Wat kan ik mijn parkiet geven om te knagen?

Gestart door Jan Enderink, 1 januari 2004, 16:12:27

« vorige - volgende »

Jan Enderink

Wij hebben een valkpakiet te logeren bij ons, en als hij uit zijn kooi is, knaagt hij werkelijk aan alles: vooral papier maar ook planten en hout. Wat kunnen wij hem geven om hem aan te laten knagen, zodat wij niet continu achter hem aan moeten om hem weg te halen bij een verboden stuk papier of plant?

giovanni

je kan hem knaagstangen geven, of ook sepiaschild, ik heb die dingen altijd in mijn kooi hangen, maar mijn valkjes bijten dan nog overal waar ze kunnen hoor ;D

jacko

hoi jan
je kunt ook trostgierst geven en dat vind ze lekker dat geef mijn vogel ook.

groetjes miranda

Marianne

Hoi Jan,

Ik geef ze een klein stukje wilgentak in de kooi waar ze zo nu en dan aan knabbelen.
Je kunt ze gewoon in de dierenwinkel kopen, bij de knaagdieren spullen (daar liggen ze tenminste bij onze dierenwinkel)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bogey

Wilgentakjes vinden ze inderdaad prettig. Ik bewaarde ze in de vriezer om ze vers te houden. (wel even 10 min. laten "opwarmene" anders worden ze verkouden)

Liek

Je kan ook buiten wat takken snoeien. Het beste is van wilgen boom (zoals de andere voor mij al zeiden) of fruitboom. Maar andere houtsoorten zijn ook goed.
Je moet wel zeker weten dat de taken niet bespoten zijn met gif. Ook kun je beter geen taken snoeien van bomen die langs de (drukke) weg staan, omdat er dan allerlei uitlaatgassen aankunnen zitten.
Papier of karton (wc rolletje) is ook leuk voor hem. Ik raad wel af om kranten of iets anders dat bedrukt is te geven. De inkt die erop zit kan de valk binnenkrijgen en dat lijkt me niet zo goed.
Een stukje touw...en in de dierenwinkel zijn allerlei speeltjes te koop. (Deze zijn wel vrij prijzig)
Groetjes Liek