22 mei 2025, 18:05:26

Broedblokken naast elkaar?

Gestart door Havic2006, 18 april 2010, 21:18:28

« vorige - volgende »

Havic2006

Kunnen nestkasten naast elkaar gehangen worden? Of zorgt dit voor territoriale problemen?

Groetjes

Rianne

Ik zou ze niet pal naast elkaar hangen, wel met wat ruimte ertussen. Als de koppels erg dominant zijn zullen ze elkaar blijven wegjagen.

Saar

zo zag m'n voliere er vorig jaar uit:

Aangezien ik geen kleine vogeltjes meer heb buiten, worden sommige hele kleine blokken weer vervangen door grasparkietenblokken, en sommige grasparkietenblokken worden weer vervangen door valkenblokken. Zoals je ziet zit er bij mij ruimte tussen de blokken. Zoals Rianne al zei.
In het binnenhok wil ik ook nog een blok hebben. Dit omdat ik dus een koppel heb wat vorig jaar hartstikke agressief was.

Wat eventueel ook nog wel kan helpen, is planken tussen de blokken hangen. Dan kunnen ze elkaar niet zien om het zo maar te zeggen :)

Havic2006

Oke, bedankt voor de reacties.

Dan ga ik ze inderdaad niet pal naast elkaar hangen, want mijn koppeltjes zijn allemaal erg agressief.

Groetjes

GiddyUp_

Bij mij hangen ze een beetje geschrankt, met genoeg plaats tussen de broedblokken  :)
Maar er is eig maar 1 koppeltje dat echt agressief,dus dat vormt bij de anderen niet echt een probleem ;)

Groetjes Marlies.