29 april 2024, 16:14:49

Douchen of bad

Gestart door Fleur79, 24 maart 2010, 23:49:04

« vorige - volgende »

Fleur79

Beide valkjes die ik heb willen niet in het badje wat ik continu aan de kooi heb hangen, ik ververs hem toch elke dag met lauw/ warm water...nu heb ik het van de week geprobeerd met een plantenspuit, maar dat vinden ze doodeng!!

Heeft iemand een idee hoe ik ze aan het het badderen krijg??

Groetjes Fleur

biene

badderen ze wel in de waterbak?
probeer het eens als ze buiten de kooi zijn, als ze bijvoorbeeld vaak op tafel zitten daar een laag schaaltje neerzetten.
als ze er dan nog geen interesse in hebben kun je er nog zelf een beetje in spetteren met je vingers ofzo.
vaak als je er zelf mee bezig bent word t vanzelf interessant  ;D

Sanna

Wat ook nog kan helpen is ze meenemen naar de keuken en daar de kraan zachtjes aanzetten. Je hebt kans dat ze toch afkomen op het geluid van stromend water en dan een keertje gaan proberen.

Als je ze eenmaal zo ver hebt dat ze wel in een bakje water ofzo stappen en lekker zitten te spetteren, kun je ze altijd nog heel voorzichtig met de plantenspuit besproeien. Spuit het water dan omhoog (richting plafond) zodat de waas heel zachtjes op ze neerdaalt. Dan hebben ze de plantenspuit niet eens in de gaten en genieten ze van een heerlijke waternevel.

Groetjes, Sanna

biene

oja wat je ook nog uit kan proberen is een laag schaaltje op de grond van de kooi zetten, mischien vinden ze het badje niet fijn ofzo. ik weet niet of die van jou graag op de grond zitten? mijn valkje zit erg graag op de grond te spelen.  mischien dat ze dan nieuwschierig worden en het gaan proberen?

Fleur79

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik ga het zo eerst proberen met een laag schaaltje in de kooi...
Ben benieuwd!!!! ;D

biene

ok ik ben benieuwd of het gaat werken  ;D
l

..Neline..

ik neem ze altijd mee onder de douche  ;D ik zet ze dan eerst neer op een randje en als ik bijna klaar ben met douchen hou ik ze bij me op mn vinger, zodat ze kleine spettertjes opvangen. vinden ze heerlijk! misschien ook te proberen  ;)


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Fleur79

Nou, ze doen er niets mee... :-[

Ze zijn beide niet tam genoeg om ze mee onder de douche te nemen of mee naar de keuken bij de kraan....

Ik denk dat ik maar wacht totdat het buiten warm genoeg is en dan de kooi naar buiten rijdt en de kooi dan benevel ;D Misschien dat dat werkt en dat ze eraan wennen...

Kimm

hoi fleur,

ik zou er inderdaad mee beginnen als het zomer is en dan weer met de plantenspuit.
mijn valkjes vonden het ook eerst niks, maar totdat ze merken dat het heel erg lekker is hoor. en dan gaan ze heerlijk hun vleugels spreiden. gaat vast wel lukken bij jou.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

biene

jammer dat t  niet gelukt is  :( .
van de zomer als het lekker warm is denken ze er misschien anders over, dan ga ik het hier ook met de plantenspuit proberen.

Rene

Mijn valkje vind het heerlijk met de plantenspuit, dan gaat ie echt helemaal gek doen en zn vleugels helemaal wijd op zn kop hangen zodat ie helemaal nat wordt!

prachtig!


Paula

Mijn valkje vond het in eerste instantie ook heerlijk en heeft 2x lekker gedouchet met de plantenspuit. Maar na die 2 keer wil hij absoluut niet meer.  ::)  Niet meer douchen, niet badderen (er staat standaard een badje in zijn kooi).
Ik ben benieuwd of hij dit ooit nog gaat doen.  :-\
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

biene

@paula.
heb je het al eens geprobeerd met een badje als hij uit de kooi is?
is hier wel een succes  ;D

Paula

Nee met een badje als hij buiten de kooi is, heb ik nog niet geprobeerd. Wel met een laagje water in de gootsteen, met de kraan aan en uit. Ook terwijl mijn kakariki volop aan het badderen was. Chicco zit dan net te kijken alsof hij wil zeggen: Wat doet die nou!! Die is maf!  :o
Daarbij als Chicco uit de kooi is zit hij altijd bij mij, wil nergens anders zitten.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

coolsille2

Ik zou met de plantenspuit blijven proberen vind de mijne heerlijk