Valkjes plezier..23 sept uitslag niet goed

Gestart door Gerdy, 2 april 2010, 15:18:42

« vorige - volgende »

Gerdy

2 april 2010, 15:18:42 Last Edit: 23 september 2010, 17:45:11 by Gerdy
Ik had zoiets van....ik begin een dagboekje..nieuw kweek seizoen ..grotere voliere en vandaag de blokken opgehangen.

ik zal van de week foto's van mijn koppeltjes plaatsen..

mijn vier valkjes van binnen zijn ook naar buiten verhuisd en ze hebben het buiten giga naar hun zin.

Ik kweek hoofdzakelijk met witte bontmaskers en het gaat mij erom om zo mooi mogenlijke valkjes te krijgen.

ik heb /had twee oudere koppeltjes zitten,waarvan één man vorige week ontsnapt is..ik hoop dat dit popje nog met een andere man vriendschap kan sluiten.

het oudste koppeltje is een wildkleur man Tricky en een lutino popje Yana..dit koppeltje krijgt elk jaar twee nestjes en voeden hun jongen goed ..tevens zijn zij heel geschikt als pleeg koppeltje.
De jongen die hun krijgen.
wildkleur
cinnamon

Dan heb ik ook nog een trio-tje zitten..deze zijn altijd met z'n drietjes en dat gaat heel goed..
een witmasker man Droppie..een cinnamon bonte witmasker.. popje Dinky en een opaline witmasker popje Keyko.
de jongen..

Albino popjes
bonte witmasker
opaline witmasker
opaline bonte witmasker
cinnamon witmasker

een trio/was helaas een trio ..deze man is vorige week ook ontsnapt..hier heb ik alleen een bonte witmasker popje  Zoë en een opalina cinnamon bont witmasker popje Sunny van..zolang die niet koppelen me de vrije bonte witmasker mannen krijg ik hier geen jongen van.

dan nog een koppeltje.. albino popje Tika en bonte witmasker man DD.

deze hebben afgelopen jaar wel eitjes gehad maar waren niet bevrucht..ik hoop dat het nu wel gaat gebeuren.

Dan heb ik Nala een opline cinnamon popje zonder man..was een koppeltje.

verder heb ik koppeltje wat binnen zat..een albino popje Flippy en een bonte witmasker man Coco..ben ook heel benieuwd wat die gaan doen buiten.

verder heb ik nog een paar bonte witmaskers zitten die niet gekoppeld zijn.

al met al een spannend kweek seizoen.

ik blijf jullie hier op de hoogte houden.

groetjes Gerdy

anika_en_spirit

Hoi Gerdy,

Leuk dat je een nieuw dagboekje bent begonnen.
Dan kan ik al die heerlijke donsjes weer volgend ;D.

Is mijn Shine (albino) een jong van joun trio dan?
Je hebt mij toendertijd de ouders wel laten zien, maar dat ben ik allemaal weer vergeten  :-[

Ik wens je in elk geval een heel goed kweekseizoen toe.

Fijn paasweekend & een knuffie van Shine & Skye.  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Dierenfreackske

Hoi Gerdy, fijn dat je een nieuw boekje hebt, ga je volgen hoor! Grtjs Ann

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

*Manon*

Ik wens je een heel vrolijk pasen!
Laat de paashaas maar komen om de gekleurde eitjes te verstoppen in de tuin en een lekker paasontbijtje brengen.

Veel plezier & geniet er van!

Liefs Manon

Dierenfreackske

Gerdy

vandaag de blokken geinspecteerd en jawel het eerste eitje kweekseizoen 2010 is een feit..

Droppie /witmasker is de vader
Keiko/opaline witmasker is de moeder

droppie heeft normaal nog een popje Dinky maar ik heb ze het nog niet samen zien doen..

Toen ik vanmiddag in de voliere kwam zag ik dat Dinky één pootje vrijwel niet gebruikte..ik heb haar in de hand genomen en ik zag dat ze een behoorlijke wond net boven haar rechter pootje heeft..het bloed is al gestold..
maar even afwachte hoe dit verder gaat.

ik voel me weer helemaal superblij met het eerste eitje.

gr Gerdy

☺ Pita ☺

Jhaaaaaaaaaa een ei !!
Oow wat zielig dat pootje idd even in de gaten houden.
Veel sucses met je broed zeisoen :D

Marian

Hoi Gerdy,

Wat leuk dat je een nieuw boekje bent begonnen :D
Kan ik het goed volgen ;D
Ik lees over je weggevlogen valkjes, wat erg en verdrietig! Ben je er nog naar op zoek?
Gefeliciteerd met je eerste eitje, de kop is eraf.
Wat grappig dat ik lees over je triootje(s), ik vroeg me dit pas nog af of dat mogelijk was ;)
Beterschap voor Dinky!

Groetjes, Marian

*Esther*

Heb je al weer nieuwe mannen gevonden?
Je kunt ze ook combineren met bleekmasker ;)
Denk je dat de andere twee nog gevonden zullen worden?

gr Esther

Gerdy

Hoi Marian..ik heb zelfs nog een trio-tje..en dat gaat eigenlijk best wel goed moet ik zeggen.

Hoi Esther..

Ik heb nog geen nieuwe mannen gevonden..vorig jaar had ik wel een jonge witmasker man gekocht en zo te zien heeft hij zich gekoppeld aan een bonte witmasker pop..alleen het paren gaat hem niet zo goed af..zit zowat op het koppie van de pop.

Ik ben bang dat de andere twee niet meer gevonden worden..het is ook veel te slecht weer geweest.

gr Gerdy

Raymond

Hey Gerdy,

Leuk dat je een boekje bent begonnen. Kan ik je nu ook volgen? Zijn de valkjes die weggevlogen niet de ouders van mijn bonte witmaskers... dat zou erg zonde zijn. Ik zal het ze dan maar niet vertellen.

Mooi dat bij jou het eerste eitje ook gelegd is! Hopen dat er perfect bonte witmaskers uitkomen.
Ik lees dat je ook nog mannen zoekt? Ik heb hier nog steeds een witmasker man zitten van vorig jaar die weg mag/moet.
Indien je misschien interesse hebt, hoor ik het wel.

Met Stamper en splinter gaat alles prima. Het zijn echte mooie bonte witmaskers en zitten strak in de veren. Helaas heb ik voor hen geen popjes gevonden en dat merk ik wel in het gedrag nu. De broedblokken hangen nu, en ze hebben geen partner. Splinter (de opaline) jaagt nu wel eens op de rest.

Heel veel succes dit seizoen en ik ga je volgen hoor!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Hey, je hebt een nieuw boekje!!!!

Gaaf, uiteraard kom ik je verhalen weer volgen hier.  :D

EEn heel fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Leuk, een nieuw boekje. Hoe is het inmiddels met het zere poorje van Dinky?