5 mei 2025, 01:00:40

oordeel over deze kooien...

Gestart door Sander & Lenke, 4 april 2010, 19:49:03

« vorige - volgende »

Sander & Lenke

4 april 2010, 19:49:03 Last Edit: 5 april 2010, 20:47:16 by Sander & Lenke
Ik ben al eens aan het speuren voor een kooi, als we het tweede valkje toch zullen nemen.
Kooi die we nu hebben is i.m.o te klein voor 2 vogeltjes, weet de precieze afmetingen niet, maar volgens mij was het de ferplast Sonia, met afmetingen 61x40x65 cm, wellicht hebben jullie daar een mening over?

Nu hadden we al stilaan plannen voor een grotere kooi, en aangezien we toch een tweede kooi nodig zullen hebben als er een tweede vogeltje komt, konden we dan mooi een grotere nemen. Ik heb er een aantal gevonden, wellicht kunnen jullie je mening er over geven?

Type A13
hoekkooi
96x68x160 ook geen leefhoogte, tralieafstand en traliedikte
vind ik persoonlijk erg mooi (stiekeme favoriet, maar heb geen idee of hij geschikt is...)
http://www.sugarsdierenbenodigheden.nl/article1102961.jpg

SC-019 Shanghai 1
60x60x168 tralieafstand 9 mm, traliedikte 2mm
http://www.happybird.nl/images_groot/kooi%20SC019gr.jpg?27474559610709
mooie kooi, maar hij is vooral hoog, en wat ik hier heb gelezen kan ik beter een brede kooi hebben als een hoge? Anders zou ik deze ook geweldig mooi vinden. Bovendien weet ik niet of de traliedikte dik genoeg is?

Ander puntje nog is dat ons vogeltje af en toe epileptische aanvallen heeft, als hij bovenin zit valt hij erg ver naar beneden in zo'n kooi natuurlijk. Van de andere kant vliegt hij ook vrij rond, dan vliegt hij ook hoog en zit hij vaak op de schilderijen e.d. dus misschien is dat geen goed excuus ;)

RH102 Max black
61x46x150 cm, leefruimte hoogte 82 cm, ruimte tussen spijlen 19 mm, spijldikte 3 mm.
http://www.happybird.nl/images_groot/kooi%20RH102gr.jpg?56138017494231
Denk dat deze te klein is?

type A02
60x78x156, leefhoogte nog niet kunnen achterhalen, idem tralieafstand/dikte Denk wel een ong. een meter hoog, aan het plaatje te zien...
http://www.shop4animals.nl/images/TA02.jpg

type A10
46x46x156 leefhoogte e.d. onbekend
leek mij veel te klein?
http://www.koopjeshalrenswoude.nl/article5871707.jpg

Met name de bovenste drie staan me erg aan, maar hebben alle drie wel iets...
Hoor graag advies over deze kooien.
Andere kooien zijn ook welkom, wil zelf rond de 100-120 euro blijven zitten, ben niet super fan van tweedehands, maar ga marktplaats nog wel even afspeuren natuurlijk, misschien zit er nog iets in de buurt ;)

Groetjes,

Lenke & Sander

Kaatje

5 april 2010, 16:46:29 #1 Last Edit: 5 april 2010, 16:52:43 by Kaatje
Hoi Sander en Lenke,

Persoonlijk zou ik ook voor de eerste kooi gaan, die hoek dan  ;) Prachtige kooi en lekker ruim voor 2 vogels. Zelf vind ik die 2de wel ruim genoeg, maar ik heb nog nooit vogels van boven naar beneden zien vliegen ... daarom heb ik ook voor een brede kooi i.p.v hoge kooi gekozen.

Nogmaals die hoek vind ik schitterend, het enige nadeel is dat je hem in een hoek moet plaatsen. Zelf heb ik de Arthur play kooi met leefgedeelte buiten de kooi, erg mooi.

Ook hier in de webwinkel te koop! Maar vergelijken kan best redelijk wat voordeel opleveren.

Wie weet dat deze ook op marktplaats aangeboden wordt, in de winkel zijn ze best aan de prijs, maar goed dan heb je ook iets degelijks  ;)

Succes met je keuze!

Groetjes, Karin

Sander & Lenke

de kooi die we nu hebben staat ook in een hoek, we zouden eventueel moeten meten of het mogelijk is, maar dat is een tweede.
Je hebt echt een prachtige kooi, heb ook al even op marktplaats gekeken, maar dat valt echt heel ver buiten mijn budget. Bovendien vind ik die voor 2 valkjes wel aan de grote kant om eerlijk te zijn...
Groetjes,

Lenke & Sander

Paauwtje

Volgens mij is bij de hoekkooi  de leef ruimte vrij klein en dan met name in de hoogte..
In dat geval zou ik eerder voor de MAX gaan.
Wij hebben deze ook als eerste kooi gekocht bij Peter.
Deze wordt nog vaak naar tevredenheid gebruikt.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Sanna

6 april 2010, 12:37:47 #4 Last Edit: 6 april 2010, 12:40:13 by Sanna

Deze heb ik een keer in het echt bekeken, ik vond hem toen ook mooi. Ik heb hem niet gekocht omdat wanneer je de lade voor bodembedekking eruit wilt halen, deze direct met de achterkant naar beneden kiepert als je hem er een stukje uitgeschoven hebt. Je moet toch meestal wel zuigen als je de kooi verschoont, maar je kunt overdrijven hè? ;D

Vroeger heb ik zo'n soort voliere gehad. De ruimte erin is ideaal. Enig nadeel vond ik dat als je de binnenkant wilt schoonmaken je niet niet overal even makkelijk bij kunt (of je moet heel lenig zijn ::) ;)). Bovendien is de kooi gauw donker vanwege het dakje.

Deze kooi heb ik nu! :D Ik vind het een geweldige kooi, mooie ruimte en een lekkere ruime ingang. Doordat de bovenkant ook open kan kun je overal goed bij. Eventueel kun je de lade eruit halen en dan kun je zelf "in" de kooi gaan zitten, kun je zéker overal bij ;D ;D.

De andere kooien heb ik geen ervaring mee.
Groetjes, Sanna

biene

hoi hoi,

ik heb zelf de MAX kooi en ben er erg tevreden mee.
makkelijk om schoon te maken en fijn dat je de bovenkant los kunt maken.
je moet alleen wel als de schuiflade eruit is soms ff stofzuigen omdat tussen de randjes onder de schuiflade nog wel eens wat houtsnippers ofzo tussen komen. maarja zoals je al zei je moet toch ff stofzuigen als je met de kooi bezig bent, dat stofzuigen zijn we inmiddels toch wel gewend  ::) .
verder is de kooi niet duur wat ook erg fijn is  ;)

Sander & Lenke

zuigen gebeurt toch al daarna, heb ook 2 cavia's en de kooien worden tegelijk schoon gemaakt. Geloof me, de rotzooi die de vogel maakt, wordt zwaar overtroffen door de twee cavia's, dus de hoeveelheid bende vind ik geen probleem.
Ga Sanna iig nog eventjes PB sturen, ben wel benieuwd wat zij zegt over de leefhoogte, want vind dit erg belangrijk. Ben blij dat je me daarop attent maakt Paauwtje, anders wordt het natuurlijk een andere kooi, dat spreekt voor zich ;)
Dat dakje is ook een goed punt, daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht, dat maakt de kooi idd snel donker. Langzaam begint die hoge kooi toch wel af te vallen, over die max hoor ik veel goede verhalen, vind hem niet erg mooi, maar dat is natuurlijk minder belangrijk als hoe goed de kooi voor de vogeltjes is ;)
Ik heb weer veel om over na te denken!

Groetjes,

Lenke & Sander

ROCKS

Hoi,

Ik heb ook de kooi die Sanna heeft, en ik vind het een geweldige kooi!
Makkelijk om de bodem eruit te halen met verschonen.
En de bovenkant kan open, dat vind ik echt een pluspunt van de kooi. Ik heb altijd één kant open, zodat ze nog heerlijk bovenop de andere dichte kant kunnen zitten.
Ik heb hem in 2 maten, de breedste(die van de foto), en de kleinere uitvoering. Die is ongeveer 25 cm smaller dan de grotere. Daar heb ik 2 valkjes in, en in de grote 4. Ik moet er wel bij zeggen dat ze hier maar weinig IN de kooi zitten en over het algemeen altijd los zijn, behalve de 2 dagen dat ik werk.
Succes met de aanschaf van een kooi.

Rocks

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Larissa

hey

Ik heb zelf een zelfde soort kooi als op de tweede foto dus met een dakje

Qua donkerheid in de kooi vindt ik het nog wel mee vallen
Het enigste nadeel aan die kooi is het goed schoonhouden van dat ding

Je moet inderdaad vrij lenig zijn om hem goed schoon te houden....omdat je niet overal even makkelijk bij kunt

groetjes Larissa

Angelique05

Hoi,

Ik zie in je  verhaal is dat je ook een kooi op het oog heb van Shop4Animals,  wellicht ben ik te laat en heb je al iets anders gekocht, maar Shop4Animals zijn oplichters, wij dachten ook onze kooi daar te kopen, netjes vooruit betaald zoals ze vroegen, daarna nooit niets meer gehoord, en, zoals het er nu uit ziet, ons geld kwijt.... koop hier alsjeblieft niets!!!!!!

Groet Klaas (de man van.....)
Lieve groetjes
Angelique
http://hobby-angel.blogspot.nl

Manouk

is dat de shop4animals uit eerbeek??

groeten
Manouk

amazingleeuwtje

Ja Manouk daar zat het bedrijf, nu dus niet meer... maar ze staan nog wel actief op internet met hun zogenaamde winkel :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur

Manouk

ik kom namelijk zelf uit eerbeek! woonde tegenover de winkel en kwam er regelmatig, kon heel goed met de eigenaresse opschieten en ik weet van haar ook dat ze gescheiden is en gedwongen de zaak heeft moeten verkopen..
Ook weet ik dat de winkel zelf nog bestaat en dat ze de internetshop verkocht heeft..
ik heb haar email adres nog als het goed is, ik weet niet wanneer de kooi besteld is en of er contact is opgenomen daarna....

was namelijk een erg sneu verhaal van het vrouwtje dat die winkel had en daardoor wil ik dit wel even goed praten.....
Het is geen oplichterij (niet toen zij er zat in ieder geval)
Ik weet ook niet wie die internetshop heeft overgenomen en hoe dat nu verder gaat......

amazingleeuwtje

ik heb begrepen van Angelique dat haar EX lekker het geld nog opstrijkt maar zelf nergens te vinden is.. HIJ is dus een dief inderdaad niet die vrouw... Maar Angelique zal zelf nog wel reageren hierop Manouk er schijnen veel mensen gedupeerd te zijn ..

Manouk

jah het is sneu..
het was haar winkeltje...
ik woon zelf nog steeds in eerbeek en kom nog regelmatig langs de winkel...
ik zal eens proberen een mailtje te sturen naar haar..