Wie kan mijn vragen beantwoorden 6 eitjes

Gestart door nathanja, 9 mei 2010, 09:20:46

« vorige - volgende »

nathanja

Hoi toch maar weer proberen  ,mijn popje Juultjeheeft 6 eitjes ze zit het grote deel van de dag in het broedhok waneer ze er uit komt gaat het mannetje Timo erin meestal overdag.Maar het gekke is overdag gaat nog een mannetje Kiek in het broedhok zitten dus met zijn tweeen (2 mannen ) de eitjes te broeden is dit normaal ???.Ook heb ik nog geen een keer de valken zien paren dus denk niet dat ze bevrucht zijn het eerste eitje lag er 28 april daarna om de dag 1 erbij moet ik nu gaan kijken of ze bevrucht zijn of gewoon alles op zijn beloop laten gaan.Het lijkt me ook zielig als Juultje voor niks zit te broeden. Ze zitten hier in een grote kooi maar de meeste tijd van de dag vliegen ze los in de woonkamer ze zijn ook helemaal Tam mijn valkjes.nou hoop dat iemand gaat reageren.gr Nathanja

Fleur79

Bij mij zitten de valkjes regelmatig met z'n twee in het broedhok, dus dat is niet zo raar.
Wel zou ik de eitjes laten liggen totdat de pop geen interesse meer heeft. Je kan de eitjes na een dag of 4 schouwen met een schouwlampje.

Groetjes Fleur

nathanja

Hoi Fleur

Bedankt voor het reageren ,maar ik bedoel is het normaal dat er 2 mannen op zitten overdag dus ze doen het met z`n drieen bedoel ikhahahah. gr nathanja

*Esther*

Hey,

Het geeft niks hoor, alleen maar mooi als ze elkaar helpen.
Ook als de eitjes niet bevrucht zijn, gewoon laten liggen. na een paar weken zijn ze er op uitgekeken en kun je het broedblok weghalen.

gr Esther

nathanja

Hoi Esther

Bedankt voor je reactie op mijn vraag, ga inderdaad maar afwachten maar pffff wat zijn de valkjes vel nu naar elkaar toe.overdag doodstil zitten er 2 mannen in het broedhok de andere 2 zitten de hele dag boven op mijn kast te poetsen en te slapen maar zodra het wiselen van de wacht is sàvonds herrie in huis hahahhaahha zijn het niet de kinderen die je bezig houden zijn het wel de valkjes maar nu maar hopen dat de eitjes uit komen lijkt me geweldig zo rond de 18 ,20 mei spanend

gr nathanja