28 april 2024, 14:58:06

nutribird A21-vervaldatum

Gestart door anthonie, 27 maart 2010, 22:43:14

« vorige - volgende »

anthonie

27 maart 2010, 22:43:14 Last Edit: 27 maart 2010, 22:54:53 by anthonie
Hallo,

Ik had een koppel valkparkieten die 4 jongen hadden. Het popje is gestorven, vermoedelijk aan legnood. Ook een valkparkiet babytje is gestorven 2 dagen later.

Ik heb een aantal weken geleden Nutribird A21 gekocht om eventueel bij te voeden in het geval dat het mannetje  hen niet genoeg eten zou geven.

Nu zit het zo dat hij wel genoeg eten geef. De kleintjes zijn ondertussen 3 weken oud, en ik zie dat hij het goed zal blijven doen. :)

Ik zag dat nutribird A21 niet heel lang te houden valt. Op de doos staat: bij voorkeur te gebruiken voor juni 2010. De verpakking is nog niet opengedaan.

Aangezien er staat bij "voorkeur" te gebruiken voor juni 2010 vroeg ik me af of het wel verstandig was om het bijvoorbeeld volgend jaar april 2011 te gebruiken?

Ik wil het eventueel wel wegdoen, als het niet meer gebruikt mag worden. Maar verzendingskosten spelen wel een rol:

  • Als ik het naar Nederland laat opsturen kost het me al 6,30 euro!

  • Binnen belgie wordt dit 5,70 euro!




MVG,
Anthonie

Nynke

Ik weet niet of je het zo lang na die tijd nog kan gebruiken.
Wij zelf doen het niet.

Ik weet toevallig van een dierenwinkel bij ons in de buurt dat Pet's Place Nutribird eigenlijk altijd op voorraad heeft. Misschien zit er zo'n winkel ook bij jou in de buurt? Dat bespaart je weer verzendkosten.

anthonie

Hallo,

Ik denk niet dat de verkoper de nutribird nog zal terugnemen. Is het trouwens normaal dat het zo vlug vervalt?Dat je het dus binnen de 3 maanden moet gebruik nadat je het gekocht hebt.

Ik zal het dan idd niet meer gebruiken als dat niet wenselijk is, het kost tenslotte ook weer niet zo veel.

Ik probeer het nog terug te brengen, wie weet. Maar ik vertrouw de verkoper niet erg. Hij was ook direct geïnteresseert in de kleintjes, maar als ik zijn vogeltjes daar zo zie zitten, liever niet hoor. Alles zo vuil... Nee, als ik ze niet zelf hou, dan wil ik ze liever schenken aan familie en vrienden. Gewoon een plaats waar ik weet dat ze goed terecht komen.

MVG,
Anthonie