11 mei 2025, 14:18:06

Man of Pop, kom er niet uit.

Gestart door L€N, 9 mei 2010, 09:19:07

« vorige - volgende »

L€N

9 mei 2010, 09:19:07 Last Edit: 9 mei 2010, 16:10:27 by Gerda
Even voorstellen: Dit is charlie, ben er nog niet helemaal uit of dit een man of pop is. Gekocht in de dierenwinkel. Eigenaar vertelde me dat hij/zij ongeveer 10 maandjes oud is.  Qua gedrag denk zelf een mannetje. Strekt voor zijn/haar vleugels uit in de kooi etc. Maar wat het fluiten betreft heb ik meer zoiets dat het een pop is. Hij/zij heeft tot nu toe maar een standaar fluittoon. Dat is zon hele hoge fieet zeg maar. Kunnen jullie iets zeggen hierover ?

Zal vandaag wat meer foto's maken.

Groetjes: Len  ;)

Rianne

Als je valkje de vleugels spreid, kun je gele stippen op de onderkant van de veren zien als het een pop is. Ook heeft een pop een visgraatmotief in de staart, een man niet. Deze verdwijnen namelijk als een valk gaat ruien en er nieuwe veren terug komen.

L€N

9 mei 2010, 14:06:23 #2 Last Edit: 9 mei 2010, 16:10:00 by Gerda

Kimm

haha je hebt dezelfde witte rieten stoelen als ik  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

L€N

Iemand inmiddels een idee ? Zit er echt aan te denken om er een mannetje bij te halen mocht dit een pop zijn. Heb al contact gehad met enkele kwekers. Daar kan ik een mannetje krijgen voor € 20,--. Dat is toch al een goed verschil dan de dierenwinkel. Voor charlie had ik toen € 40 voor betaald, en was hij/zij ook als mannetje verkocht.

Rianne

Ik heb gereageerd maar daar geen commentaar op gekregen. Zo van de foto's kan ik het niet zien.

L€N

Citaat van: Rianne op 10 mei 2010, 10:05:26
Ik heb gereageerd maar daar geen commentaar op gekregen. Zo van de foto's kan ik het niet zien.

Oh, excuus, ik dacht dat er al op had gereageerd. Ik zie iets van lichte vlekken op de vleugels, en ook bij de staart veren. Kan dat betekenen dat het een pop is ? Verder heeft hij/zij maar een soort fluittoon.

Groetjes: len.  :)

Rianne

Als er op de vleugelveren stippen zitten, aan de onderkant, en een visgraatmotief in de staart, kun je er wel van uit gaan dat dit een pop is. Zo van bovenaf kun je deze niet zien, dus als de vogel de vleugels uit heeft moet je de stippen kunnen zien.

Larissa

Hoi Len

Ik had gauw ff een foto opgezocht van mijn lutino vrouwtje
Hier op deze is duidelijk te zien hoe ze stippen onder haar vleugels heeft
Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes Larissa

L€N

Citaat van: Larissa op 10 mei 2010, 13:14:23
Hoi Len

Ik had gauw ff een foto opgezocht van mijn lutino vrouwtje
Hier op deze is duidelijk te zien hoe ze stippen onder haar vleugels heeft
Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes Larissa

Zeer duidelijke foto. Zal eens gaan vergelijken. Harstikke bedankt.  ;)

L€N

Update: Ja hoor, het is een pop. De gele spots van de foto hierboven, zijn nu duidelijk zichtbaar. Het zit zelfs ook lichtjes aan de buitenkant.

Wel jammer dat de dierenwinkel haar verkocht heeft als een mannetje. Moet ik nu toch contact opnemen met de dierenwinkel, daar ik € 40 heb betaald voor een mannetje ?  :-[

Ik ga haar niet wegdoen, sterker nog, ik haal haar een mannetje erbij.  :D Einde van de week heb ik hem, als het goed is.

Toch iedereen bedankt voor de tips, en het helpen uitvinden voor het geslacht van charlie  ;)

Kimm

hoi len,

ik zou het de dierenwinkel wel even laten weten, aangezien ze valkjes verkopen waar ze helemaal het geslacht niet van weten. ze moeten hier wel van leren vind ik. maar ik hoor het vaker hoor van dierenwinkels.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

L€N

Even een update van mijn kant. Inmiddels contact met de betreffende dierenwinkel gehad. Ik mocht charlie terugbrengen. De aanschafwaarde was € 40,--. Echter, toen ik vroeg of ik het geld eventueel terug kon krijgen omdat charlie als mannetje verkocht was deed hij daar nogal vaag over. Onder het mom van:"hij is gebruikt", kon hij er maar € 30 voor teruggeven  ??? Ja sorry hoor, daar ga ik dus niet in mee. Het gaat hier om een vogel en niet een of ander los voorwerp. Verder kwam hij met nogal vage verhalen aanzetten dat hij nu een nieuwe kooit moest aanschaffen voor haar, en dat hij helemaal moest ontsmetten. Echt heel vreemd allemaal. Heb dus besloten om charlie gewoon te houden, en tevens te gaan kijken voor een leuk vriendje erbij.  Heb dus sinds vandaag een mannetje erbij. Gewoon op de gok getest of het goed zal gaan.De komende dagen zal het uitwijzen. Met volle trots stel ik jullie voor aan Chico  :D

En ook nog even een snel filmpje gemaakt:

*Klik*

Chico is net een paar uren samen met charlie in de kooi. In het begin was het heel wat gefladder. Maar nu lijkt het goed te gaan. Ze kunnen elkaar verdragen, alleen heeft charlie nogal zeer veel interesse voor de kuif van chico, zodra ze de kans krijgt, moet ze er even aan knabblen.  :) Ook eten ze al samen uit de voerbak. Alleen merk je duidelijk dat charlie zoiets heeft van, ja dit is mijn kooi, ik ben al gewend, dus soms moet ze chico even in de veertjes pikken. Ik denk/hoop dat dat over een tijdje wel over is. Het is voor chico uiteraard allemaal een kwestie van wennen. Grappig om te zien is dat als chico even terug pikt dat charlie zich meteen druk maakt, en dan even een paar keer kwetterend dat ze het niet leuk vind. Zij mag wel kijken, maar hij niet hahaha  ;D. Ben benieuwd hoe het loopt de komende dagen/weken.

Lin

14 mei 2010, 16:19:42 #13 Last Edit: 14 mei 2010, 16:21:26 by Lin
Die laatste foto lijkt wel alsof zij een ei moet leggen..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mariejj

Hoe oud is de nieuwe? 
Die is namelijk gepareld (opaline)  bij mannen verdwijnen de parels na de rui, en poppen houden ze.  ;)