10 mei 2025, 06:58:45

Tari is niet meer.....

Gestart door Fiona, 4 december 2003, 20:12:09

« vorige - volgende »

yentl

hoi fiona,

veel succes met het verlies van tari

'k vind het erg voor je

veel sterkte en groetjes
Yent'l

Fiona

Thanks allemaal voor jullie lieve berichtjes, dat doet altijd goed!
Sanna, ja een groot verschil he. Ik denk dat Tari ook wel ziek was, misschien wel het hele nestje.
Ik mocht een nieuw jong ophalen maar heb dat niet gedaan, en doe dat ook niet.
Ik vond het zowiezo een slechte zaak hoe de beestjes eruit zagen, jammer voor die kleine frummels, maar tis niet anders.

We have to go on....
Groetjes, Fiona

VaLKPaRKieTJe

Hoi Fiona,

Wat naar nou, dat dit nu weer moest gebeuren.
Er gaan de laatste tijd een hoop valkjes heen, als ik dit allemaal zo lees.

Heel veel sterkte met het verlies van tari en heel veel geluk met je nieuwe valkje.

Groetjes, Mariette

Fiona

Heej valerkiet, zo laat nog op :-)
het nieuwe valkje komt misschien net voor de kerst, heb er nog niets over afgesproken :-)
Maar ik heb veel geduld nu, heel veel geduld, en laat hem/haar in goede handen achter voorlopig.

groetjes, en welteruste!
Fiona

Paul

Hoi Fiona,

Ik denk dat het valkje wat je nu krijgt veel beter zal gaan want die is dan al zelfstandig dus dan kan er weinig fout gaan.
Ik snap toch niet waarom mensen valkjes met de hand voeren want zo als ik het doe, en Mandy en Lique ook worden ze net zo tam.
Mijn valkjes gaan niet weg voor ze zelf eten en een kweker met hard voor zijn dieren zou dat ook nooit doen.
In elk geval hoop ik dat je nu meer geluk hebt.

Groetjes, Paul

Fiona

Hoi Paul,

ik begrijp wel dat sommigen valkjes met de hand gevoerd worden , soms kan het niet anders. Maar soms is het ook niet nodig. gelukkig hoef ik dat onderscheid te maken.
Ik weet ook dat Tari niet gestorven is omdat hij slecht at, want dat ging heel goed. Hij was gewoon ziek en redde het nog niet allemaal.

Groetjes, Fiona

Paul

Hoi Fiona,

Soms is het inderdaad nodig dan voeren de ouders slecht of plukken tot bloedens aan toe (zoals bij Lique bijvoorbeeld)
Dan is het beste om het voeren over te nemen maar een normaal nest en dan met 2 of 3 weken alle jongen eruit halen en zelf gaan voeren vind ik niet nodig.
Dat is ook voor de ouders niet goed die raken helemaal de kluts kwijt dan omdat voor hun idee het nest nog niet klaar is.
Het is natuurlijk wel leuk een jong voeren maar vaak word ten koste van de jongen het plezier van de mensen voorgetrokken.
En zelfs wil je af en toe voeren kan een al uitgevlogen zelf etend valkje ook nog wel een hapje op hoor, bij sommige eten ze ook brinta mee in de ochtend :-)
Ik neem jou ook niks kwalijk hoor jij hebt precies gedaan wat de kweker aanraadde dus jij kan er niks aan doen.
Maar ook bij de kweker was ie doodgegaan hoor volgens mij.
Dit valkje had het bij de ouders waarschijnlijk wel overleefd omdat het dan de nodige stoffen meekrijgt .

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Fiona,

Beetje late reactie.. Maar wat erg dat Tari er niet meer is. Ik weet hoe het is om een jong valkje te verliezen!
Heel veel succes met het verwerken en over een tijdje zul je merken dat je misschien wel weer een ander valkje wil. Niet als plaatsvervanger, maar wel een ander. Dat kan wel troost bieden!

Groetjes MArgrietha

Fiona

Hoi Paul> een valkje met dit weer in de voliere zou dat ook overleven dan? Ik begrijp wel dat ze binnen in een broedhok zitten maar tis toch kouder als binnen.
Ze hadden alle valkjes eruit gehaald en binnen neer gezet en dat nieuwe nest ook. Ach het beestje had het niet gered.

Heej Margrietha , jij had wel wat anders te doen toch? :-)
Ik zie het ook niet als vervanging maar gewoon een nieuw valkje waar ik me liefde op kwijt kan :-)
Ik kreeg vandaag een heel klein stukje film, en een paar foto's , zooo scheetig. Kan ik Loki ook horen! Hij drinkt nu al zelfstandig dus misschien nog een paar dagen voor hij helemaal zelfstandig is en dan hoop ik dat het vrijdag al is, want het weekend kan ik hem helaas niet op halen , dan wordt het pas dinsdag. Maar mijn geduld wordt vast beloond :-)
Onderstaande foto kreek ik ook vandaag per mail.

Groetjes, Fiona

DeesDoos

hoi fiona,

wat een leuke foto! de kerstboom stond nog niet toen ik er was hoor ;) hij zit daar helemaal met trots zo van kijk eens hoe goed ik al kan zitten! gelijk heeft ie ;) zo zat ie ook in z'n kooitje toen ik er was :) echt een lieverdje!

groetjes dees

Fiona

Hi Dees,
Op het filmpje zit hij op de kooi , piept even wat en vliegt dan weg. Tis misschien 7 seconden film maar zoooooooo scheetig om um ook te horen. Lief dat ze dat gedaan hebben!
:-)
Ik heb er helemaal zin in, kan bijna niet meer wachten.

DeesDoos

je geduld word beloont zeker weten! het is (voor zover ik hem mee gemaakt heb) geen drukte maker maar ze waren moe dus misschien is ie als ie wakker is wel een drukte maker  ;D ik kan ook niet wachten tot Tailey opgehaald kan worden :) ga paul zometeen even pesten ... me vader is maandag dinsdag en woensdag in nederland dus dan zou ie tailey mee kunnen nemen.. anders word het een dag voor kerst.. (wel heel mooi kerstcadeau dan maar het wachten duurt me nu te lang :P)

tommy

Wat een naar verhaal.
Ik heb dit jaar een Halsbandparkiet verloren omdat ze zeiden dat hij al zelfstandig was. Leek als ik was wilde alleen een vogel als die zelf kon drinken en eten.Ik voelde me zo stom.Ik ben blij voor je dat je nu een gezond jong tegemoet gaat. Ik hoop dat ze het verdriet een beetje zal verzachten. Veel sterkte Annemieke

Raikiri

He wat jammer van Tari. Hij lijkt niet echt op een valk van 6 weken, de mijne had toen al een hele hoop veren.(toen was hij ook zes weken) maar in ieder geval Veel sterkte!

Cheers, Quynh & Raikiri~

luukluuk

lijkt mij echt super erg als je zo kleintje moet missen ,vooral omdat je er zo je best voor hebt gedaan ,maar op de foto lijkt hij echt veel jonger hoor ,mijn ene valkje kreeg ik zo met 6 weken ,en die zag er heel anders uit hoor ,echt veel groter ,maar ja mischien gewoon pech gehad!
veel sterkte ermee nog hoor
gr Margot