1 mei 2025, 16:02:38

robocam marmitek

Gestart door amazingleeuwtje, 11 maart 2010, 17:09:14

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje

HELP!!!!
Ik heb deze cam nu in huis, maar na 3 uur stoeien ben ik nog geen steek verder, zowel via mijn imac en windows lappie zit ik te klooien.. Het staat zo makkelijk beschreven maar het ip adres klopt gewoon niet.  Nu zit er een lan kabel bij weet niet of deze nu in de modem of pc moet ???.. Wie heeft ook deze cam en kan mij helpen.. Ben echt geen leek wat betreft iets aansluiten en installeren maar nu snap ik er geen jota meer van.. ;)

Valk1969

Op hun site staat dat hij enkel geschikt is tot en met XP.
Vista wil nog wel eens problemen geven met XP hardware.
Windows 7 is wat makkelijker maar wil wel eens problemen geven met oudere hardware.
Op deze link staat wat meer informatie.
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?subgroep=38&product=310

Gr,

Patrick

amazingleeuwtje

Citaat van: Valk1969 op 11 maart 2010, 18:31:59
Op hun site staat dat hij enkel geschikt is tot en met XP.
Vista wil nog wel eens problemen geven met XP hardware.
Windows 7 is wat makkelijker maar wil wel eens problemen geven met oudere hardware.
Op deze link staat wat meer informatie.
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?subgroep=38&product=310

Gr,

Patrick

Wohooo jij bent snel Patrick ;D..
Ik heb de robocam21 zou niet eens een pc voor nodig zijn :o :-\..

Kaatje

Hoi Syl,

Kan je hem niet even bekabelen ( de cam ) via de laptop, en dan in dos ipconfig intikken .... Ik probeer even met je mee te denken van een Imac heb ik geen verstand  ;)

amazingleeuwtje

Citaat van: Kaatje op 11 maart 2010, 18:56:31
Hoi Syl,

Kan je hem niet even bekabelen ( de cam ) via de laptop, en dan in dos ipconfig intikken .... Ik probeer even met je mee te denken van een Imac heb ik geen verstand  ;)

ook ben ik al bekabeld bezig geweest.. wat een  :censuur ding is dit zeg hahahaha...

Kaatje

Kan je niet automatisch ip toewijzen !? En heb je al ipconfig gedaan !? Ik denk dat je anders beter op Yvonne of Rene kan wachten, ik moet zeggen dat hij er wel heel stoer uitziet zeg  :o  :o

amazingleeuwtje

Citaat van: Kaatje op 11 maart 2010, 19:04:19
Kan je niet automatisch ip toewijzen !? En heb je al ipconfig gedaan !? Ik denk dat je anders beter op Yvonne of Rene kan wachten, ik moet zeggen dat hij er wel heel stoer uitziet zeg  :o  :o

ligt aan de poorten denk ik heb al 101 ip adressen ingetikt ;D

Kaatje

Hoi Syl,

Je moet even in je router kijken, en daar een poort open zetten. Had enige tijd geleden een soort zelfde probleem. 192.168.0.1 intikken in je browser  ;)

*Yvon

Hoi hoi

Helaas heb ik er de ballen verstand niet van.  ;) ;D
Ik zal Rene eens vragen(nu niet thuis) van hoe en wat.
Ik weet wel dat je idd in je router ook wat moet aanpassen enzo.
En wie weet kan petra (pita) je ook helpen.
Die heeft samen met Rene ook de cam aangesloten.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

amazingleeuwtje

Citaat van: *Yvon op 11 maart 2010, 21:33:56
Hoi hoi

Helaas heb ik er de ballen verstand niet van.  ;) ;D
Ik zal Rene eens vragen(nu niet thuis) van hoe en wat.
Ik weet wel dat je idd in je router ook wat moet aanpassen enzo.
En wie weet kan petra (pita) je ook helpen.
Die heeft samen met Rene ook de cam aangesloten.  :D

Groetjessss Yvon

Ik ben al 1 stapje verder via de kabel kwam ik online pffffffff.. nou ik ben hier nog wel 3 dagen mee bezig eer ik dat ding draadloos kan laten werken :-\

amazingleeuwtje

IP-Cam levert beelden van hoge kwaliteit via je eigen (draadloze) netwerk en is eenvoudig te installeren :o :o :o :o ??? ??? ??? ??? :censuur :censuur :censuur :'( :'( :'( :'(.. deze dame vindt het helemaal geschoten kan geen pc laat staan robocam meer zien.. Vraag me af wat is tegenwoordig eenvoudig, ja het licht uit doen, dat wat ik dus nu ook ga doen hahahahaha Yvon ik hoop dat Renee wat tips heeft voor mij, voor nu gaat bij mij het licht uit :P

*Yvon

Citaat van: sylvia59 op 11 maart 2010, 22:57:39
IP-Cam levert beelden van hoge kwaliteit via je eigen (draadloze) netwerk en is eenvoudig te installeren :o :o :o :o ??? ??? ??? ??? :censuur :censuur :censuur :'( :'( :'( :'(.. deze dame vindt het helemaal geschoten kan geen pc laat staan robocam meer zien.. Vraag me af wat is tegenwoordig eenvoudig, ja het licht uit doen, dat wat ik dus nu ook ga doen hahahahaha Yvon ik hoop dat Renee wat tips heeft voor mij, voor nu gaat bij mij het licht uit :P

Nou laat dat draadloos maar zitten en doe het maar via een kabeltje.  :P
Draadloos werkt het al helemaal niet lekker.  ::)
Ik zal Rene morgen eens hierheen sturen.  ;) :D
Hier gaat nu de pc en het licht met gemak uit.  ;D

Groetjesss Yvon en slaapse !!  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

amazingleeuwtje

Ik ben na 2 dagen zo ver dat wij wel op het netwerk zitten met de camera ;D alleen mensen van buiten lukt het niet :-\.. denk iets met de poorten of een firewall waar de router achter zit ???

jeroenski

om mensen via buiten naar jou camera te laten kijken moet je naar je router gaan en de poorten open zetten.

heb je alles uit de handleiding gedaan?
want als je alles doet zoals het daar staat moet het goed gaan.

amazingleeuwtje

Citaat van: jeroenski op 13 maart 2010, 21:10:31
om mensen via buiten naar jou camera te laten kijken moet je naar je router gaan en de poorten open zetten.

heb je alles uit de handleiding gedaan?
want als je alles doet zoals het daar staat moet het goed gaan.

Ik heb een heel boekwerk uit geprint ;)..
Had al het vermoeden dat het met een deurtje open zetten te maken heeft. Ik weet alleen niet hoe ik in mijn router moet komen om de bewuste poort open te zetten, via de cam staat deze op HTTP poort 80 RTSP poort 554 dit is standaard staat erbij