Hero & Jolly 7 eitjes EN WEER EEN MUTATIE VERRASSING!!!!

Gestart door Lorage, 12 maart 2010, 12:52:32

« vorige - volgende »

Lorage

Vanmiddag is het laatste ei uitgekomen. ZIet er alleen niet zo goed uit. De punt van zijn bovensnavel lijkt er wel afgehapt te zijn  ??? ??? ???
Morgen kijk ik of hij gevoerd is maar dat betwijfel ik. Er zitten 5  dikke broers en/of zussen bovenop hem. Ik vraag me af of dat snaveltje wel goed komt. En of hij als jongste van het nest wel sterk genoeg is om zich te redden. Ik heb al even gegoogeld 'valkpakiet  bovensnavel stuk". Schijnt dat ze soms hun leven lang handgevoerd moeten worden :-\ Maar misschien groeit het weer goed. :-\ Ik zal er morgen een foto van maken.

Groetjes Laura

..Neline..

Vader:
Wildkleur split voor {X1:Cinnamon}

Moeder:
Cinnamon Opaline split voor Witmasker

Nageslacht man:
25% Cinnamon split voor Witmasker {X2:Opaline}
25% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Opaline}
25% Cinnamon split voor {X2:Opaline}
25% Wildkleur split voor {X2:Cinnamon} {X2:Opaline}

Nageslacht pop:
25% Cinnamon split voor Witmasker
25% Wildkleur split voor Witmasker
25% Cinnamon
25% Wildkleur

de cinnamonnetjes kunnen dus mannetjes of popjes zijn. en zo ook de wildkleurtjes  ;)

Leeft het laatste donsje nog steeds? ik ben benieuwd naar een foto ervan!

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Lorage

Dank je wel Neline!!

Vanmorgen in het blok gekeken. Donsje met snavelprobleem was nog steeds niet gevoerd. Hij zag er ook slecht uit. Ik wilde hem overzetten in een bak met lamp en gaan pappen. Ik was er niet helemaal mee eens maar niets doen kan ik ook niet.
Dus ik draai die lamp in mijn net nieuwe poseleinen fitting.... krak! Fitting stuk. Ik meteen naar de GAMMA(gelukkig koopzondag).
Toen ik terug was was het donsje er niet meer. :'( Maar goed achteraf ben ik wel opgelucht als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik heb nog even een foto gemaakt van zijn snaveltje (toen was hij al dood). Maar het zou kunnen zijn dat jullie er niet zo een behoefte aan hebben.
Met de andere 5 gaat het prima! De jongste zijn krop is wel heel  hard. Moet ik dus nog  in de gaten houden.  Of moet ik hem even apart leggen om zijn krop (weer) vol zaad te kunnen legen?! Ik vind apart leggen echt een uiterste nood. En ga ik niet onnodig aan beginnen.

Groetjes Laura

☺ Pita ☺

Mja ti's zielig maar wel beter 5 jongen voor een eerste keer is al heel knap voor ze.
En beter nu dan over 6 weken als blijkt dat het toch niet kan eten en alsnog sterft.
Van mij mag je foto plaatsen hoor is altijd leerzaam ook al is het droevig.
Groetjes Petra.

Anke

Hoi,
Ach wat naar dat het donsje het niet gehaald heeft.
Maar misschien is het ook wel beter als hij zo'n afwijking had.
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het snaveltje eruit ziet.
Veel sterkte hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lorage

☺ Pita ☺

Mja zielig , maar denk toch dat dit valkje het in de toekomst niet had gered hoor.
Sterkte meis en geniet van je overige valkjes/donsjes :D

Anke

Hoi,
Het is inderdaad een heel raar snaveltje.
Ik denk niet dat het valkje daarmee zelf had kunnen eten.
Rust zacht lief klein donsje :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

patty_dordtse valkjes

hoi,

fijn dat je de foto wilde delen...
het is nooit leuk om een donsje te verliezen maar je zag zelf aan het donsje dat het niet goed was...

snaveltje en best grote oogjes...
gelukkig dat het met de andere wel goed gaat...

groetjes ons
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

..Neline..

ach, jammer van het donsje, maar ook ik denk dat het valkje het sowieso niet had gered.  Waarschijnlijk merkten de ouders dat het donsje niet gezond was en hebben ze het daarom niet gevoerd.
Ik vind dat paps en mams het heel goed doen voor een eerste nestje en een hoop jongen!  :D

Lorage

hoi hoi,

Hier gaat het allemaal weer goed. Bij de oudste 3 zie ik al kleurtjes komen. Ook hebben ze hun oogjes open. De jongste 2 hadden vandaag ook al 1 oogje even open.  :D Ze kunnen allemaal al  goed sissen en bedelen.
De oudste 2 zie ik een begin van een een beginnend kuifje. Bij de 1 (jongeste van de 2 oudste) waar het grijs is krijgt ook grijs kleurige pootjes. De andere (De oudste) heeft een beetje een gelig begin van de kuif en  vleeskleurige pootjes.
Morgen zal ik ze even op de gevoelige plaat zetten.

Groetjes!!

Anke

Hoi Laura,
Een grijze kuifaanzet kan wildkleur, cinnamon of opaline zijn.
Een gele kuifaanzet wijst op bont.
Dus misschien ergens een verborgen splitje bij pa en ma?
Groetjes Anke

..Neline..

geel kuifje.. Dat is nog is een verassing!   :D dan moet paps en mams allebij split bont zijn!  ;D

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Lorage

..Neline..

Ze zien er super uit! en inderdaad.. een geel kuifje  ;D paps en mams zijn bijde ook nog split bont  :D

super dat het zo goed gaat!  :D