27 april 2024, 16:23:30

Heel apart

Gestart door Totser, 9 april 2010, 15:09:57

« vorige - volgende »

Totser

9 april 2010, 15:09:57 Last Edit: 9 april 2010, 15:20:34 by Totser
Beste mensen

Ik heb nu 3 valkparkietjes, 2 vrouwtjes en een mannetje

Nu heb ik een koppeltje die elkaar wel heel erg leuk vinden en daarom heb ik een broedhokje gekocht. Nu hebben ze zonet eieren gelegd maar ze doen er niets mee

maar nu het vreemde, het andere vrouwtje is er nu op gaan zitten  ???

Mag ik ze laten broeden? Want ze heeft ook geen mannetje om haar te ondersteunen. Vind het een beetje sneu want ze is heel fel op de eieren, ze heeft ze heel mooi onder het nestmatriaal gelegd en beschermt ze heel erg

Kan ik nu al zien of ze bevrucht zijn? Of moet je daar een dag of 5 voor wachten eer de luchtkamer en bloedvaten zich vormen

Ik weet ook niet of het andere vrouwtje al uitgelegd is, ze heeft nu 2 eitjes. Moet ik anders het andere vrouwtje eruithalen en het koppeltje zelf de kans geven om te broeden? Ik kreeg alleen de indruk dat ze het niet helemaal snapte

Groetjes

Paauwtje

Hoi Totser,

Of je ze moet laten liggen weet ik niet.
Je kan de eitjes na 3-4 dagen voor het eerst gaan schouwen om te kijken of ze bevrucht zijn.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Sja, stel dat er leven in de eitjes zit, maar dat het niet lukt omdat er niet de hele dag gebroed wordt... Of het koppel begint pas echt te broeden na het 3e ei, dat kan ook. Je kunt pas zien of ze bevrucht zijn, zo'n dag of 4-5 nadat er GOED gebroed wordt. Misschien een idee om de losse pop apart te zetten?

Totser

met of zonder eieren?

Rianne

Zonder, het blok met de eieren laat je bij het koppel hangen. En dan maar hopen dat ze gaan broeden na het 3e ei.