26 april 2024, 10:42:49

Wie kan het mij vertellen.....

Gestart door channie, 19 april 2010, 18:10:12

« vorige - volgende »

channie

Heb hier een foto van pa en ma valk ;D
Daaruit zijn 3 donsjes gekomen ( zie foto's )

Wie kan mij vertellen welke mutatie ze zijn.
Ik zit vooral met dons 1 waarvan ik het niet weet.

En met dons 3 zijn/haar ogen weet ik het niet, aangezien ma ook geen rode ogen heeft.

Gr chantal










Kimm

volgens mij de 1e foto een geparelde wildkleur.
foto 2 een wildkleur en foto 3 een lutino.

als ik het niet goed heb, dan hoop ik dat ik hier verbeterd wordt. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Volgens mij is jong 1 zelfs cinnamon opaline, maar durf het niet zeker te zeggen.
Hebben jong 1 en 2 wel nagels/tenen? Het ziet zo vreemd.

Kimm

ik dacht ook cinnamon te zien rianne.

inderdaad die teentjes?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

 :o :o :o

Het eerste wat me opviel waren inderdaad de verminkte pootjes van sowieso de eerste 2 jongen.  :-\

En verder zie ik:

1. cinnamon opaline

2. cinnamon

3. lutino

Kun je ons vertellen wat er met de pootjes is gebeurt??

In mijn ogen kunnen de eerste 2 als ze allebei aan beide pootjes geen tenen hebben geen vogelwaardig leven leiden.  :-[

Ze hebben toch wel minimaal aan één voetje tenen hebben, anders kunnen ze in de toekomst niet anders dan op de bodem van de kooi liggen.  :-\ :'(

Greotjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Hoe zijn de pootjes van de lutino, zijn die ook zo??

En het rechterpootje van de cinnamon, foto 2, heeft die tenen??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Ik vond net dit oudere berichtje van in een ander topic ....

Citaat van: channie op 30 maart 2010, 17:48:42
Wat me wel opviel was dat het leek als of de pootjes/nageltjes aangepikt waren door de ouders ??? ( neem ik dan aan)

We hebben ons donsje toch maar een mooi plekje in de tuin gegeven.... :'(


Ik ben dus bang dat de ouders, ook aan deze jongen hebben geknabbeld aan de teentjes.  :o

Kannibalisme.   :-\

ALs werkelijk alle teentjes eraf zijn moet je een moeilijke keuze maken ben ik bang .... dan zal een dierenarts ben ik bang een einde aan hun leventje moeten maken.

Let wel op .... als ze aan 1 pootje 2 of meerdere volledige teentjes over hebben, kunnen ze nog een goed vogelwaardig leven lijden maar die 2 teentjes aan 1 pootjes hebben ze echt nodig ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

ah jeetje, ik zou dit toch wel heel erg sneu vinden, aangezien het al aardige valkjes aan het worden zijn  :-\

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valk1969

Zonde van de teentjes en verder sluit ik me bij de andere adviezen aan over 2 of meer nagels aan de tenen dat ze het dan wel redden.
Hoop alleen dat er verder met dit koppel nooit meer gekweekt wordt.
Ook niet als ze opnieuw worden gekoppeld aan een andere valkparkiet. Op deze manier zadel je later eventueel andere mensen op met een probleem als het echt kanibalisme is (is volgens mij nooit echt bewezen maar voor de zekerheid).


Hebben de jonge vogels geen enkele nagel of volgroeide tenen hoop ik dat je een verstandige beslissing neemt en niet de vogels te veel laat lijden in dingen die ze niet kunnen doen wat wel in hun karakter zit.

Gr,

Patrick

channie

Nu ik het allemaal goed heb bekeken, en meer foto's van donsje hier op het forum heb gezien ben ik bang dat het idd niet goed is :'(

Ik had het idd eerder aangegeven dat ik dacht dat de pootjes/ nageltjes aangevreten leken, maar toen ik als reactie kreeg dat het wel niet zo zou zijn, dacht ik dat het allemaal wel goed zou komen :-\ ( niet dat ik iemand wil aanwijzen als schuldige hoor ) ben zelf toch niet oplettend genoeg geweest!!

Wat baal ik hier verschrikkelijk van, voel me ontzettend schuldig.....

Nee Patrick....Dit was mijn eerste nestje en zal dus ook mijn laatste nestje zijn.
Mijn vogels gaan niet weg omdat ik er niet mee kan kweken....daar heb ik ze niet voor in huis gehaald!
Nu moet ik m'n kinderen gaan uitleggen wat ik moet gaan doen.....het hele proces hebben ze gevolgd, van het eerste eitje tot het laatste donsje wat uit het ei kwam :'(
Ik voel me op dit moment heeeel erg k*t!

Kimm

ik kan mij heel goed voorstellen dat je je nu heel erg rot voeld. :'(
dit zal niet meevallen. ik vind het ook heel erg sneu voor je en ook voor de valkjes die al zo groot aan het worden zijn  :censuur

sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valk1969

Channie ik geef jou ook op geen enkele manier de schuld ergens van.
Iedereen kan het slechste overkomen met kweken of houden van valkparkieten.
Ieder nest en vooral het eerste nestje blijft je altijd bij net zoals je eerste valkparkiet (heb er zelfs een tatoo van laten zetten op me borst). Iedere reaktie die ik probeer te geven is in het belang van de vogels zelf. Dus zowel positieve als negatieve reaktie's en soms typ ik wel eens te direct daar ben ik me wel degelijk van bewust.

Het leven van een valkparkiet bestaat voornamelijk door te werken met zijn voeten en snavel en minder met zijn vleugels want het zijn en blijven luie donders die liever lopen,klimmen als vliegen. Mist die 1 of 2 nagels van een pootje op welke manier dan ook dan zal die zich echt wel aanpassen en andere manieren verzinnen of ontwikkelen om van A naar B te kunnen komen. Zelfs een valkparkiet die een halve bovensnavel mist past zich perfect aan. Vandaar dat ik ook zei dat ik hoop dat je een verstandige beslissing zal nemen als ze totaal geen nagels of tenen meer hebben want hierdoor krijgen ze alleen maar meer klachten en pijntjes wat je voor kan zijn.

Bel desnoods diverse vogel artsen op en vraag hun advies wat je in dit geval het beste kan doen in het belang van de valkjes zelf.
Hier op het forum kunnen we wel eens met emotie's reageren waar je op dit moment ook niet op zit te wachten want voor jou gevoel heb je altijd je best gedaan en meer kunnen we ook niet verwachten van iemand die dieren houd  ;)

Groetjes en sterkte,

Patrick

Caroline

Jeetje meis, ik leef echt met je mee en kan me je gevoel helemaal voorstellen ....

Kun en wil je met ons delen hoe de voetjes er uit zien van alle 3??

Hebben zel allemaal geen teentjes aan beide voetjes of dit er hier en daar nog een pootje met 2 of meerdere teentjes??

Heb je misschien foto's??

Heel veel sterkte en geef jezelf alsjenblieft niet de schuld.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Op bovenstaande foto's lijkt de lutino op foto 3 in ieder geval te staan op een pootje, de andere 2 liggen.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

channie

De lutino is idd de enige die staat, en die een nagel aan de achterkant heeft de andere 2 niet :'(
Ik zal morgen bij daglicht foto's maken, dons 2 is er het slechtst aan toe.
Heb het slechte nieuws net aan mijn vriendin verteld die heel graag 1 of 2 had willen hebben...ze had net een kooi gekocht, schrok er ook erg van.
Zo heb je drie donsjes, en zo heb je er misschien.......