18 juli 2025, 03:24:04

al kweken?

Gestart door giovanni, 28 december 2003, 03:23:26

« vorige - volgende »

giovanni

Hoi,
En ik zit nu met nog een vraagje, daar komt tie:

mag ik al beginnen met kweken?? Heb dus al 3dagen een vrouwtje en ze is al kweekrijp, maar het mannetje is nog maar 7à8 maanden oud (had eerst mis gerekend, vergeten bij te tellen dat ie al 8 weken oud was toen ik em kocht; stom van me ::) :P) Zal dit al lukken? En wat kan ik doen om het te stimuleren dat ze 'eraan beginnen'  ;)? Wel heb ik nog geen broedblok, maar ín het broedblok, moet er daar een nestje inkomen (zo ja, doen de valkjes dat zelf) of wat wit zand of turf of gewoon bloot laten (wel hard hè) :D??

grtjs van giovanni, kuifke & whoopie

Karin

Je kunt beter wachten tot de man minimaal 1 jaar oud is. 1 1/2 jaar is eigelijk nog beter. Een nestje vergt veel van de ouders en als hij nog maar 7 à 8 maanden is kan dit ten koste van het mannetje gaan. Daarnaast is er een kans dat het mis gaat omdat het mannetje nog te jong. Gedult is een schone zaak  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

molenaar

Hoi Giovanni,
Wacht nog maar even, broedblok in maart ophangen, dan is je man wat ouder, en dat is eigenlijk de juiste tijd om te gaan broeden.
Zaagsel in broedblok, zodat ze zacht liggen, en niet kunnen rollen.
Geduld, is moeilijk.
Vinden mijn vogels ook, in mijn voliere worden de poppen al volop betreden.
Ook al is het donker, koud, geen broedblokken, toch denken ze aan gezinsuitbreiding.
veel succes, groetjes Banter

giovanni

Bedankt voor de reacties ;D
Zal dan toch nog geduld moeten hebben zeker :-/ :'(? Maar ja, als het niet anders kan; ik lees hier vanalles op de site van jongen, dacht lijkt me gezellig zo, tss die kleintjes... Maar zal ik dan al beginnen aftellen hè :D