|
Pagina's: [1] 2 ... 10
|
|
|
Auteur
|
Topic: ***~Stardust~*** (gelezen 3528 keer)
|
lynette
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Arkel, ZuidHolland
|
Hallo,
Ik ben Lynette 26 jaar jong, en woon samen met me zoon Rowan die 2 april 2010 geboren is. Onze huisdieren zijn onze hond Kyra die nu 3 jaar is. En Fleur onze poes van begin maart 2009 jaar. En Bailey onze Helig birmaan van begin 2010 en Lexus een kruising ragdoll x brits korthaar van augustus 2010

Kyra
 Fleurtje
Ik woon in een leuke eengezinswoning in Arkel. Met een ruime tuin waar de volière staat voor de valkjes. Ook hebben ze een binnenverblijf waar ze lekker kunnen schuilen tegen de kou of de regen. Ook komen hier in het broed seizoen de kweekblokken te hangen.
Het kweken van de valkjes is een van mijn geliefde hobby's. Ook ga ik er graag op uit met mijn camera. Niks is veilig als ik mijn camera bij heb. Kyra, Fleurtje, valkparkieten, flora en fauna en natuurlijk mijn zoontje. Ik hoop in de toekomst ooit nog mijn werk er van te kunnen maken.
Hoe begon het valkparkieten virus bij mij? Ik kreeg mijn eerste valkparkiet van een vriendin. Haar vader had een volière met valkparkieten. Elke keer dat ik bij haar was werd ik steeds gekker op de valkparkiet. Totdat er een nestje was en zei vroeg of dat ik misschien voor mijn verjaardag een valkparkietje wilde hebben. Hier hoefde ik toen niet lang meer over na te denken en toen duurde het niet lang voordat ik mijn eerste valkje voor het eerst vast mocht houden. Ze was toen nog maar 3 weekjes oud. Mijn eerste valkje heeft de naam Roxy gekregen. Ze was een cinnamon gepareld popje, en super tam. Ook had ik na een tijdje een vriendje voor haar er bij genomen omdat ik toch het erg zielig vond dat ze geen soortgenootje had. Dit was Breezer een wildkleur ventje.
Helaas na een paar jaar moest ik verhuizen. Ik woonde samen en deze relatie ging over en moest weet terug bij me moeder intrekken. Ik moest mijn valkjes mee nemen en heb een tijdje mijn valkjes bij me moeder kunnen huisvesten. Maar mijn moeder heeft 2 katten en ze had veel last van de rommel die de valkjes gaven. En ben ik met heel veel pijn in mijn hart op zoek gegaan naar een geschikt nieuw huisje voor hun.
In 2007 ging ik samenwonen met me voormalige partner. Het was toch best stil in huis zonder huisdieren. Dus begon het weer te kriebelen. Ik had de ruimte en tijd voor een valkje. Dus na een paar dagen op zoek geweest kochten we Bullit. Hij was toen nog maar 5 weken oud,en moest nog met de hand gevoerd worden. Gelukkig is dit zonder problemen gegaan maar als ik geweten wat voor risico's en "gevaren" er aan een handopfokje zat. Dan had ik toch nog langer gewacht totdat hij zelfstandig was. Maar gelukkig ben ik door valkparkiet.com een heel stuk wijzer geworden en ook verder besmet geraakt met het valkenvirus. En deze is nu flink uitgegroeid naar een hele groep van prachtige en lieve valkparkieten groep van 18 stuks
De buitenvoliere:

Perley
 cinnamon gepareld pop 2008
Punkie
 wildkleur split voor witmasker pop 2008
Kneusje
 cinnamon bont gepareld pop 2009
Zelda
 cinnamon bont gepareld X2 geelwang man 2008
Indy
 witmasker bont gepareld pop 2008
Zorro
 witmasker gepareld split voor X1cinnamon man 2008 Angel
 witmasker bont gepareld pop 2007
Sunny
 cinnamon gepareld geelwang split bont pop 2007
Binkie
 witmasker bont split voor X2 cinnamon X1Lutino man 2008
Girley
 wildkleur pop 2009
Prince (links)
 bont gepareld split X1 cinnamon man 2007
Kailey
 cinnamon witmasker bont gepareld pop 2008
Rocco
 witmasker (gepareld) split voor bont kanssplit X1 cinnamon man 2009
Star
 cinnamon bont gepareld geelwang pop 2009
Louca (midden)
 cinnamon bont gepareld geelwang pop? 2007
Jessie (midden)
 cinnamon gepareld geelwang split bont pop 2007
Bowie
 wildkleur (opaline) split bont X2: cinnamon geelwangman 2009
VZN te koop
 witmasker (opaline) split voor bont X1cinnamon man 2009
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lynette
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Arkel, ZuidHolland
|
POP:
cinnamon bont opaline geelwang
cinnamon bont opaline geelwang kanssplit witmasker
cinnamon bont geelwang
cinnamon opaline geelwang split bont pop
cinnamon bont opaline
witmasker cinnamon opaline split bont
witmasker bont opaline
witmasker bont opaline
wildkleur split witmasker
wildkleur
MAN:
cinnamon bont opaline geelwang
cinnamon opaline bronze fallow geelwang
cinnamon bont opaline split geelwang
opaline split voor bont x2:cinnamon
witmasker opaline split voor bont kanssplit cinnamon
bont opaline split bronze fallow witmasker X2 geelwang man (gereserveerd)
Te koop:
cinnamon opaline geelwang split bont pop cinnamon bont opaline witmasker pop opaline split voor bont x1cinnamon x2 geelwang man opaline witmasker bont split X1:lutino X2: cinnamon man opaline witmasker split bont (kanssplit x1 cinnamon indien man) cinnamon opaline witmasker split bont pop opaline bont split cinnamon man opaline witmasker split bont kanssplit cinnamon man
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Esther*
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Valkjes / Kipjes / Grasjes / Konijn / Boomer
|
Succes met dit nieuwe kweekseizoen.
gr Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Manon*
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Twentsche Valkjes
|
Heej een nieuw boekkie en een leuke voorstelronde!
Ga je zeker weer volgen meid!
Succes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saar
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Leuke intro 
Ik ga je weer volgen  Wanneer ga je de blokken weer ophangen? Groetjes Saar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaatje
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Paco en zijn harem
|
Hoi Lynette,
Leuk een nieuw boekje! Ik ga je ook zeker opnieuw proberen te volgen 
Wat een mooi kindje is jullie lieve Rowan 
Liefs, Karin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marian
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Chico, ik zal je nooit vergeten!
|
Hoi Lynette,
Een nieuw leventje.... een nieuw boekje  Alles weer mooi op een rijtje gezet, uiteraard met aan het begin een prachtige foto met jullie lieve Rowan!
Veel plezier met de start van het kweekseizoen.
Groetjes, Marian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sally
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Leuk nieuw begin.  Ik kom je alvast weer volgen 
Rowan is echt n leuk kereltje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lynette
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Arkel, ZuidHolland
|
Hoi Hoi,
Bedankt voor jullie reacties 
1 mei heb ik blokken opgehangen en tot mijn verbazig liggen er sinds 11 mei bij Indy en Zorro al een eitje., Gisteren hebben ze al hun 2e ei gelecht en ze broeden er trouw op. Ik heb 2 blokken hangen en het andere blok word nog niet bezet. Er is nog erg veel intresse door verschillende koppeltjes. Ik heb nog 4 broedblokken in de bestelling staan bij Valkcity. En als die hier zijn komen er nog 2 in de voliere te hangen en 2 in de koppelkooien waar nu 2 koppeltjes apart in zitten.
De koppetjes die apart zitten zijn nog onervaren. Dit zijn: Bowie + Star en Kaily + Binkie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lynette
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Arkel, ZuidHolland
|
Ohh betrap net Girley en VZN samen op een wippie Girley heb ik ook al een aantal keertjes op en voor het blok zien zitten. Dus ik denk dat dit laatste blok in beslag is genomen door hun.
Girley is mogelijk split voor witmasker dus dat zou helemaal geweldig zijn als hun een nestje zouden krijgen.
Ehuuuu............... Het is niet de VZN... Maar Zorro die gaat met Indy die nu op eitjes zit en dus met wipgraag Girley Maar die zit dus in het andere blok. Hoe moet ik dit nou gaan oplossen whaha Zo is me mannen te kort wel opgelost hihih Maar hoop dan wel dat de eitjes 24/7 bebroed blijven 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saar
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Spannend Ik heb ook de 1e de blokken opgehangen  Bij mij lag op de 8e het eerste eitje er al Ben benieuwd wat er bij jou geboren gaat worden dit jaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1] 2 ... 10
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.12 seconden met 20 queries.
| |
|