25 mei 2025, 01:33:01

Broeds?

Gestart door Creatura, 14 maart 2010, 23:03:03

« vorige - volgende »

Creatura

Hallo,

Tommy en Lotje, een man en een pop die mekaar erg spannend vinden  maar nog niet helemaal een koppel te noemen zijn, gingen vandaag toen ze uit de kooi waren even op bezoek in de tijdelijke kooi van een andere valkparkiet. Die ander was toen niet in de kooi.
Daar gingen ze allebei op de grond zitten tussen de beukensnippers, en op een gegeven moment zaten ze allebei in een hoek met hun staart omhoog tegen de plastic rand en met hun snavel drifitg beukensnippers aan de kant te pikken. Ik zag dit gedrag al vaker bij Lotje, maar nog nooit bij Tommy. Is dit nu broeds gedrag? Of gewoon speelsheid ofzo?
Lotje is 1 jaar en 1 maand, en Tommy wordt begin april 1 jaar.

groetjes, Renske

Larissa

hey Renske

Hier doen joepy en pico het ook maar met name vlak voor dat ze een nestje willen maken dan gaan ze met zijn tweeen in de hoek van de kooi de bodem ontruimen van houtsnippers

zodat ze op het kale gedeelte van de bak onderin de eitjes gaan leggen ook dit keer hebben ze dat gedaan en heb vanaf dat moment een broedblok aan de kooi hangen
De eitjes heb ik echter vervangen voor neppers omdat het dit keer al de derde keer is van onze joepy in nog geen half jaar

Groetjes Larissa

Creatura

Hoi Larissa,

Ja, ik dacht al wel dat het broeds gedrag was.
Ze deden het niet samen in 1 hoek trouwens, maar allebei in een eigen hoek ;)
Vandaag sprong Tommy weeres op Lotje's rug, maar Lotje snapt dat niet en schreeuwt dan het hele huis bij mekaar ;D
Denk dat ik nog even moet wachten met een broedblok :-*

groetjes, Renske

Larissa

Hey Renkse

Hoe gaat het nu laat ze het opstappen op de rug al toe
Hier is het enkels ook nog geschreeuw hoor als het mannetje op de rug van het popje stapt
Negen van de tien keer stapt hij dan volgens mij nie goed op

:-*

Creatura

Hey Larissa,

Nou, volgens mij hebben ze er geen zin meer in 8) Ik zie ze dat broedse gedrag niet meer vertonen, dus het zal hem voorlopig nog niet gaan worden denk ik ;)
Heb nu ook weer een nieuw kereltje (van Manon), dus misschien dat Lotje hem wel veel leuker gaat vinden ;D Hij past in ieder geval nog beter bij haar vind ik ;)

groetjes, Renske

Kimm

hoi renske,

het kan ook zijn dat de nageltjes van tommy te scherp zijn en dat het bij lotje zeer doet ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010