20 mei 2025, 23:09:57

Ringen en vereniging

Gestart door BenGon, 2 mei 2010, 18:10:28

« vorige - volgende »

BenGon

Hoi Allemaal ,

Nu we zo midden in het broedseizoen begonnen zijn met een prachtig koppeltje valkjes en ze regelmatig paren en in het blok zitten hebben we ( nog ) geen kans gezien om ringen te krijgen en er is ook niet op een korte termijn aan te komen .

Kan iemand hier op het forum ons helpen aan ( laten we het makkelijk houden ) 8 / 10 ringen van 5.5  ;)  ( dat is toch de goede maat  ???  ) dan ga ik even uit van maximaal 2 nestjes van 4 tot 5 jongen ???
Graag even een berichtje dan kan ik evt geld en adres doorgeven

Verder wil ik graag vragen van welke vereniging de meeste mensen hier lid zijn zodat ik evt volgend kweekseizoen de ringen zelf kan bestellen.

Thnx

gr uit Ridderkerk

Benno en Gonda

Anke

Hoi,
Het is niet erg hoor als je valkjes niet geringd zijn :)
Helaas heb ik mijn ringen zelf nodig ;)

Ik ben lid van Europarrot.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggel

hallo,
vorig jaar had ik ook met spoed ringen nodig, en was nog geen lid van de vogelbond.
je kan een spoed bestelling doen, ik was wel iets van € 27,- kwijt, maar dan heb je wel geringde valken ;)

Caroline

Ik ben lid van de www.nbvv.nl.

Hier kun je gewoon lid worden en als je met SPOED een bestelling voor je ringen plaatst heb je ze binnen en week in huis.

Naast de € 0,20 per ring betaal je dan € 1,= extra dus dat zijn de kosten niet.  8)

Succes!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

BenGon

Citaat van: Caroline op  2 mei 2010, 20:40:47

Hier kun je gewoon lid worden en als je met SPOED een bestelling voor je ringen plaatst heb je ze binnen en week in huis.

Naast de € 0,20 per ring betaal je dan € 1,= extra dus dat zijn de kosten niet.  8)

Super ga het gelijk ff doen

gr Benno en Gonda

BenGon

Hoi

Moet ik ringen 5,5 bestellen of kan het ook met 5,4 ?

Gr Benno

Peggel

Paula

Ik weet niet of het bij elke vereniging zo gaat, maar toen ik lid werd van de vogelvereniging hier in de buurt (aangesloten bij de NBvV), heb ik ook meteen ringen besteld. Dat was ook rond deze tijd.
Ik mocht bij het aanmelden ook meteen ringen bestellen, zonder spoed of dergelijke en had deze ringen vrij snel in huis. Maar dat was dan ook omdat ik toen lid geworden was.
Misschien werkt het bij andere verenigingen ook zo?

De ringmaat voor valkjes is 5.4
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  2 mei 2010, 20:40:47

Ik dacht zelfs dat je als nieuw lid geen extra kosten krijgt bij een bestelling tussen de bestelrondes door, maar 100 % zeker ben ik daar niet van.

Ps
Zie net het berichtje van Paula, dus het klopt. :D

Citaat van: BenGon op  3 mei 2010, 17:16:11
Hoi

Moet ik ringen 5,5 bestellen of kan het ook met 5,4 ?

Gr Benno

De Nbvv heeft alleen maar 5,4.

BenGon