Valkjes plezier..23 sept uitslag niet goed

Gestart door Gerdy, 2 april 2010, 15:18:42

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik vind ze de moed wel snel opgeven hoor.  ::)
Als ze de valkjes voor een paar dagen apart zet en ze zijn redelijk tam,dus opstappen ectra,dan kunnen ze als ze los kunnen rustig aan elkaar wennen.
Als ze dat een weekje doet,kunnen ze vast wel bij elkaar in 1 kooi.  ;) :D

En als het echt niet lukt zou ik zo'n jong valkje zeker ook terug nemen.  ;) :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Citaat van: *Esther* op  2 juli 2010, 15:15:06
Hey,

Ik heb ergens eens gelezen dat net als bij normale winkels ook mensen die bij een particulier/hobbyist een dier kopen, deze rechtmatig terug mogen brengen. Maar dat had misschien ook wel met ziekte te maken oid. Ik zal nog eens zoeken.

In jou geval, zou ik haar dus het valkje naar jou toe laten brengen. Je bent niet verplicht het op te halen! Maar volgens mij wel om het terug te nemen.

Tip; sowieso benzinegeld vragen als je een dier naar iemand toe brengt. Ik verreken het altijd in de prijs bij die enkele keer dat ik een dier weg heb gebracht. (meestal konijnen)

gr Esther

Een aanvulling op bovenstaande:

een dier wordt bij verkoop gezien als ding. Dus er zijn rechten en plichten bij koop/verkoop.
maar dan wel in geval van gebreke of verwachtingen die niet uitkomen.
bv een broek dit achteraf toch te klein blijkt, of een broek waarbij de rits na een week kapot gaat, heb je recht op vervanging (bij normaal gebruik) omdat dit niet voldoet aan de verwachting die je er van had bij aankoop.

Zo zijn er allerlei regeltjes.

Komt er op neer dat een hobbykweker, die verkoopt aan een particulier, hetzelfde is als winkelier en consument. Daaronder vallen dus niet 2 kwekers die aan elkaar verkopen of twee particulieren die aan elkaar verkopen.

De koper van een dier moet in de regel kunnen bewijzen dat het dier een gebrek had en niet aan de verwachtingen voldeed. Normaal gesproken gaat dit om zaken waarbij je een bewijs van een dierenarts nodig hebt.

Dus: de mevrouw vh valkje heeft tot opzekere hoogte gelijk omdat het nieuwe valkje niet voldoet aan haar verwachtingen.

Dit was het juridische stukje in een notendop, er zijn nog veel meer kleine regeltjes....

Emotioneel gezien zou ik het valkje gewoon terug nemen en het geld terug geven. Het is de makkelijkste manier zonder gedoe (stress).
Ik zou daar wel een termijn bij stellen. Bv binnen twee weken kan ze het nog terug brengen, of eerder want dan is het nog redelijk tam.
Ze moet het dan wel brengen! ;)

Succes!

gr Esther

Gerdy

Dank je Esther voor de duidelijke uitleg..hier heb ik echt wat aan..

vind het fijn dat jullie met me mee denken.

TheaV

Ik snap het niet...???
Ik heb nu in hele korte tijd 3 valken bij elkaar gezet. De loge wel in eigen kooi naast de onze. Tweede dag al alle3 los en geen oorlog of wat ook. Heb jij haar valk gezien?? Tam en lief??? Of voldoet haar valk niet aan de verwachtingen door dat jaloers gedrag?? Door verveling/tijdgebrek niet het tamme gedrag???? Is er een tweede genomen om de eerste " Liever" te maken??? Zou zoiets kunnen?

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Gerdy

haar eigen valkje heeft ze van iemand over genomen die hem verwaarloosd had..hij heeft ook kale plekken van het plukken aan zich zelf.

haar valkje is redelijk tam..ik heb hem maar eventjes gezien.

haar valkje valt heel erg uit naar het valkje wat ze van mij heeft ..ik heb haar gezegt dat ze de indeling van haar kooi met haar eigen valkje moest veranderen ivm het nieuwe valkje..maar dat zag ze niet zo zitten.

volgens mij is ze super ongeduldig..het valkje wat bij mij vandaan komt stapte bij mij op de hand maar wil dat bij haar helemaal niet.

ik moet maar even afwachten hoe het verder gaat anders komt ze die kleine dreumes maar terug brengen.

gr Gerdy

Paula

Wat je ook nog kunt doen is tegen mevrouw vertellen, dat als ze de vogels bij elkaar wilt doen, zij de 'oude' valk bij de jonge valk in de kooi moet zetten.
Dat werkt bij de Kakariki ook heel goed. Zo komt de 'oude' valk in een andere ruimte waar een ander 'thuis' hoort.
Misschien helpt dat ook.

Verder vind ik het geven van garantie op een huisdier (levende have) heel erg moeilijk.
Er kan bij jou een dier goed gezond en tam weg gaan. Echter, je weet niet wat er bij de nieuwe eigenaar gebeurt.
Stel dat de vogel op weg naar de nieuwe eigenaar in de auto op de tocht staat? Bij de nieuwe eigenaar in een vieze kooi terechtkomt, of in een kooi die niet goed schoongemaakt is nadat er een ziek dier in heeft gezeten. Het voer bij de nieuwe eigenaar niet goed is (denk bv, zeker met dit warme weer, aan 'beestjes' in het voer).
Allemaal dingen die jij niet kunt weten en waar de kweker/fokker niets aan kan doen, maar toch kunnen gebeuren.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Gerdy

ze wil hem niet brengen ze zet hem liever op marktplaats..
als het niet lukt.

en ze wil ook geen benzine kosten betalen..ik snap sommige mensen echt niet hoor.

gr gerdy

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

carco

Nou ja zeg: rare mensen heb je toch ???
Klik op het plaatje voor onze site!

Always look..

Als ik het zo lees is de 2e valk een impuls aankoop geweest..  :'( Sommige mensen...
Hoop dat je der uit komt wat je wil gaan doen en uiteindelijk de kleine een super thuis krijgt!

xx

Paula

En waar woont die vrouw dan? In welke plaats?
Misschien dat iemand anders van het forum de vogel eventueel op kan halen?
En: op marktplaats verkopen?! Ik weet zeker dat de vogel dan beter terecht komt dan waar hij/zij nu zit.

Dit is echt te gek voor woorden! Zo ga je niet met dieren om en ook niet met mensen. Want ze solt zo niet alleen met de valkjes, maar ook met jou!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

Daar zitten een  paar goede opmerkingen  tussen. Idd in geval  van  niet anders kunnen, is de kans via marktplaats best redelijk om een  goed thuis te krijgen. In ieder geval beter dan  nu.
En idd de laatste opmerking ook,  ze solt ook met jou!!  Ongelofelijk wat een  mensen  zijn er toch......
Ik hoop voor jou en  valkje dat het toch goedmag komen.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Ik zit hier met grote verbazing het hele verhaal te lezen, wat verschrikkelijk en wat een verschrikkelijk mens.  >:(

Verstandelijk zou ik inderdaad ook zeggen: "bekijk het maar vrolijk en zoek het maar uit" maar .... het gaat hier niet om een broek (om maar even Esther's voorbeeld aan te houden) het gaat hier om een valkje wat we met veel liefde en plezier groot hebben gebracht ....

Daarom zou ik emotiioneel gezien vandaag nog naar dat nare mense toe rijden en mijn valkje terug halen, al moest ik er uren voor rijden.

Eenmaal daar met het beestje veilig in de reiskoffer in mijn hand zou ik haar terug betalen, het aankoopbedrag van het valkje min een reëel bedrag voor de benzine en haar erbij vertellen dat ze dan nog niet mag klagen.

Wat lees je toch nare verhalen over (toekomstige) kopers. Ik heb tot nu toe gelukkig - afkloppen - nog nooit zo'n soort situatie meegemaakt. Ik las van de week ook al dat iemand gewoon helemaal niks meer hoorde van iemand die een reservering had geplaatst, vind ik ook zo onbeschoft.

Hopelijk kun je het allemaal voor je eigen gevoel goed afronden.

Sterkte/succes ermee.  :-*

Ondanks dit, een fijn weekend enne gefeliciteerd met je donsjes regen. Geweldig alhoewel ik op dit moment liever een echte bui regen heb, mijn god .... wat was het warm  :o
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Vervelend als mensen zo doen. :-\
Waarschijnlijk inderdaad een impuls aankoop geweest. >:(

Toch denk ik niet dat ze je juridisch iets zou kunnen maken.

M'n zwager kocht vorig jaar 2 papegaaien waarvan er bij thuiskomst 1 dood in de vervoerskist lag en de andere lag ook op apegapen.
Deze is later bij de va overleden. Ook werd er sectie verricht.

De kweker wilde niks horen van schadevergoeding of zo.
Daarna de rechtsbijstand ingeschakeld, en  daar werd gezegd dat dit hele moeilijke gevallen zijn omdat het particulier gebeurd en er meestal ook geen koopovereenkomsten zijn.
Het is hun dan ook niet gelukt om iets van de verkoper vergoedt te krijgen, gelukkig hebben ze van de rechtsbijstand 1 vogel vergoedt gekregen.

Neemt niet weg dat het voor jou zwaar kl*te is. >:(

Succes !! :-*

Saar

Gerdy, waar woont dit mens?
Misschien kan hij via een forumlid weer bij jou terecht komen!