25 mei 2025, 18:51:15

Man valt pop opeens aan.

Gestart door ruben08, 31 maart 2010, 15:28:39

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

Mijn pop heeft een nestje van 4 eitjes.
De eitjes zullen over een paar dagen uitkomen.
Opeens valt Bertje pinky aan.
Zonder reden.
Eerst kwamen ze goed overeen en nu niet meer :(
Weten jullie het probleem?
Of wil bertje zonodig broeden op de eitjes???

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Landiej

Ik denk inderdaad dat het een beetje beschermend gedrag is. Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen, maar ik heb persoonlijk geen ervaring met kweken. Misschien kan iemand anders je wel helpen :)

ruben08

Citaat van: Landiej op 31 maart 2010, 16:44:42
Ik denk inderdaad dat het een beetje beschermend gedrag is. Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen, maar ik heb persoonlijk geen ervaring met kweken. Misschien kan iemand anders je wel helpen :)

Nu vechten ze niet meer.
Maar opeens vanmiddag waren ze aan het vechten en over een kwartier was het gedaan...
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Sanna

Hallo Ruben,

Ik neem aan dat Bertje en Pinky een stelletje? Zo niet, dan zou ik hem maar uit de buurt houden zodat hij het nest niet verstoort.

Zijn ze wel een koppeltje, dan moet je Bertje maar goed in de gaten houden. Als straks de jongen uitkomen, die zijn een heel stuk kwetsbaarder als Bertje weer zomaar zonder reden mocht aanvallen. Als hij niet goed te vertrouwen is, zou je kunnen overwegen om hem apart te zetten. Ik weet niet hoeveel eieren er uit moeten gaan komen? Maar een nest van bijvoorbeeld 3 jongen zou moeders op zich nog wel alleen aankunnen.

Is dit de eerste keer dat je met ze kweekt?

Groetjes, Sanna