9 mei 2025, 04:59:10

jong of ouder valkparkietje

Gestart door gaelle, 30 december 2003, 00:54:46

« vorige - volgende »

gaelle

als je een valkparkiet moet tammaken is het dan het beste dat je jong valkparkietje neemt
of kun je oudere valkparkieten ook gemakkelijk tam maken

giovanni

Een jonge valkparkiet is steeds het beste hoor om je valkje makkelijk tam te krijgen.
Een oudere zou ook wel lukken, mits véél geduld en het zou ook véél langer duren voor ie tam is

grtjs giovanni

Kolkkie

Hoi Gaelle,

Het beste is om een jong valkje te nemen. Die zijn het makkelijkste tam te krijgen.
Een ouder valkje kan je maar heel erg moeilijk tam krijgen of het lukt helemaal niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Didi

Hey Gaelle,

Natuurlijk zijn er altijd wel uitzonderingen, het ligt natuurlijk ook aan de valk zelf, of hij snel tam wordt.
Maar hoe jonger hoe beter. Je hebt dan een grotere kans dat hij sneller tam wordt en of hij überhaupt tam wordt.

Groetjes, Diane

Tara

Ik ben met alledrie eens, ze hebben allemaal gelijk.

Het beste schaf je een valkje aan, die je veel aandacht geeft, die zo'n 8-10 weken oud is.

Oudere valkjes, (ouder dan jaar of meerdere jaren) worden moeilijker tam, of vrijwel niet. Dat is wat velen zeggen, als men daar ook veel aandacht aan geeft, en veel geduld hebt, komt die net zo tam als een valkje wat je zelf met handopfok hebt tamgemaakt.

Koko, was vast al erg oud toen ik 'm kreeg, werd na zo'n jaar of 2 tam, we waren beste maatjes tot de dood ons scheidde.

Tazko, gekocht een jaar geleden, dit jaar wordt ie tien jaar oud, tam? Nee, maar bang is ie ook helemaal niet, er is zelfs een periode geweest dat ie tam was, maar nou zit ie in de volière he ...

Het beste schaf je gewoon een jonge valk aan, die zijn vaak al na een dag of 2-3 tam ...

Groetjes, Tara

giovanni

dag of 2-3??! Bij de mijne pakt dat niet hoor!! ;)

Tara

Is te zien hoe oud ze zijn Giovanni,

toen mijn valkjes (jongere) binnen zaten, waren die in no time tam.

Misschien is 3 dagen beetje kort, maar als je er voortdurend mee bezig bent ... Falkootje lief was van dag 1 al tam, en Laiko ook ;)

Raikiri

Als je een jong valkje hebt word die meestal sneller tam maar oude valkjes kunnen dan ook nog tam worden hoor! :)

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

giovanni

Ik probeer en probeer, maar het is maar sinds deze vakantie dat er schot in de zaak lijkt te komen :). Heb al lang geprobeert, en eindelijk begint het te lukken, ze zijn wel al niet meer zó jong. De ene is ong. 1jaar en de andere   7_8maanden; en die van 1jaar gaat sneller hoor, nu zijn ze even tam en met die van 1jaar heb ik veel minder moeite gehad om eraan te beginnen; het is maar omdat die van 7_8maanden jaloers is, dat ie ook tam 'wil' worden.

Skippy

Hey Gaelle

Leuk dat er al een beetje schot in komt!
Mijn valkje was ook ouder dan een jaar voordat hij tam werd...het heeft ook wel een poosje gekost maar dat is natuurlijk logisch!Vooral omdat ze mensen zien als gevaarlijke wezens en ze moeten het tegenovergestelde gaan ondervinden...dat zal natuurlijk ook tijd kosten!

Nog veel suc6 ermee!

Skippy