27 april 2024, 13:07:25

1 of 2 valkjes even aanhankelijk?

Gestart door dimi859, 28 april 2010, 14:11:16

« vorige - volgende »

dimi859

hey allemaal ik heb eens een klein vraagje
als je 2 valkparkieten hebt zijn ze dan minder aanhankelijk dan als je er 1 hebt?

grtjs

Sanna

Hallo Dimi,

Dat wordt inderdaad vaak gezegd. Maar over het algemeen blijven tamme valkparkieten tam als je ze bij elkaar houdt. Kijk maar eens rond op dit forum, dan zie je dat de meeste leden meer dan 1 valkparkietje hebben ;).

Waar het kan misgaan is als je twee valkjes gelijktijdig haalt die allebei nog niet tam zijn. Dan is het een helse klus om ze tam te krijgen (doch niet geheel onmogelijk). Maar als je eerst 1 valkje neemt en die goed tammaakt voordat je een volgende aanschaft gaat het al een stuk beter. Blijf de eerste veel aandacht geven wanneer je de tweede tammaakt en er is niks aan de hand. Ook kun je overwegen volwassen tamme valkjes die herplaatst moeten worden te nemen. Het nieuwe valkje zal in het begin nog even aan je moeten wennen, maar wanneer hij jou eenmaal vertrouwt zal hij weer even tam zijn als daarvoor. Zolang ze maar veel aandacht van jou krijgen blijven ze aanhankelijk.

Ik heb 4 valkjes en iedere morgen zit ik met iedere hand 1 vogel te kroelen en worden er nog 2 kopjes dwingend tegen me aangedrukt of ik hun ook niet even wil doen ;D ;D.

Groetjes, Sanna