19 mei 2025, 16:39:17

Voetje in de knoop

Gestart door Moppers, 3 mei 2010, 14:31:53

« vorige - volgende »

Moppers

Afgelopen zaterdag was er iets absurds met Schumi's voetje aan de hand. Ik was me aan het omkleden terwijl hij opeens begon te schreeuwen. Hij plukte constant aan zijn voetje, alsof er iets omheen zat. Ik keek eens goed naar het voetje en wat bleek? Het kleinste achterteentje van dat voetje zat over het beenje heen! Voor de duidelijkheid heb ik het even simpel in paint getekend (zwart = beentje, rood = teentjes, links is de normale stand, rechts de 'probleemstand').
Hij probeerde met zijn snavel het teentje weer goed te krijgen maar dat lukte niet. Daarom heb ik hem gepakt, in de houdgreep genomen en zelf het teentje weer terug over het beentje gefloept (dat klinkt makkelijker dan het was ivm zijn spartelen).
Naderhand heeft hij beduusd een kwartier op mijn schouder zitten bijkomen, ik moest zelf ook even bijkomen van de schrik.

Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden: het teentje is niet gaan zwellen, geen roodheid, hij gebruikt het voetje als normaal en heeft er geen pijn aan.

Ik vond het zo absurd dat ik me heel erg afvraag hoe zoiets kan gebeuren. Zijn nageltjes zijn niet te lang, er hangen geen gevaarlijke speeltjes. Sinds vrijdag zit nieuw valkje Joris erbij, die wil graag bij Schumi zijn maar ik vermoed niet dat hij er iets mee te maken heeft.
Ik kan me er gewoon totaal geen voorstelling van maken hoe dat teentje over het beentje is geraakt (en dus ook niet of er een risico is dat het nog eens gebeurd). Heeft iemand enig idee?

Anke

Hoi,
Heel apart hoe het teentje zat.
Ik heb geen idee hoe het zo gekomen is.
Gelukkig was je thuis om je valkje te helpen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Landiej

???

Dat is wel heel vreemd inderdaad. Misschien is hij gevallen en op een of andere manier blijven hangen achter een stok/tralie/o.i.d.?
Ik zou anders ook niet kunnen verzinnen hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Gelukkig heb je het teentje weer op zijn plek gekregen en is er verder niets aan de hand :)

Hermien

Goh, nooit mee te maken gehad. Wel had Gekke Gerrit, mijn valkparkiet met een spastische, soms ruzie met zijn staartveren. Dan was zijn spastische poot achter een veer blijven hangen. Tja, dan werd er uiteraard even flink geschreeuwd. Regelmatig moest ik hem dan ook helpen ontknopen.

KiP