geslacht bepalen op vorm van kuif?

Gestart door biene, 11 mei 2010, 13:49:28

« vorige - volgende »

biene

hoi hoi, ik las ergens dat je het geslacht ook kan bepalen door naar de kuif te kijken.
bij de popjes zou de 'aanzet' van de kuif( hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, weet niet hoe ik t anders moet zeggen) breder is als bij de mannen.
hier had ik nog nooit gehoord en lees er op dit forum ook nergens wat over. dus ik twijfel of deze methode wel een beetje betrouwbaar is ::)
is er iemand die hier meer van weet of dit gebruikt?

Landiej

Ik heb hier eigenlijk ook nooit iets over gehoord of gelezen, maar er is hier bij mijn valkjes wel een duidelijk verschil in vorm van de kuif tussen man en pop.
Loekie (man) heeft een hele lange smalle kuif, terwijl Lola (pop) meer een 'kroontje' op haar kop heeft, die dus iets breder is bij de aanzet. Toch kan ik me herinneren dat ik in volières ook popjes heb gezien met grote kuiven zoals die van Loekie. Geslachtsbepaling op basis van de kuif alleen lijkt me sowieso lastig dus!

biene

hoi, bedankt voor je antwoord  :)

dit is niet waar ik t in de eerste instantie heb gelezen ,maar hier staat t ook: http://www.lutino.nl/

dit is een van de links die hier op t forum staat.
t lijkt mij niet echt een betrouwbare methode  ???
verder nog iemand die dit kent?

mariejj

Onzin  ;)  ik heb hier 30 valken zitten, kleine/grote en brede/smalle kuiven  maar geen verschil te zien tussen man en pop hoor.

Netzoals dat op wikipedia staat dat je het verschil kunt zien aan de wangvlek, die van de man zou feller zijn.  ::)

Als ik dat moet geloven dan zou ik mannen hebben die eieren leggen en poppen die bovenop een man zitten.  ;)

biene

ok  :) is dat ook weer de wereld uitgeholpen  ;)
ik vond t al erg vreemd, maar dacht ik vraag t toch maar voor de zekerheid  ???  ;D