27 april 2024, 13:26:39

Hallo Allemaal

Gestart door Erwin, 6 april 2010, 20:42:19

« vorige - volgende »

Erwin

Beste Valkenliefhebbers,

Voordat ik jullie met vragen ga bestoken leek het me wel zo netjes mezelf even voor te stellen. Ik ben Erwin 37 jaar en woon in de drukke stad Den Haag. Voorheen altijd een vogel in huis gehad waaronder natuurlijk een tamme valkparkiet en een super tamme witkuif kaketoe. Helaas kon dochter lief hier niet tegen en hebben we de kaketoe weg moeten doen( daar heb ik nog last van) maar goed een simpele keus. Nu wil het geval dat dochterlief al een tijd om een valkparkiet zeurt. Tja en toen ging ik eens nadenken. Nou daar was ik snel mee klaar, een volier bouwen was iets wat ik toch altijd wel wilde maar het kwam er eigenlijk nooit van. Mijn partner eens lief aangekeken en die voelde er niet veel voor. Niet vreemd hoor, er staat immers al een flinke schuur met 30 aquaria en discusvissen en er STOND een grote duiventil. Goed een keus maken en de duivenhobby gestopt en toen was het voorelkaar.
Terecht gekomen op deze waanzinnige site waar ik al best wat info vanaf heb gehaald. Waar ik normaal zelf veel aktief ben op diverse discusvis fora en mensen help en adviseren ben ik op het gebied van vogels maar een groentje.
via deze site al contact gezocht met een aantal liefhebbers cq kwekers en hele leuke reacties terug gehad. Binnenkort een ritje dordrecht om bij Rene en Yvonne te gaan kijken, geweldig.

Na lang wikken en wegen, hout of aluminium, wel of geen nachthok, de maat enz....(heeft 4 weken geduurt hahah) heb ik vandaag de voliere besteld.
2,5X1,5x2mtr hier ga ik zelf een mooi nachthok van hout aan maken. De tuin is al helemaal opgeknapt dus we kunnen er tegenaan.

Ik heb er heeeel veel zin in en verheug me op de eerste valkjes.

vriendelijke groet
Erwin

Kimm

hoi erwin,

welkom op dit forum en ik wens je heel veel plezier en ook met je toekomstige valkjes  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi Erwin

Leuk dat je je eigen hebt aangemeld en hebt voorgesteld.  :D
Veel plezier op deze forum !!  ;D

Tot zondag !!  ;) :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Erwin

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties!!!!!!!!
Yvonne ik neem nog even contact met je op, ik krijg nu echt zin iets in het echt te zien hahahaha

groetjes Erwin

Erwin

Hallo,

Nou ik ben vandaag bij Yvonne en Rene geweest. Met een heerlijke kop koffie en een sigaretje op de bank probeerde ik alle info door die enkele hersencel op te nemen. Gelukkig bleek wel dat ik toch wel al een beetje geinformeerd was door het vele lezen en zoeken op internet. Na wat geknuffel met de hond, wat een schat zeg zijn we naar de voliere gegaan. Tjonge wat heb ik mijn ogen uitgekeken en wat zat het tuig lekker rustig in de voliere. Ik was gelijk verliefd op 1 koppel. Als ik me goed herinner en corrigeer me als het niet goed is een Bont cinamon koppel. Wit met bruin hahah is voor mij nog makkelijker. Heerlijk voor het gaas en at aandacht vragen. Ook nog in de kweekruimte mogen kijken waar me dar een mooi stelletje zat, ik schijn wel smaak te hebben haha.
Ik heb me ogen uitgekeken en wil Rene en Yvonne bijdeze dan nogmaals hartelijk danken dat ze mij wilde ontvangen.
Superrr
Nou nu echt op zoek naar mooie jonge vogels

groetjes Erwin

*Yvon

Hoi hoi

En hoever ben je met je voliere??  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Erwin

Hoi Yvonne,

Nou wat leuk dat je ernaar vraagt. Morgen worden de panelen geleverd en ga ik het hout halen voor het nachthok.
Dus bouwen maar, ik verwacht 2 weekjes en dan moet het helemaal klaar zijn, helaas ben ik ook met een verhuizing bezig en is het heel druk op mijn werk en met de vissen dus tja. Er wachten wel al 3 valkjes. 1 bonte witmasker man en albino pop, 1 witmasker man.
dus nog 1 mooi popje zoeken en daar blijft het voorlopig bij en dat zeg ik nu hahahahaha

gr Erwin

smiley

Hallo Erwin

Welkom op het forum !!!!
Heb net even je verhaal gelezen en ook dat je het voorlopig op 4 valkjes wil houden  ::) ::)
Sorry maar ik schoot direct in de lach  ;D ;D ;D
Want wij zijn allemaal begonnen met 1of 2 valkjes en een kleine kooi .
En ik heb er nu ook al 10 hier zitten ,zou het ook op 4 houden  ::)
Jij bent een schitterende voliere aan het bouwen en dan maar 4 valkjes ,ik geloof er niets van .
Je bent al besmet met het valkenvirus  :-\ :-\ en daar is al niets meer tegen te doen hoor !!!!
Ik hoop dat je veel plezier aan het forum zal hebben ,en er veel wijsheid en hulp krijgt als het nodig zal zijn .....
Maar vooral geniet straks maar lekker van je valkjes ,ze krijgen in ieder geval een geweldig huis  ;) ;)

Groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Erwin

Hoi Conny,

Ja ik weet het, klinkt rar 4 valkjes. Op advies van diverse kenners is dit de beste manier om te starten. Kan wel gelijk de hele voliere volproppen maar het leek me eerst beter eens te kijken hoe het gaat. 2 mannen en 2 poppen. Het lijkt me ook leuker om later wat jongen zelf te houden, anders moet alles gelijk weg als je er al teveel hebt. Ik weet ook niet of die 4 gaan klikken. En vogels gaan kopen is toch het leukste dus daar moet je rustig aan mee doen hahaha. Als ik wat koop wil ik dat ook selektief doen en bij ervaren liefhebbers dus geduld is vaak het beste
We wachten af, nu eerst maar bouwen
Bedankt voor je reactie

gr Erwin

Erwin

Hallo,

Inmiddels is de bouw van mijn voliere gestart. Helaas net op mijn vrije dagen laat het weer wat te wensen over. Uiteraard ben ik ook tegen wat oneffenheden aan gelopen zodat het allemaal wat langer duurt als gewenst. Tot nu toe ben ik tevreden en verheug me op de dag dat de vogels erin kunnen
Foto's heb ik gemaakt nu eerst even uitvogelen hoe ik ze hier krijg

gr Erwin

*Manon*

Hoi hoi Erwin,

leuk dat je een valkje bij Yvon en Rene hebt uitgezocht.... zal vast niet meevallen, want er zit veel moois daar in de voliere  ;)

Ik ben benieuwd naar je vier valkjes en de rest, want die zullen er ongetwijfeld komen.... wel dan de voliere lekker groot maken hé, kunnen er mooi wat vogeltjes in  8)

Zelf heb ik ook sinds kort een voliere, na 3 jaar vogeltjes binnen te hebben gehad, kan ik nu heerlijk genieten van de valkjes buiten en ze genieten er zelf ook met volle teugen van!

Heel veel plezier op dit gezellige en leerzame forum!
En ik wens je veel succes met de bouw van je voliere?

Groetjes Manon

Erwin

Hoi Manon,

Ik heb geen valkje bij Yvon en Rene uitgezocht, helaas waren die nog niet voor handen, maar wie weet komt het nog want mooie hadden ze zeker. De voliere wordt 400x150x200 incl nachthok. Groter kan echt niet, of ik moet alle aquariums uit mijn kweekschuur ruimen en dat doen we nog maar even niet.
Het zullen er ook wel meer als 4 worden maar rustig aan.

gr Erwin

*Manon*

Oh heb ik het verkeerd begrepen of gelezen  ;)

Mooie ruime voliere krijg je hoor, daar hebben je valkjes straks heerlijk de ruimte in.

Groetjes Manon

Erwin

16 mei 2010, 21:42:24 #13 Last Edit: 16 mei 2010, 22:03:09 by Erwin
Hallo Allemaal,

Nou het is zover, de voliere is klaar, op 1 tegel na die moet ik nog op maat slijpen maar de slijper gaf de geest hahaha. Zover mijn kennis gaat heb ik er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk te doen. Ik heb gekozen om de voliere volledig af te dekken en ze gewoon regelmatig  zelf te sproeien. Het dak is doorzichtig dus genoeg zonlicht. Het nachthok heb ik zoveel mogelijk van binnen gekit en daarna gewit. Wel jammer het witsel pakt niet goed op de kit. Ook hier is het dak gewoon doorzichtig. In het hok wordt er gevoerd. Zo hoop ik dat de vogels vanzelf wat makkelijker het nachthok ingaan, door het voer en omdat het van nature licht is. Tevens is er een klein nachtlampje.
Op de bodem liggen omgekeerde grindtegels met daarop houtsnippers. Heb er nog geen ervaring mee maar dit was even het snelst voor handen, weet niet of ik het in de toekomst blijf gebruiken.
Nu eens kijken of het lukt wat foto's te plaatsen.
O ja het eerste koppeltje zit erin, kado gekregen van een oud collega. Een mooie bonte witmasker man en albino pop.
Verder komt er een witmasker man aan van 2009 en ga ik volgende week bij Hans van emden 2 mooie jongen ophalen. Nu nog 1 mooie pop en ik laat het er ff bij hahaha


gr Erwin


*Yvon

Hoi hoi

Nou ziet er toch schitterend uit je voliere !!  ;D
Je mag best trots zijn op jezelf.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >