26 april 2024, 23:46:22

Zou er nog 1 bij kunnen?

Gestart door Fleur79, 16 april 2010, 21:13:53

« vorige - volgende »

Fleur79

Hallo allemaal,

Hierbij een foto van mijn kooi, er zit momenteel een koppel in en 1 jong welke pas uitgevlogen is. Ook zitten ze momenteel weer op een nest van drie jongen. Maar als deze uitgevlogen zijn haal ik voorlopig het blok weg.

Mijn vraag; zou ik in deze kooi eventueel 4 valkjes kunnen houden of is dit echt teveel? Ze mogen er bij mij altijd een paar uurtjes uit.

Hoor graag van jullie!



Groetjes Fleur

ROCKS

Hoi Fleur,

Ik vind je kooi te klein voor vier valkjes.
Je zegt wel dat ze er elke dag een paar uur uit zijn, maar hoe lang is dat? Dat kan 2 uur zijn, of wel 8.
Als ze er echt uuuuuren lang uit mogen dan zou het misschien net kunnen.
Bij mij zijn mijn valkjes echt vanaf het moment dat ik mijn bed uit kom, totdat ik weer naar bed ga uit de kooi.
Als ik even weg moet om de kids te halen laat ik ze gewoon even los, maar als ik wat langer weg ben gaan ze weer even in de kooi.
Misschien komen er nog meer reacties.
Wil je trouwen nog één van je nieuwe jonkies gaan houden?
Als dat zo is moet je er echt een kooi bij nemen, anders zit de hele familie bij elkaar, en dat kan rare verhoudingen geven.
Succes.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Larissa

Hoi Fleur

Zoals Nellie al advieserde neem er een kooi bij als je alleen maar familie in 1 kooi hebt en papa of mama van de jongen gaat iets beginnen met 1 van hun jongen krijg je rare verhoudingen of broer op zus dit kan natuurlijk ook gebeuren

Daarnaast vindt ik de kooi persoonlijk ook wel een beetje aan de kleine kant voor 4 valkjes (ouders + 4 jongen )
Deze richtlijnen staan er hier op de site

Hieronder een aantal richtlijnen voor het formaat van de kooi:
aantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200

S6 met je keuze 

groetjes Larissa

Fleur79

Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties!

Het eerste jong uit het eerste nest wil ik houden, uit het tweede nest is er helaas 1 jong gestorven en zijn er twee over welke ik wel weg ga doen.

Ze gaan er bij mij twee uur per dag uit. Ik heb zowieso voor het jong al een aparte kooi maar wilde weten of ik er twee onverwante koppels in zou kunnen houden. Gelukkkig uit jullie antwoorden blijkt van niet, dus doen we het ook niet ;D

Ben blij met jullie reacties! Thanks! ;)

Groetjes Fleur