-•=De Grijze Parel 2011=•- het einde...

Gestart door •=Bonnie=•, 23 maart 2010, 16:48:44

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Da's inderdaad errrg leuk Yvonne. Maar je hebt ook wel eens rotklussen hoor. 100 verschillende boutjes en moertjes bijvoorbeeld. Of bloembollen  ::)  Maar goed, een mens moet eten en ik hou van mijn vak  :)

Hey Manon, nou weet je, het valt me mee het niet kijken, alleen bij die bleekmaskers, daar vind ik het echt heel moeilijk.  :)

Maar Extran en Extreme zijn af en toe uit het blok nu dus kan ik even gluren. Zij hebben 5 jongen en die doen het zo te zien heel goed. Het laatste eitje komt niet meer uit.

Bij Jelle en Beauty kon ik gisteren ook even kijken want ik liet per ongeluk het stofblik uit mijn handen vallen terwijl Beauty net zat te eten. Jelle schrok daarvan en kwam het blok uit. 2 jongen en 4 eitjes  :o :o

Dan heeft ze 8 eitjes gelegd, want ik had er al 2 op de grond gevonden  :o :o en ze helemaal alleen uitgebroed. Wat een wereld vogel  :-*
Overigens broed Jelle nu wel mee, nu hij het nu ervan in ziet. Ik denk dat hij door de verhuizing van een beetje van de leg geraakt is.

En bij Blanco en Baukje, er komen geluiden uit de kast, maar dat is dan ook alles wat ik weet  ::) Maar ik klaag niet, want vorige 2 jaren waren Baukjes 1e legsels altijd leeg. Dus ik hou me in, ik weet van vorig jaar dat zij van woede de jongen en eieren echt in een hoek schoppen terwijl ze mij aanvallen.

Verder ben ik een beetje verdrietig, gisteren hebben we 1 van de kuikens dood moeten maken. Ze had een ontstoken oog waarmee ik naar de DA was geweest, maar die zalf hielp na twee dagen niets. Op de avond van dag 2 liep ze een beetje gek, dag 3 ook, op advies van de DA wat calcitat gegeven. S'avonds, kon ze niet meer lopen. Gisterenochtend, dag 4 lag ze op haar rug en hebben we haar uit haar lijden verlost.  :'( :'( :'(

Caroline

Ach ....

Sterkte met het verlies van je mooie kuikentje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Jammer van je kippetje. Ze werden zo mooi.
Ik hoop dat het goed blijft gaan mety al de eitjes en jongen, ben ook nieuwsgierig.

gr Esther

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Saar

•=Bonnie=•

19 mei 2010, 10:30:47 #200 Last Edit: 19 mei 2010, 10:32:25 by •=Bonnie=•

Bedankt  :-*

Even een update want net zag ik door het raam dat Blanco en Baukje eraf waren.

3 lutino bleekmaskers dit kunnen mannen of poppen zijn EF en DF
1 wildkleur bleekmasker man. dit kan een EF of DF zijn.

Ik durf nog steeds niet te zeggen of ze EF of DF zijn, zoals het nu lijkt lijkt het alsof de wildkleur en de oudste twee lutino's DF zijn. Maar ik wacht wel even tot ze het blok uit zijn en naast de ouders zitten. Dan is het echt goed te zien.

3 (!!) albino popjes.  :o
1 lutino bleekmasker EF popje
nog 2 eitjes.
;D ;D ;D ;D

5 jongen. Er is natuurlijk nog helemaal niets te zien maar ze maken het goed.  :D

2 jongen
4 eitjes. Ik verwacht niet dat er nog veel uit komt aangezien het al een wonder is dat er 2 jongen liggen. 100% dankzij mama Beauty.  :-*

Rianne

He, wat sneu van je kuikentje... Dat verwacht je toch ook niet, ze zijn al wat ouder en dan denk je dat de gevaarlijkste periode is geweest. Hopelijk gaat het met de andere chickies wel goed.

Houd de jongen van Jelle en Beauty maar in de gaten, ik vertrouwde ook op 1 valkje die alles leek te doen maar dat liep uit op een drama. Bij 2 koppels trouwens...

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 19 mei 2010, 12:11:10
He, wat sneu van je kuikentje... Dat verwacht je toch ook niet, ze zijn al wat ouder en dan denk je dat de gevaarlijkste periode is geweest. Hopelijk gaat het met de andere chickies wel goed.

Houd de jongen van Jelle en Beauty maar in de gaten, ik vertrouwde ook op 1 valkje die alles leek te doen maar dat liep uit op een drama. Bij 2 koppels trouwens...

Jelle doet nu gewoon mee hoor, hij zit bijna constant in het blok nu. Alleen met het broeden heeft hij zich dit maal niet bemoeid. Nu is het weer helemaal papa zoals ik hem ken  ;)

Anke

Hoi Bonnie,
Ach wat sneu dat het kuikentje zo ziek is geworden en moest inslapen :'( :'(

Gelukkig lees ik hier ook allemaal goede berichten.
Ik ben benieuwd naar de foto's te zijner tijd.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 19 mei 2010, 19:12:58
Hoi Bonnie,
Ach wat sneu dat het kuikentje zo ziek is geworden en moest inslapen :'( :'(

Gelukkig lees ik hier ook allemaal goede berichten.
Ik ben benieuwd naar de foto's te zijner tijd.
Groetjes Anke

Thanks, foto's komen er aan :)

•=Bonnie=•

20 mei 2010, 13:38:01 #205 Last Edit: 20 mei 2010, 13:44:19 by •=Bonnie=•

Jong 1, wildkleur bleekmasker  man.

Jong 2, lutino bleekmasker.

Jong 3, lutino bleekmasker.

Jong 4, lutino bleekmasker.

Waarschijnlijk zijn jong 1, 2 en 3 DF. 1 DF bleekmasker is gereserveerd, geslacht onafhankelijk. De rest is nog te reserveren :)

Saar

♪ Marlies

Mooi hoor. :D

De wangen van de eerste 3 zijn inderdaad wat intenser. :D

Anke

Hoi Bonnie,
Ooooooh wat zijn ze leuk en lieffffff :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op 20 mei 2010, 16:28:13
Mooi hoor. :D

De wangen van de eerste 3 zijn inderdaad wat intenser. :D

Ja he? vorige x was het heel duidelijk, maar toen was er maar 1 DF en die stak duidelijk af. Maar nu lijkt het echt 3 om 4 en ga je toch twijfelen. Ik wacht wel even tot ze het blok uit zijn en naast de ouders op stok zitten. Dan is het goed te zien.  :)