28 april 2024, 01:02:29

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

Cherro

Hey thea

hooijmeijer horo je idd verschillende verhalen over, maar als het goed voelt kun je altijd kijken en later besluiten of je er blijft of niet.

Ikzelf vind drachten zeker niet gek, ook heel goed wetend waar hij mee bezig was toen in mijn geval (en dichterbij dan meppel ;) )

En super van die 4, ze zijn mooi!

En spannend morgen! is het van 1 van de advertenties die k had gevonden of niet?

Laat je weten hoe en wat? en hopen dat max haar wat vind en hij weer happy gaat zijn!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Helaas ken ik ook de vele - helaas niet zo positieve - verhalen over Dr. Hooimeijer ... wat een verdrietige berichtjes hebben er het afgelopen jaar al over hem op het forum gestaan.

Als je er een goed gevoel over hebt is het prima maar neem vooral zijn commentaar over je gedrag ten op zichte van je valkjes niet serieus en vergeet niet dat vogels alleen maar gezond kunnen zijn als ze pellets te eten krijgen, uiteraard verkoopt hij je graag 'zijn' favoriete merk, zoals hij je ook uren kan vertellen hoe jij je gedrag tegenover je valkjes moet veranderen, uiteraard tegen een in zijn ogen redelijk uurloon.

Ik hoop dat alles met een sisser af loopt en je kleintjes gauw naar nieuwe baasjes kunnen verhuizen.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe albino.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

TheaV

2 mei 2012, 06:57:23 #1757 Last Edit: 2 mei 2012, 07:00:20 by TheaV
Gisteravond laat kreeg ik na een mailtje om te vragen hoe het nu ging, antwoord van de baasjes van de twee overleden kleintjes
En er lijkt een antwoord op al onze vragen te zijn over het waarom!

Het heeft hun heel veel moeite gekost het te mailen... Ze voelen zich zwaar  :censuur.
Maar ook zij zijn blijven denken en navragen en spitten op internet.
Wat blijkt nu....
Zij hebben zaterdagavond Raclette gedaan. Zwitsers Kaassmelten met pannetjes. En nu lijkt de kans wel heel groot dat er sprake is van Teflon-vergiftiging!!!
Velen zullen het kennen.... Voor degene die het niet kennen....

http://parkietenfreak.nl/a-teflon.php

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/25353-het-gevaar-van-teflon-en-antiaanbaklagen.html

Na het lezen van nogmeer artikelen ben ik van plan een oudere koekepan te kopen met aanbak-laag, dan maar meer vet gebruiken!!

In ieder geval twijfel ik nu niet meer aan de gezondheid van de kleintjes.... In iede geval stuk minder.,.,

De ontlasting van Pa is onderweg..... Dus als dat ook goed uitvalt.....??

Blijft wel Mila.... Maar dat heb ik steeds gedacht, ...dat kan gebeuren, pech! Hoe erg ook. Maar niet echt in verbinding met de kleintjes gebracht, omdat dat ook zo snel binnen 2 uurtjes met beiden gebeurde.
En hier verder niets.....
En mocht het bij Mila toch erfelijk, hart of hersenen oid zijn geweest, dan lopen de kleintjes van D&D en de anderen dus geen geen gevaar!!

Het is een dubbel gevoel.........
Heb ook erg te doen met de nieuwe baasjes........
Zitten tegen lege kooi aan te kijken etc....
Ik hoop dat die2 van D&D toch nog snel daar heen mogen gaan , zoals de bedoeling was, om ze daar helpen om een beetje de boel op te vrolijken.....en zij zo sneller over het verdriet heen mogen komen....



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Hallo Thea

Ik heb ontzettende medelijden met de nieuwe baasjes ,want zoiets had ons allemaal kunnen overkomen .
Veel mensen weten helemaal niets van teflon vergiftiging en lezen er pas jaren later eens over !!!
Maar voor jou een hele opluchting want de kans dat er iets ernstig aan de hand is is nu wel 95% minder.
En ik verwacht dan ook niets raars uit de mest van Max .......
Wat er met Mila gebeurt is kan altijd gebeuren ik had ook een pop die zo van haar stok viel en er niet meer was .
Omdat broeden veel van een popje vraagt en soms er iets aangeboren of wat dan ook niet goed werkt !!
Meid wat zal jij je een stuk opgeluchter voelen  ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

animallovertje

Wat vreselijk naar :(
ik moest er al gelijk aan denken toen je zo vertelde dat ze gewoon gezond oogde en opeens erbij neer vielen!
ik kan me voorstellen dat dat voor de baasjes vreselijk voelt :( maar ja.. je kunt niet alles weten en het was gewoon een naar ongeluk :(

Wil ze bij deze veel sterkte wensen.
fijn (voor zo ver dat mogelijk is) dat het in ieder geval geen besmettelijke ziekte is.

Sterkte nogmaals voor iedereen die zo gek op die 2 waren
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

TheaV

Na alle ellende en  onzekerheid, nu ook weer goed nieuws....
We hebben  een hele mooie en lieve Albino pop van 2011 voor onze Max... ( en ons! ) Ze komt uit een  buitenvoliere, Moeder hele (lichte )Lutino en Pa onbekend. Wel Witmasker..

En ze is liiiieeeffff.... en mooooiii...
Mona

Op de terugreis al in de auto , nog beduusd van vangen met net, nam ik de kans waar om te kroelen....





Leek ze nog lekker te vinden ook!!!

Thuisgekomen  meteen  een hels kabaal van alle 11!!!! En zij meedoen!
En meteen in de kooi bij  Max.... (nu weinig kans op infectie oid, maar meteen gedaan.)


Even rondklimmen....


En plekje op stok zoeken.... naast Max!!!


En die ging uit z'n dak!!!
Vleugels bol en zijn hele riedel van MamaMia en  fluiten  en alles , zo mooi als hij kan!!! 3 weken alleen maar kreissen en  schreeuwen en bijten... Nu de goedheid zelf!!!
Zit toch echt al te "versieren" lijkt het wel....???

En na de douche ( vond ze echt heerlijk!!! ) met Anti-Parasiet gingen  beiden  zich wassen... en ontspannen....


En nu zitten  ze daar alsof het zo heeft moeten zijn...



Zij  vind alles goed!! Zit nu eerste rang de anderen  te bekijken. Ze is nog niet helemaal  wit... beetje vies nog en moet even vaker onder de douche...
Maar  Max heeft zoiets van: "Dit is mijn  vrouwtje ".....
En nu ook weer alle rust in huis..... een weldaad voor onze oren...!
Komt goed......
Zitten even in een te kleine kooi. Maar alles is bezet en we wachten op  naar buiten  te kunnen...




Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

jannetje

Ja wat een verhaal ,wij zijn dus de mensen die een week geleden 2 bontwitmaskers mochten halen waar we erg blij mee waren .
Het ging zoooo goed ze waren al zo tam en toen ging het die Zaterdag erop zo mis de 1 na de ander is dood neergevallen bij de 1ste waren we al zo onthutst enja toen de 2de ook ging durfde ik Thea niet meer te bellen wat ik na de 1ste meteen gedaan had en heb haar gemailt ontreddering alom dit wil je niet meemaken , zelf niet en voor de kweker ook niet.
Op dat moment wisten we nog niet wat we nu wel weten ( teflon vergiftiging) moet haast wel.
Wij hebben raclette kaas gesmolten op een gourmetstelletje en na zoeken en vragen kwam ik erachter , kon bijna niet geloven nog nooit iets over gehoort.
Met lood in de schoenen heb ik Thea weer gemailt met dit verhaal , voelde mij extra belabberd omdat we hier zelf de oorzaak van waren al wisten we dat niet anders was het niet gebeurt.
Ben voor Thea blij dat het geen virus of bacterie is maar wij zijn onze Fokke en Sukke kwijt , helaas een keihard gelag.
Dus gaan we verder het geval was dat we bij Thea al 2 popjes gereserveerd hadden die we gelukkig Zaterdag mogen halen.
We zoeken dus nog wel 2 mooie mannen voor ze want het valkenvirus heeft wel toegeslagen.

groet Janny Muller

TheaV

Citaat van: jannetje op  2 mei 2012, 15:53:16
Ja wat een verhaal ,wij zijn dus de mensen die een week geleden 2 bontwitmaskers mochten halen waar we erg blij mee waren .
Het ging zoooo goed ze waren al zo tam en toen ging het die Zaterdag erop zo mis de 1 na de ander is dood neergevallen bij de 1ste waren we al zo onthutst enja toen de 2de ook ging durfde ik Thea niet meer te bellen wat ik na de 1ste meteen gedaan had en heb haar gemailt ontreddering alom dit wil je niet meemaken , zelf niet en voor de kweker ook niet.
Op dat moment wisten we nog niet wat we nu wel weten ( teflon vergiftiging) moet haast wel.
Wij hebben raclette kaas gesmolten op een gourmetstelletje en na zoeken en vragen kwam ik erachter , kon bijna niet geloven nog nooit iets over gehoort.
Met lood in de schoenen heb ik Thea weer gemailt met dit verhaal , voelde mij extra belabberd omdat we hier zelf de oorzaak van waren al wisten we dat niet anders was het niet gebeurt.
Ben voor Thea blij dat het geen virus of bacterie is maar wij zijn onze Fokke en Sukke kwijt , helaas een keihard gelag.
Dus gaan we verder het geval was dat we bij Thea al 2 popjes gereserveerd hadden die we gelukkig Zaterdag mogen halen.
We zoeken dus nog wel 2 mooie mannen voor ze want het valkenvirus heeft wel toegeslagen.

groet Janny Muller


Hey...!!  jouw weg hierheen  dus gevonden!!  Top!!
Nou, ik  hoef niets te zegen.... we hebben  uitgebreid gemaild en gebeld....
maar fijn,  dat je hier het verhaal bevestigd!! THX

Enne.... jouw laatste zin hier, vind ik  een hele mooie!!!!   ;)

dat het maar heel snel  zatercdag mag worden,  of eerder als  de mestuitslag bekend is. Daar wil ik  toch even op wachten, dat weet je...


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Hallo Thea

Ik reageer even via jou om antwoord te geven op het verhaal van Jannetje .
Ten eerste wil ik jullie zeggen dat ik het heel erg vind wat er is gebeurt met jullie Fokke en Sukke .
Maar ik wil ook even met nadruk zeggen dat jullie dit niet zomaar konden weten . :-X
Het enige goede wat hier uit komt is dat jullie in de toekomst iedereen in je omgeving met een vogel in huis zullen vertellen over de ervaring.
En de gevolgen van teflon ....en dan is dit niet voor niets gebeurt !!
De nieuwe jongen van Thea zullen dan ook een warm huis krijgen met mensen die nu dubbel zoveel hun best voor ze zullen doen .
En wat kan een vogel nu nog meer wensen  :-* :-*
Veel geluk en plezier in de toekomst met de nieuwe huisgenoten  ;) ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

☺ Pita ☺

Dit komt wel goed , dat zie je zo aan Max heel zijn houding vleugels lekker wijd.
Die ziet haar wel zitten hoor nu nog van de andere kant ;)
Maar denk wel dat dit goed zit.
Groetjes Petra.

Wendy..

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Larissa

Hey thea en Janny

Jeetje wat verschrikkelijk zo twee kleintjes kwijt te raken, ik duim dat alles voor de rest schoon is en dat jij (Janny) gauw mag genieten van de jongen van D&D.

En na mijn gevoel zit het met Max wel goed, nu hopen dat het Mona hem ook ziet zitten

Knuffels uit Goor

Larissa

Alexandra


Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Cherro

Thea! Ze is mooi!!!!!!!!!!! :-* En Max is duidelijk helemaal in zn sas met haar :D

Ik ben heeeeeeeeel blij voor je!!!!  :-*

Janny, dit had je niet kunnen weten, en dit is ook iets wat je niet verwacht, dit had ieder ander kunnen overkomen :(

Helaas is het gebeurd, en moeten jullie die 2 mooierds missen, maar ik hoop dat de doradinootjes jullie verdriet een beetje op kunnen opvullen. :-*

2 mooie mannen zullen ook tzt wel gevonden worden, Thea zal nog wel meer jongemannen krijgen, ik verwacht nog jongen, en er zijn wel meerdere kwekers hier op het forum, dus dat moet ook helemaal goed komen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Citaat van: Caroline op  1 mei 2012, 23:48:23
Helaas ken ik ook de vele - helaas niet zo positieve - verhalen over Dr. Hooimeijer ... wat een verdrietige berichtjes hebben er het afgelopen jaar al over hem op het forum gestaan.

Ik hoop dat alles met een sisser af loopt en je kleintjes gauw naar nieuwe baasjes kunnen verhuizen.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe albino.


Het hele verhaal ken je intussen...
Ik ben idd gaan spitten en tja.... Hij promoot zijn voer. Logisch, sponsor voor website misschien!
Maar ik wist ook nog niet genoeg.... En moest toch wat doen. Later meer....

Citaat van: animallovertje op  2 mei 2012, 12:51:18
Wat vreselijk naar :(
ik moest er al gelijk aan denken toen je zo vertelde dat ze gewoon gezond oogde en opeens erbij neer vielen!
ik kan me voorstellen dat dat voor de baasjes vreselijk voelt :( maar ja.. je kunt niet alles weten en het was gewoon een naar ongeluk :(

Wil ze bij deze veel sterkte wensen.
fijn (voor zo ver dat mogelijk is) dat het in ieder geval geen besmettelijke ziekte is.

Sterkte nogmaals voor iedereen die zo gek op die 2 waren


Dank je...

Citaat van: ☺ Pita ☺ op  2 mei 2012, 19:01:16
Dit komt wel goed , dat zie je zo aan Max heel zijn houding vleugels lekker wijd.
Die ziet haar wel zitten hoor nu nog van de andere kant ;)
Maar denk wel dat dit goed zit.
Groetjes Petra.


Het is al goed lijkt het wel....! Zooooo fijn dat Max weer fluit en praat! Komt goed

Citaat van: Larissa op  2 mei 2012, 20:13:04
Hey thea en Janny

Jeetje wat verschrikkelijk zo twee kleintjes kwijt te raken, ik duim dat alles voor de rest schoon is en dat jij (Janny) gauw mag genieten van de jongen van D&D.

En na mijn gevoel zit het met Max wel goed, nu hopen dat het Mona hem ook ziet zitten

Knuffels uit Goor

Larissa


Ja,, het is en was drama voor beiden!
Maar komt goed.... Is niet te veranderen.
Knuffels retour!

Citaat van: Alexandra op  2 mei 2012, 20:18:00
owwwww gave foto's van Mona & Max  ;D




Ja, vind ik ook!

Citaat van: Cherro op  2 mei 2012, 21:41:08
Thea! Ze is mooi!!!!!!!!!!! :-* En Max is duidelijk helemaal in zn sas met haar :D

Ik ben heeeeeeeeel blij voor je!!!!  :-*

Janny, dit had je niet kunnen weten, en dit is ook iets wat je niet verwacht, dit had ieder ander kunnen overkomen :(

Helaas is het gebeurd, en moeten jullie die 2 mooierds missen, maar ik hoop dat de doradinootjes jullie verdriet een beetje op kunnen opvullen. :-*

2 mooie mannen zullen ook tzt wel gevonden worden, Thea zal nog wel meer jongemannen krijgen, ik verwacht nog jongen, en er zijn wel meerdere kwekers hier op het forum, dus dat moet ook helemaal goed komen ;)



Dank je ook voor de lieve woorden....
Die 2 D-tjes gaan zeker de boel daar opvrolijken... DIE zijn zo tam en lief en mooi!!



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/