29 april 2024, 15:34:17

Jongen onder het bloed (plukken)

Gestart door Kruimeltje, 8 april 2010, 21:40:33

« vorige - volgende »

Kruimeltje

Het gaat nog steeds erg goed met de jongen! :) Het jongste zielepietje krijgt veertjes en de middelste is al bezig om zelf te gaan eten. De oudste (ik vermoed een mannetje; vanwege het gedrag en fluiten) werkt me lichtelijk op mijn zenuwen, want zodra hij me ziet gaat hij schreeuwen (bedelen), maar heeft nog niet ontdekt dat hij zelf ook gewoon kan gaan eten ;)

Al met al dus nog steeds goed nieuws :)

Caroline

Wow, super nieuws!!!!

Heb je snel weer eens een keer foto's van je beauty's??

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Wat heerlijk dat het zo goed gaat!
Ja, foto's!  :D  Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit zien!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Kruimeltje

Zal binnenkort wat foto's proberen te maken als ze slapen ;) Zodra ze me zien gaan ze gillen (bedelen) en rondjes rennen hahaha.

Kruimeltje

Het jongste valkje is er niet best aan toe :( Hij kreeg een terugval en komt erg zwak over. Heb Nutribird A19 besteld en dat komt rond 11 uur binnen en ga 'm daar mee bijpappen naast de A21.

Heb 'm apart van de andere 2, want die zijn al druk aan de wandel en poging tot vliegen en vertrappen dan ook steeds het kleintje. De twee oudsten zitten nu weer in de voliere bij hun ouders en dat gaat erg goed. Ze accepteren elkaar en de ouders komen nu ook op de bodem eten uit het bakje voor de kleintjes en die gaan dat al een beetje nadoen.

Ik houd mijn hart vast voor het ukje, het is een vechtertje, maar ik weet niet of die het gaat redden... Vind 'm erg magertjes en wil ook niet meer echt eten, moet de spuit echt bijna dwingen, zo zielig! Ik geef 'm nu maar wat vaker en dan kleine beetje te eten, zodat ie wel wat binnenkrijgt, maar zonder al te veel stress.


Nemi

aah wat sneu. Mijn valkje Andy heeft toen hij jong was ook ineens een terugval gehad dat hij niet wilde eten. Was na een dag ofzo ineens weer over, toen wilde hij weer continu eten. Laten we hopen dat dat bij jouw valkje ook gebeurt, nutribird a19 is idd wel verstandig.
Sterkte ermee!

Paula

Ach Kruimeltje, wat jammer nou toch. Het ging zo lekker, er zit al zoveel werk in! Je krijgt dan toch hoop dat het allemaal goed gaat komen! :(
Hopelijk is dit maar een tijdelijke terugval en gaat het morgen beter.
Wel fijn dat de andere jongen toch weer geaccepteerd en gevoerd worden door de ouders.
Veel succes ermee.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rianne

Hopelijk is het maar tijdelijk, succes er mee!

Kruimeltje

De twee oudsten worden NIET gevoerd hoor door de ouders, enkel hun aanwezigheid in de voliere wordt geaccepteerd. Ik pap ze nog.

Het ukje komt weer een beetje op kleur en voelt weer normaal warm aan. Echter vind ik 'm nog wel heel zwak, maar eet wel weer gewoon, hoef niet meer te dwingen. Dus toch weer een beetje vooruitgang en hopelijk knapt ie wat op van de A19.

Paula

Citaat van: Kruimeltje op 30 april 2010, 09:52:16
De twee oudsten worden NIET gevoerd hoor door de ouders, enkel hun aanwezigheid in de voliere wordt geaccepteerd. Ik pap ze nog.

Dan  heb ik het verkeerd begrepen. Uit wat jij in jouw eerdere berichtje schreef:
Citaat van: Kruimeltje op 29 april 2010, 09:42:07
De twee oudsten zitten nu weer in de voliere bij hun ouders en dat gaat erg goed. Ze accepteren elkaar en de ouders komen nu ook op de bodem eten uit het bakje voor de kleintjes en die gaan dat al een beetje nadoen.
maakte ik op, dat de ouders uit het bakje VOOR de jongen eten (dus ze dan gaan voeren). Nu snap ik dat je bedoelde dat je een bakje met voer voor de kleintjes hebt staan, waar echter ook de ouders uit eten.  :)

Fijn dat er toch weer wat verbetering is bij het Ukje. Hopelijk zet het door! Veel succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Hè, jeetje, wat balen dat het kleintje een terugval heeft.  :-\

Ik duim voor jullie.

Verwacht niet al te veel wonderen van A19 .... je gebruikte al A21 en het verschil tussen A21 en A19 is nihil, de laatste is iets vetter maar vraag je het aan een vogelarts, geeft deze aan dat het niet zo veel uit maakt welke van de 2 je gebruikt.  ;)

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kruimeltje

Ons kleinste valkje is in de nacht van vrijdag op zaterdag overleden.

Ik was op Koninginnedag gewoon tussendoor even naar huis gegaan om te pappen en alles leek in orde. Ook toen we 's avonds weer thuiskwamen en nog een laatste voeding had gegeven. Zelfs de visite was verbaasd over de vechtlust van het kleintje. Toen ik naar bed wilde gaan nog even gaan kijken bij het kleintje trof ik 'm dood aan.

De klap was enorm, ondanks dat ik al zo mijn twijfels had, maar toch door blijven knokken. Ik was me toch wel aan dit ukje gaan hechten, mede door de vele zorg die hij nodig had en ben hier dan ook echt even ondersteboven van...  :'(

Rianne

Ach, arm kleintje... Ik had er een hard hoofd in maar omdat je schreef dat het zo goed ging, dacht ik ook wel dat ie het zou halen... Veel sterkte er mee, je hebt je best gedaan!

Caroline

Ach gossie ....  :'(

Heel veel sterkte meis, je hebt meer dan je best gedaan.

Rust zacht, lief kleintje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Dat geloof ik, dat je er ondersteboven van bent.
Op het moment dat het ukje terug opleeft, krijg je weer hoop dat het toch weer goed komt. En als het dan weer lekker 'loopt' verwacht je eigenlijk niet dat het zo plotseling toch nog dood gaat.

Heel veel sterkte!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)