8 mei 2025, 06:04:57

welke kooi?

Gestart door dimi859, 26 maart 2010, 20:55:42

« vorige - volgende »

dimi859

hey
ik heb hier een website van kooien die samenwerkt met een dierenspeciaalzaak bij mij in de buurt, maar ik weet niet precies wat voor een kooi dat moet zijn of wat er het beste is voor een valkparkiet.
Wat raden jullie aan? je kan kijken bij kooien en eventueel papegaaienkooien, maar ik denk dat de stokken voor een valkparkiet te groot zullen zijn. (het is voor 1 valkparkiet)
:)
hier is de link:
http://www.deckxnv.be/nl/producten/vogel/kooien/

grtjs

jeroenn

ik vind de koiien daar een beetje klein voor een valkje ik zou dan een papgaaien kooi kopen.

dimi859

Citaat van: jeroenn op 26 maart 2010, 20:59:55
ik vind de koiien daar een beetje klein voor een valkje ik zou dan een papgaaien kooi kopen.

heb je ook gekeken op de volgende pagina's bij kooien want rechts vanonder staat er volgende en dan worden de kooien steeds groter :)

jeroenn

ik heb even gekeken.
ik neem aan dat je straks er nog wel een valkje bij doet?
dan zou ik direct een grotere nemen.
ik weet niet wat je budget is anders moet je hier even in de webshop kijken

dimi859

Citaat van: jeroenn op 26 maart 2010, 21:48:52
ik heb even gekeken.
ik neem aan dat je straks er nog wel een valkje bij doet?
dan zou ik direct een grotere nemen.
ik weet niet wat je budget is anders moet je hier even in de webshop kijken

voor een tweede ben ik nog niet zeker want ik heb nog geen valkje, maar het is gereserveerd bij hilde

Romy

Hoi dimi 859

Ik heb ook lang (3 jaar) een valkje alleen gehad. Ik studeerde toen nog en was superveel bij het valkje.
Nu ik afgestudeerd ben, en ga werken, zat m'n valkje veel alleen. Daarom heb ik er een tweede bij genomen, zodat ze gezelschap heeft als ik er niet ben.

Ik vertel je dit om je te waarschuwen dat er ooit wel een periode komt waarbij je een valkje erbij zal nemen. Zowieso is het voor een valkje beter om met 2 te zijn, want het zijn groepsdieren. Dat je start met 1 valkje kan ik erg goed begrijpen, maar het beste is om er na een bepaalde periode een valkje bij te nemen.
Je eerste valkje zal even tam blijven, ik heb zelfs gemerkt dat het tweede valkje heel snel tam werd, omdat ze het zag van het eerste valkje! Het is ontzettend schattig en lief om ze samen bezig te zien, en het is ook heel leuk om 2 tamme valkjes bij je te hebben :)
En vooral : je hebt er niet meer werk aan omdat ze met 2 zijn.

Daarom zou ik jou de volgende kooi aanraden : http://www.deckxnv.be/nl/producten/vogel/papegaaikooien/pearl-papegaaikooi-bord-chrome-90x55x155cm-498-021/

Zelf heb ik deze : http://www.deckxnv.be/nl/producten/vogel/papegaaikooien/junior-xxl-zwart-chrome-55x55x130cm-498-116/
Deze is ook wel groot genoeg, maar ik merk dat valkjes meer horizontaal gebruik maken van de ruimte, en niet verticaal. Zo zitten ze niet vaak beneden in de kooi, wat eigenlijk een beetje zonde is. De bovenste kooi is breder, waardoor ze dus meer van de ruimte gebruik gaan maken.

Mocht ik dat toen geweten hebben, dan had ik ook de onderste kooi gekocht. Als ik ooit ga vervangen, dan neem ik zeker die! Ik vind ze prijs-kwaliteit ontzettend goed én handig voor de vogels. Ik vind het ook een praktische kooi om te poetsen.

Alvast veel succes bij het kiezen van een kooi, alsook met je valkje!

Groetjes
Romy

dimi859

Citaat van: Romy op 27 maart 2010, 17:44:31
Hoi dimi 859

Ik heb ook lang (3 jaar) een valkje alleen gehad. Ik studeerde toen nog en was superveel bij het valkje.
Nu ik afgestudeerd ben, en ga werken, zat m'n valkje veel alleen. Daarom heb ik er een tweede bij genomen, zodat ze gezelschap heeft als ik er niet ben.

Ik vertel je dit om je te waarschuwen dat er ooit wel een periode komt waarbij je een valkje erbij zal nemen. Zowieso is het voor een valkje beter om met 2 te zijn, want het zijn groepsdieren. Dat je start met 1 valkje kan ik erg goed begrijpen, maar het beste is om er na een bepaalde periode een valkje bij te nemen.
Je eerste valkje zal even tam blijven, ik heb zelfs gemerkt dat het tweede valkje heel snel tam werd, omdat ze het zag van het eerste valkje! Het is ontzettend schattig en lief om ze samen bezig te zien, en het is ook heel leuk om 2 tamme valkjes bij je te hebben :)
En vooral : je hebt er niet meer werk aan omdat ze met 2 zijn.

Daarom zou ik jou de volgende kooi aanraden : http://www.deckxnv.be/nl/producten/vogel/papegaaikooien/pearl-papegaaikooi-bord-chrome-90x55x155cm-498-021/

Zelf heb ik deze : http://www.deckxnv.be/nl/producten/vogel/papegaaikooien/junior-xxl-zwart-chrome-55x55x130cm-498-116/
Deze is ook wel groot genoeg, maar ik merk dat valkjes meer horizontaal gebruik maken van de ruimte, en niet verticaal. Zo zitten ze niet vaak beneden in de kooi, wat eigenlijk een beetje zonde is. De bovenste kooi is breder, waardoor ze dus meer van de ruimte gebruik gaan maken.

Mocht ik dat toen geweten hebben, dan had ik ook de onderste kooi gekocht. Als ik ooit ga vervangen, dan neem ik zeker die! Ik vind ze prijs-kwaliteit ontzettend goed én handig voor de vogels. Ik vind het ook een praktische kooi om te poetsen.

Alvast veel succes bij het kiezen van een kooi, alsook met je valkje!

Groetjes
Romy

hey
alvast bedankt voor de aanradingen  ;D
maar weet jij ook de prijs van de kooi want ik heb daar nog geen prijs bij zien staan ???

grtjs