27 april 2024, 13:31:19

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

pipje123

Lieve foto's! :)

Hier gaat alles goed, ik heb Eefje net uitgebreid geknuffeld dus nu zit hij zijn veren te doen

TheaV

Na 10 dagen wel weer tijd voor een updeetje over onze Coby!

Tja, ... wat valt er te vertellen?? 
Kort gezegd"...
ze is een schat!!  En pittig eigenwijs! Past er helemaal bij hier in de groep en doet met alles mee.

Lang gezegd........
We hebben 7 enorme kroelkippen  hier, maar deze!!!!  PPPffff .. die slaat alles!
De eerste dagen met moeite een  kroel van nog geen halve minuut maximaal... en dat was lang!
Nadat zij zag dat Daan, waar ze bij in de kooi zit, er geen genoeg van kon krijgen ... ging zij het ook langer toestaan. Maar ze kon niet blijven  zitten,  donderde steeds van de stok af... zo koddig. Maar ineens.... koppie laag en het ging goed.
Nu is het zo dat ik echt geen  deurtje kan openen  of madam klautert via de stokken en de tralies op de deur, tegen mijn borst omhoog en kruipt in mijn nek, koppie laag en kroelen. Ze kruipt ook in mijn  trui en blijft lekker zitten en we verkennen  het hele huis. In de keuken ligt meestal wel  wat lekkers, daar komt ze tevoorschijn en  vraagt echt om wat. !!! Met dat donsjes gebaar en  geluid om eten.
En dan weer richting kooi.
Samen met Daan gaat het super!!!  Die schreeuwt echt als ik haar meeneem!!! Zij reageert er ook op. Waar Daan is, is zij ook! En laat er maar geen ander in de buurt komen! Ook zij weet zich goed te weren  tegen die7...! Ze komt niets te kort, ze verjaagd alles en iedereen  om daar te zitten of te eten  wat en waar ze wil.
Vrij en los vliegen/spelen  doet ze ook. Prachtig hoe ze ook mij  volgt. Vliegt mee naar de plekken  in de kamer waar ik op dat moment ben. Op mij  landen  nog niet, wel opstappen en meegaan en bij mij  blijven.
De  water sproeier vindt zij ook  super!!!
En haar grootste hobby is eten!!!  Mijn god, kan  die bunkeren! Dan kan er oook geen kroeltje vanaf..... als ze klaar is gaat ze zitten dansen  op stok en roepen en dan mag het wel en is ze er klaar voor!
Ze reageert ook altijd als eerste met een  geluidje als ze mij ziet of als we thuiskomen.
En ze is zoooo mooi geworden!
Ik ga wel weer foto's maken!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*


Larissa

 ;D ;D ;D ;D ;D

HeyThea

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....meer kan ik er niet van zeggen
Hou wel haar gewicht in de gaten wat haar oudere zus cali doet exact het zelfde....bunkeren en deze dame weegt maar liefst 130 gr nu, staat ook verplicht op dieet van veel vliegen en matig met eten

Knuffels voor alle valken

Ps met mij gaat het redelijk mail je binnenkort, fijne feestdagen  :-* :-*

TheaV

Ons nieuwe jaar is goed begonnen!! ;D
Bennie en Daan zijn homo af....!
Ik hoorde uit de kooi van Anky en Daan steeds DE geluidjes komen? Maar ze lieten niets zien..... Al kwam ik nog zo stil gluren....
Totdat....... 3 dagen terug liet Anky zien wat kippetje zitten is.... (nu weet ik ook DAT) en..... Ze zijn nu regelmatig aan het wipwappen!!!
En dat nadat Anky totaal geen interesse toonde voor een man, met Daan lukte het ook niet.
Ze donderen wel samen regelmatig van de stok af.
Zullen nog even moeten oefenen...
Het begon nadat Daan zijn Coby niet meer alleen liet en zelfs aan het vechten sloeg met Bennie!!
Die2 is ook zooooo geweldig om te zien samen!
Coby is de grootste kroelkip hier nu. Ze weet niet hoe snel ze op dichte deur moet gaan zitten, als ik in de buurt kom. Ik open deurtje en zodra de kier groot genoeg is, wurmt zij zich erdoor. En klimt tegen mij op mijn nek in, het liefst kroelen met mijn neus of kin. Uuuuren lang!




Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline 1569

Hoi Thea
Wij willen natuurlijk ook wel weer eens wat foto's zien....
Caroline1569

TheaV

Citaat van: Caroline 1569 op 15 januari 2012, 22:43:04
Hoi Thea
Wij willen natuurlijk ook wel weer eens wat foto's zien....
Caroline1569


Ja tuurlijk komen er weer foto's!!
De update ligt bijna klaar,.....
Maar ik had >600 foto's in Photbucket. Dus beetje inkrimpen.
En hier dan de lege plekken weghalen.
En wilde hier ook wat berichten verwijderen( boekje inkorten) maar dat kan denk ik niet???? Of hoe wel??
Al veel foto's weg, blijven 99 pagina's....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

☺ Pita ☺


TheaV

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 16 januari 2012, 07:26:50
Zooow hebben ze eindelijk door hoe het moet :D

Nog niet helemaal.... Want het moet kunnen zonder van de stok te duvelen...... Komt goed!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

Intussen is het jaar 2012 alweer een  tijdje een  fijt.
Wij hopen dat het een mooi  en sucsesvol jaar voor een ieder mag worden...

Hier is het nieuwe jaar goed begonnen,  met eerst maar het plan aan het uitvoeren  om het dagboekje hier op te ruimen en bij te werken  voor het nieuwe kweekjaar. Als eerste maar veel foto's verwijderen  van onze donsjes etc. Op Photobucket stonder er meer dan  600!! Zo ook enkele reactie's verwijderen en overige berichten. Maar wel  zo dat er nog overzicht blijft van  wat er het afgelopen jaar is geweest en gebeurd. Dus in ieder geval  wel flink inkorten. En uiteraard onze website ook bijwerken.

Heel kort gezegd zijn we dus van 1 Valkje naar 4 gaan uitbreiden. En zo ging het..... om er nu 8 te mogen hebben.
We hebben van onze 2 koppels Dora & Dino


en Max &Mila


dus ieder 2 nestjes mogen kweken. Alle 16 valkjes hebben lieve baasjes en een nieuw thuis mogen  vinden.  Met de meeste hebben we nog wel  kontakt en  zien  hoe ze ontwikkelen. En 2 zijn hier gebleven.
Voor zowel  hun als ons , de eerste keer met dus een  goed resultaat.

De oudste en eerste kleintje van D&D, Anky is hier mogen  blijven......


ik de hoop een koppeltje te mogen vormen met Daan, de oudste en eerste kleintje van M&M.

Dus waren het er 6.....
Maar helaas..... onze Anky toonde geen interesse  in  onze Daan......

Dus bleef ons geen andere keuze dan er nog een partner voor beiden  bij te nemen..... ( het bekende virus????)

Dus is na wat speurwerk en  ongeduldig afwachten een hele mooie man bij ons komen  wonen. Ver weg moeten ophalen... maar wat een heerlijk beestje!!!  Het is onze Bennie, Bonte Geparelde,  geworden bij Manon vandaan.  


Nu zijn het echt allemaal kroelkippen hier en  supersupertam. Maar Bennie is nu zover dat hij alle overtreft!
Dino en Max kletsen echt en  fluiten, maar Bennie....!!!  De hele dag door.  Vele woordjes en verschillende fluitdeuntjes. Maar Anky laat zich niet imponeren, ondanks alle inzet.
Laat hij nou helemaal in Love zijn vanaf de eerste dag op onze Daan!!!!  Echt kroelen..... Homo's????



Maar we hadden  dus nog een partner nodig voor onze Daan. Dat is dan  onze Coby geworden bij Larissa opgehaald. Een heel mooi Wildkleur popje.


Weer net zo ongeduldig en vol  afwachting... tot we haar mochten ophalen. Ze zou niet zo gek zijn op  kroelen en niet zo tam  zijn.... Daar was Larissa heel eerlijk in!!!  En alle begrip hiervoor!
Maar intussen.... Ik wist het al wel, is uitgekomen  wat ik  voorspelde...
Bij Daan in de kooi , kan  zij  niet anders dan  het supersupertamme gedrag van Daan overnemen.
Dit is ook gebeurd.... En  zij is stapelverliefd op  Daan...( of andersom!!!) Waar Daan is, is Coby ... ik mag alleen  alletwee tegelijk kroelen, etc. Ze komt zelf uit de kooi en kruipt lekker bij mij om niet meer weg te gaan... ( ik heb nog nooit zulke soepele vingers  gehad,....door het kroelen dus ....)

En  zo waren  we dus bij  nr. 8...... Alle 8 vliegen  gelijktijdig lekker rond in de kamer en hebben ieder zo hun eigen plekkie om te landen en te spelen.

Lex en Lola zijn hier ook nog een  tijdje geweest. Een  wildkleur man en  geelwang pop. Als koppeltje overgenomen. Maar geen tamme valkjes en ook geen voeders.  Die waren hier niet op  hun plekje en ook heb ik geen bach-up koppel  voor hun. Zij zaten heel zielig alleen hier in de buitenvolière. Dus hier moet ik zeggen  heel blij te zijn  voor hun een  fijne nieuwe plek gevonden te hebben in een  volière met veel vriendjes. En daar gaat het goed!  Betekent alleen  dat hier de buitenvolière nog leeg staat......
De laatste nestjes waren wat laat,  dus al te koud om de valkjes naar buiten  te doen!!!
Vind ik  niet zoooo erg hoor!!! Het is zo gezellig hier binnen. !!!! En  zeker omdat ze zo tam zijn.

En  dan nu 2012=======================

Dat is goed begonnen met een  verrassing...
Onze Bennie en Anky zijn begonnen  met kroelen!!!!


En laat ik  nu net in het nieuwe jaar voor het eerst goed hebben  gezien  wat "kippetje zitten"is..!!!
Anky deed het!!  En Bennie maakt de geluiden en laat hij er nou echt bovenop gezeten hebben!!!
Ze donderen  nog wel samen  van de stok, maar de pogingen zijn er....
Hij kijkt niet meer naar Daan ...... ( gelukkig, want daar komen  toch geen eitjes van...)
En Daan en  Coby doen ook hum  pogingen... tot kroelen eerst maar....de rest misschien later.

Dus dat wordt snel de blokken ophangen  voor D&D en  M&M. Als die klaar zijn mogen de andere 2 koppels het een  keertje gaan proberen.  En dan  hopen dat ze toch voor de winter allemaal  samen naar buiten  kunnen.


Dus 2 blokken  hangen nu voor D&D en M&M. Het is nog even  aftasten  wie de eerste keus heeft,  Zij zijn  echt aan het inspecteren en elkaar weg jagen van het ene naar andere  box.
Ze vechten echt voor de beste plaats.... en gunnen  elkaar niets... even aankijken. Ze zitten er wel al in....

De 2 jonge stellen  mogen dan aan het einde van het seizoen een keer proberen en kijken wat er van komt.
De buitenvoliere is nog leeg....
Maar daar kunnen  de jongen in dan t,z,t,...

Dora en Dino


Mila en Max


Anky en Bennie


Coby en Daan


En ik heb nog 1 wens voor 2012 ... een  heel mooi  en  speciaal koppeltje ....... Zit in de planning.....
Dan is het aantal van  10 echt genoeg...., toch?



Het zijn in ieder geval echte Vrolijke Valkjes, alle 8....
We zullen alleen het speelmobiel groter moeten  maken...


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

carco

Wat een leuke update :D
En wat moet het speciale koppeltje zijn/worden?

Ik zeg ook ieder jaar dat het genoeg is en zit er nu aan 26  ::)  :o

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline 1569

Wat een leuke update/terugblik.
Ik zeg ook iedere keer weer nu geen meer en ik zit al op 12.
En wie weet wat er nog voor leuks geboren gaat worden bij mezelf.
Een albino of een geelwangetje....
Die heb ik nog niet en wat is er nou leuker dan je eigen jongen houden.
groetjes
Caroline 1569 en een kroel van Diaz.

*Esther*

Hmmm een mooi speciaal koppeltje; Ik gok iets met gezoomd witmasker.??

samantha21

grote plannen weer voor 2012!  :D
en super mooie koppels...
ik hou me ter zijne tijd aanbevolen als mila & max kleintjes krijgen. ik vind het een prachtig paar.. en vind het prachtig hoe jij met je valkjes omgaat  :D

leuk verhaaltje weer en foto's  :)

TheaV

Citaat van: carco op 16 januari 2012, 21:13:59
Wat een leuke update :D
En wat moet het speciale koppeltje zijn/worden?

Ik zeg ook ieder jaar dat het genoeg is en zit er nu aan 26  ::)  :o

Groetjes: Caroline.



Nee, 26 gaan het er niet worden....
Maar zeg nooi nooit....
Dat speciale koppeltje is voor de profs hier ms niet zo speciaal... Maar ik ben helemaal weg van die mutatie..... Afwachten.... Als het zo ver is, meld ik het! Ppppffff ... Ben ik ook goed in in wachten....

Citaat van: Caroline 1569 op 16 januari 2012, 23:01:18
Wat een leuke update/terugblik.
Ik zeg ook iedere keer weer nu geen meer en ik zit al op 12.
En wie weet wat er nog voor leuks geboren gaat worden bij mezelf.
Een albino of een geelwangetje....
Die heb ik nog niet en wat is er nou leuker dan je eigen jongen houden.
groetjes
Caroline 1569 en een kroel van Diaz.



Idd de eigen jongen zijn heel speciaal, vind ik ook!!
Vette kroel retour!,, Foto-tje???? Alles goed met hem?

Citaat van: *Esther* op 17 januari 2012, 11:14:09
Hmmm een mooi speciaal koppeltje; Ik gok iets met gezoomd witmasker.??
Citaat van: *Esther* op 17 januari 2012, 11:14:09
Hmmm een mooi speciaal koppeltje; Ik gok iets met gezoomd witmasker.??


Verkeerd gekokt.... Gezoomd vind ik zekers ook heel mooi, maar beetje prijzig voor een beginner...... Misschien later??
Citaat van: samantha21 op 17 januari 2012, 13:03:40
grote plannen weer voor 2012!  :D
en super mooie koppels...
ik hou me ter zijne tijd aanbevolen als mila & max kleintjes krijgen. ik vind het een prachtig paar.. en vind het prachtig hoe jij met je valkjes omgaat  :D

leuk verhaaltje weer en foto's  :)


Dank je.... Ja, is zooo leuk om plannen te maken!.,
En wat M&M betreft......
Wat is t.z.t ?? Het blok hangt en ze zijn heel flijtig met in orde maken en erg actief...... Zou mij niets verbazen als....??
Ze geven tot nog tot alleen geen hele forse jonkie's..... Echt mooie fijn gevormde valkjes. Onze Daan is er 1 van hun en geen reuze vent!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/