-•=De Grijze Parel 2011=•- het einde...

Gestart door •=Bonnie=•, 23 maart 2010, 16:48:44

« vorige - volgende »

mariejj


•=Bonnie=•

Thanks, jij ook  :)

Zag Robin en Robijn net weer paren. Grappig hoe die twee naar elkaar toegegroeid zijn. Ook mooi om te zien hoe een koppel dat vorig jaar maar 1 nestje had, als allerlaatste koppel nu twee weken nadat ze de kans krijgen al beginnen.

Vandaag hebben ook Cocktail & Dreams, en Silver & Pearl hun blok gekregen. Zij zitten in de kweekkooien. Daar zitten Bingo en Belle ook maar die moeten wachten tot de rest ook hun blok krijgt. Tenzij ze al verkocht zijn uiteraard of ik gewoon besluit ze helemaal geen blok te geven. Ik zou namelijk niet weten van wie ik eitjes op zou willen offeren...  :-\

En dan nog een leuk nieuwtje... we hebben 3 kuikens gekocht  ;D  Ik hang al de hele middag met mijn giechel voor de bak. Ze komen uit de broedmachine. Ze zijn een week oud, het zijn grote Brahma's in de kleur wit zwartcolumbia en ik ben tot over mijn oren verliefd  :D

Volgens de verkoper moeten het alle 3 hennen zijn, dat zullen we dan maar hopen zodat we er straks een onverwante, al tamme, kleurzuivere, natuurbroed haan van hetzelfde ras bij kunnen halen. Door de kuikens binnen groot te brengen hopen we dat ze goed aan de honden wennen en zij aan hun zodat we ze straks probleemloos kunnen laten scharrelen.

Onze honden zijn al vogels gewend en Borreltje kan ook op hun kop landen maar als een kip angstig weg gaat rennen kan dat natuurlijk wel jachtdrift triggeren. Dus nu haast maken en een leuk kippenhok bouwen   :D

Anke

Hoi Bonnie,
Leuk de blokken erin.
Wat vinden je valkjes van hun dichtgemaakte blokken?? ;D

Oooh leuk kuikens...... ik kan me voorstellen dat je steeds gaat kijken :)
Ook kan ik me voorstellen dat de kipjes moeten wennen aan je honden.
Dat zijn toch best wel grote bakbeesten ;D ;D ;D
Veel plezier met het kipjesspul!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op  6 april 2010, 19:21:35
Hoi Bonnie,
Leuk de blokken erin.
Wat vinden je valkjes van hun dichtgemaakte blokken?? ;D

Oooh leuk kuikens...... ik kan me voorstellen dat je steeds gaat kijken :)
Ook kan ik me voorstellen dat de kipjes moeten wennen aan je honden.
Dat zijn toch best wel grote bakbeesten ;D ;D ;D
Veel plezier met het kipjesspul!!
Groetjes Anke


Die blokken is alleen voor de binnenvalkjes he, die heb ik niet dichtgemaakt  :) Dat doe ik met de buitenvalkjes, dan stellen ze het nog even uit terwijl ik ze toch hun zin gegeven heb haha  ;D

Citaat van: carco op  6 april 2010, 20:12:45
Leuk kuikens :D

Groetjes: Caroline.

:)

☺ Pita ☺

Ooow lekkere verse eitjes?
Zijn wel leuk met pluimen aan de pootjes :D
Veel sucses er mee :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik heb even gegoogled,wis niet wat Brahma's waren voor kippen.  :D
Maar die zijn dus echt leuk of mooi !!  ;D

Succes met de koppels die een open blok hebben !!  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Leuk, ook een ander soort vogel erbij. :D
Brahma's zijn heel leuk om te zien.

Er was hier toch nog iemand op het forum die zo'n soort kippen had ?

bobbie

Citaat van: ♪ Marlies op  6 april 2010, 23:51:23
Leuk, ook een ander soort vogel erbij. :D
Brahma's zijn heel leuk om te zien.

Er was hier toch nog iemand op het forum die zo'n soort kippen had ?



Klopt. Nicole heeft zulke mooie kippen. Zij is geloof ik al een paar jaar niet op deze site geweest.

Succes met de kweek.

Groetjes, Nel :)

•=Bonnie=•


Thanks allemaal :)

Gisteren kwam mijn bestelling binnen, een zak biologisch kippenvoer, en bij diezelfde man had ik ook beaphar anti-pick besteld, op de verpakking staat dat het geschikt is voor nestjongen bij pluk gedrag van de ouders...

Leek me handig om in huis te hebben :)

Met de kuikens gaat het super, ze groeien als kool. Mag ook wel want het worden nogal reuzen haha  :D

Robin & Robijn zijn aan het broeden want ik zie er steeds maar 1 tegelijk buiten.

De andere twee koppels, Cocktail & Dreams en Silver & Pearl paren regelmatig en hebben grote interesse in de blokken. Van het weekend ga ik misschien de afgesloten blokken bij de rest ophangen. Ik gok dat ze daar wel een week zoet mee zullen zijn voordat ze er in kunnen, als ze me te snel gaan niet ik er gewoon weer een nieuw stuk karton voor haha. Bingo en Belle krijgen dan ook hun blok.

Ik probeer het eigenlijk zo te regelen dat de eerste eitjes er niet voor 1 mei liggen.

carco

Hé dus het is wel bij nestvogels te gebruiken  :D
Dan ga ik het ook maar eens aanschaffen: wie weet is dit de oplossing.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Bonnie,
Wat goed dat Robin en Robijn broeden :)
Ik ben heel benieuwd of het anti pluk middeltje werkt :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op  9 april 2010, 14:56:53
Hé dus het is wel bij nestvogels te gebruiken  :D
Dan ga ik het ook maar eens aanschaffen: wie weet is dit de oplossing.

Groetjes: Caroline.

Ja :)

Citaat van: Anke op  9 april 2010, 20:48:06
Hoi Bonnie,
Wat goed dat Robin en Robijn broeden :)
Ik ben heel benieuwd of het anti pluk middeltje werkt :)
Groetjes Anke

*grin* zoals jij het schrijft is het net alsof het iets bijzonders is dat R&R broeden :) Ik had van hun eigenlijk niet anders verwacht. Die twee hebben vorig jaar welliswaar maar 1 nestje gehad omdat ze zo laat pas begonnen, maar ze hebben het toen super gedaan. Robijn was zelfs weggevlogen en kwam terug voor haar jongen weet je nog? :)

Ja ben ook benieuwd of het middel werkt. Hopelijk heb ik het niet nodig maar het leek me fijn om in huis te hebben.



•=Bonnie=•

Sinds zaterdag hangen de blokken buiten. Welliswaar met een stuk karton voor de ingang zodat de vogels er niet in kunnen  ;)

Ik had gehoopt dat ze zich zouden amuseren met het doorknagen van het karton (zit een duimdik gaatje in als start) en zich zo de toegang tot hun blok te verschaffen maar eh... Nix hoor  ::)

Nou dan hebben ze fijn pech want ik haal het er nog niet voor weg. In onze tuin zijn de vogeltjes nog allemaal aan het bouwen niet aan het leggen, dus ook mijn valkjes wachten maar even.

Alleen Robin en Robijn dus, geen idee hoeveel eitjes ze hebben want ze gaan het blok niet uit als ik voer en ik ga ze er niet voor storen. Vorig jaar waren het er 4.