blijven ademen. Bij mensen zitten de neusgaten onderaan de neus; wij kunnen tijdens het douchen nog gewoon door blijven ademen, maar bij vogeltjes zal dat lastig zijn (als het water van boven komt in elk geval).

Succes met je meisje! :)

belan

KiP bedankt voor je reactie het heeft me enorm geholpen.
en ik zal de volgende keer goed op haar neus letten bedankt!
:D

Kimm

hoi,

valkjes hebben een open gehemelte, dus als het water in het bekje komt of in de neusdopjes, gaan ze vaak lopen slikken en proesten. dat komt dus door dat open gehemeltje ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KiP

Zover had ik me er dan weer niet in verdiept :P Ik was in de veronderstelling dat ze alleen door hun neusje ademen (of dat niet bewust kunnen reguleren) en het dus hoe dan ook een naar effect oplevert als er water in hun neus komt. En dat ze om die reden ook hun vleugels zo mooi spreiden over hun kop, als ze douchen. Nu heb ik weer wat geleerd  ;D