29 april 2024, 10:21:21

Groene poepjes

Gestart door TimOw, 2 januari 2004, 18:28:38

« vorige - volgende »

TimOw

Mijn parkiet poept groene poepjes..is dat normaal? ik geef hem(nog) geen groente of fruit.
=xx=
yanike


Tara

Hoi Timow,

de poepjes van een valkparkiet zijn normaal groen (met witte plas die er dan meestal bij ligt). Kan geen kwaad, zolang het maar niet waterachtig is, is alles goed hoor :-).

Groetjes, Tara

TimOw

en wat als ie wel waterig is??? :-/
=xx=

giovanni

...dan heeft ie waarschijnlijk diaree

Tara

Waterachtige poep kan verkomen door bijv. afwisseling van eten/warmte/ .... Maar ook ziekten ...

Als die niet na een tijdje weg is, ff een DA raadplegen.

Groetjes, Tara

TimOw

ok nu even iets wat er niets mee te maken heeft maar wat me opviel..... die parkiet op de foto ..wat heeft die rond zijn oog?? mijn parkiet heeft het ook en ik weet niet wat het is, hij heeft het trouwens maar aan een oog, het ziet er wel eng uit!!
=xx=

giovanni

De veertjes rond het oog van je valkje zullen waarschijnlijk uitgevallen zijn

TimOw

maar hoe kan het dat het maar aan een oog is??
=xx=

Tara

4 januari 2004, 01:29:57 #8 Last Edit: 4 januari 2004, 01:30:54 by tara_dewulf
Bedoel je van mijn valk?

Malaia is een beetje een zwakkere en specialere mutatie, aan zijn oortje heeft hij ook minder veertjes dan andere valkjes, maar is wel aan beide hier.

Trouwens, toen was ie net aangevallen door de fret, kan ook wat van schrik zijn, dat rond zijn oogjes is veel verminderd ...

Groetjes, Tara

TimOw

dus..als je valkparkiet ergens van geschrokken is kan het dus ook dat de veertjes uitvallen, en hoelang duurt het eigenlijk voordat ze er weer zijn , ik vind het er nu wel treurig uitzien.
=xx=
yanike

Kolkkie

Hoi Tim,

De tijd die een veer nodig heeft om weer aan te groeien is afhankelijk van wat voor soort het is.
Als het kleine veertjes zijn, zijn die meestal na een week of 2-3 weer aangegroeid.
Langere veren duren natuurlijk iets langer, ik dacht uiterlijk een week of 4-5.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

TimOw

ik hoorde dat de veertjes van de parkiet kunnen uitvallen door schrik, nu is het zo dat ik oudjaarsdag wegging en nieuwsjaardag zag dat ie kaal was, kan het zijn(hij is van 2003, dat hij schrok van het vuurwerk?
=xx=
yanike

Tara

Dat van dat schrikken, kan stress zijn, kan idd van het vuurwerk zijn, maar dit is meestal niet zo bij de sterkere valkjes zoals wildkleur, maar is je valkje een lutino? Want dan kan het wel zijn, daar die een b'tje zwakker zijn ...

Maar die veertjes groeien erg snel terug hoor.

Groetjes, Tara

TimOw

gelukkig, en idd is mijn valkje een lutino,
=xx=
yanike

giovanni

hello!
hoe heet je valkje en hoelang heb je nem al??