4 mei 2025, 20:42:57

vogel agressief!

Gestart door pipje123, 10 maart 2010, 18:20:53

« vorige - volgende »

pipje123

Hallo,

mijn vogel pip word de laatste tijd steeds agressiever.
Hij gaat dan rondlopen beetje met zijn vleugels wijd en fluiten/praten maar als hij dan daarmee klaar is en je wilt hem pakken gaat die heel hard bijten.. ik heb al geprobeerd te blazen maar dan stopt die heel even en dan gaat die weer verder! als ik hem dan in de kooi zet en even later hem eruit haal vliegt die de hele tijd naar je toe en wilt die agressief gaan doen op je schouder!!!! als ik dan van hem weg loop/ren/weg duik vliegt die me de hele tijd achterna totdat die op mij zit. hiervoor was het echt een superlief vogeltje maar de laatste tijd word die steeds agressiever ):

Kimm

hoi,

hoe oud is hij nu?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ik heb het al gelezen. pip is bijna 1 jaar. ik denk dat hij aardig aan het puberen is en jou aan het uit proberen is. al het negatieve gedrag wat hij vertoond, moet je absoluut negeren.
beloon hem voor de dingen die hij wel goed doet, met lieve woordjes en een heel klein bolletje trosgierst.
Dit gedrag kan wel even aanhouden, dus je zal geduld moeten hebben. Wordt niet boos op hem, want dat is ook een vorm van aandacht en dan gaat hij ermee door.

groetjes kim

Valk1969

Pip is gewoon in de broedstemming en laat even zien dat hij een mooie man is en iets meer wilt........
Laat me raden...... de eigenaar van pip is vrouwlijk en pip ziet daar zijn partner in en laat dat duidelijk merken  ;D

Laat hem maar lekker stoer lopen met zijn vleugels wijd, kuif in de nek en kop naar voren.

Dit gedrag kan je nu ook uitlokken door snel met je nagels op de tafel te troffelen  ;)

Gr,

Patrick

pipje123

heee,

ik lees elke keer wat anders.. want ik had ook ergens gelezen dat het misschien goed is om hem terug te plaatsen in rang door hem te kortwieken? Ik vind het persoonlijk wel een goed idee want dan is die ook wat afhankelijker van mij.. en idd ik ben een vrouw hahaha maar hij ziet mijn moeder als ''klets partner'' en mij als ''knuffel/kusjes partner''.

Creatura

Hoi,

Mijn mannetje is ook bijna 1 jaar en vertoont ook soortgelijk gedrag. Hij valt me niet vanuit de lucht aan, maar bijt me wel vaak in mijn wang als hij op mijn schouder zit, of in mijn lip als ik hem een kusje geef (terwijl hij de minuten daarvoor gewoon lief was),en ja, hij bijt me ook regelmatig in mijn vingers, soms weleens tot bloedens toe.
Ik merk zelf dat zijn negatieve gedrag heel erg versterkt als ik zelf ook boos reageer. Dus het is heel belangrijk dat je rustig blijft. Mijn mannetje is ook duidelijk liever als ik zacht tegen hem praat, en als hij dan bijt, ik dat gewoon negeer. Negeren is vaak wel lastig; ik word nog vaak genoeg erg boos op hem; maar dat moet ik dan weer bekopen met een nog veel agressiever valkje..... ;)

Sjeufke

Hoi,

Misschien ook een bruikbare tip:
Als je valkje bijt als hij op de hand of schouder zit helpt het om even met je hand of schouder te wiebelen. Hij wordt daardoor afgeleid omdat hij zich dan moet concentreren op het bewaren van zijn evenwicht. Bij een van mijn valkjes heeft dit heel goed gewerkt!  ;D Door dit consequent te doen is het bijten uitei ndelijk helemaal gestopt.

Groetjes, Karin

dimi859

Citaat van: Kimm op 10 maart 2010, 19:28:08
ik heb het al gelezen. pip is bijna 1 jaar. ik denk dat hij aardig aan het puberen is en jou aan het uit proberen is. al het negatieve gedrag wat hij vertoond, moet je absoluut negeren.
beloon hem voor de dingen die hij wel goed doet, met lieve woordjes en een heel klein bolletje trosgierst.
Dit gedrag kan wel even aanhouden, dus je zal geduld moeten hebben. Wordt niet boos op hem, want dat is ook een vorm van aandacht en dan gaat hij ermee door.

groetjes kim

hey kim

gebeurt dit bij alle valkjes als ze 1 jaar zijn en dat ze agressief worden? en hoelang duurt dat ongeveer?

Kimm

hoi,

ja ik zie dit veel meer bij mannetjes van die leeftijd. het kan wel even aanhouden. het ligt er ook aan hoe jij ermee omgaat. je moet echt geduld met hem hebben hoor.
ik hoop dat je dat lukt.

groetjes kim

dimi859

Citaat van: Kimm op 24 maart 2010, 20:42:00
hoi,

ja ik zie dit veel meer bij mannetjes van die leeftijd. het kan wel even aanhouden. het ligt er ook aan hoe jij ermee omgaat. je moet echt geduld met hem hebben hoor.
ik hoop dat je dat lukt.

groetjes kim

ok thx
ik heb nu nog geen maar ik heb eentje gereserveerd bij hilde en ik wilde eens wat meer weten over de pubertijd en nu ik dit zag staan dat ik dan over een jaar niet moet verschieten als hij begint te puberen  ;D

PS: zo'n transportdoos voor valkjes kun je dat vinden in elke dierenwinkel?
grtjs

Kimm

als je een mannetje neemt, kan je dit gedrag gaan verwachten. popjes zijn over het algemeen wat liever.

die transsportbox kan je kopen bij dierenspeciaalzaken. ze staan vaak bij de cavia artikelen ;)
en dan moet je de medium hebben. niet de kleinste.

groetjes kim

dimi859

Citaat van: Kimm op 24 maart 2010, 20:58:56
als je een mannetje neemt, kan je dit gedrag gaan verwachten. popjes zijn over het algemeen wat liever.

die transsportbox kan je kopen bij dierenspeciaalzaken. ze staan vaak bij de cavia artikelen ;)
en dan moet je de medium hebben. niet de kleinste.

groetjes kim

ok bedankt voor de info ;)

nita_forever

Hallo,
Ik heb ook het zelfde probleem met mijn 2 valkjes, 2 mannetjes van beiden bijna een jaar. Ze accepteren elkaar goed, en fluiten meestal gezellig samen, en zijn vaak ook erg lief. Tot nu de laatst tijd beginnen ze steeds meer te bijten.
De ene vertoont precies het zelfde gedrag als wat Pipje123 ook omschrijft, met zijn vleugels wijd in het rond lopen, en dan vooral niet naar hem wijzen, want dan valt hij aan en vliegt achterna. Ik vind het erg vervelend want ik krijg steeds minder vertrouwen in hem. En ik probeer het om niet boos te worden, maar soms kan ik het niet helpen, want moet ik opschieten m naar het werk te gaan, en dan krijg ik hem maar niet in de kooi! Ik weet dat het niet goed is, maar ik heb hem zo al eens met een handdoek moeten pakken!
Hij is bijna elke dag agressief nu...
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren want in vind dit echt niet leuk, want hij bijt altijd erg hard en door!
Succes Pipje123 en de rest!

Liefs Nita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi nita,

als je hem al moet vangen met een handdoek, dan is het vertrouwen zo weg.
ik zou hem door een arts even laten kortwieken. een beetje maar. zo hoef je niet achter hem aan te gaan vangen en wordt hij ook wat rustiger. ook kan je op deze manier weer verder met hem tam te maken, want op deze manier werkt het helemaal averechts.

groetjes kim

nita_forever

Hai Kim,
Ja je hebt er inderdaad gelijk in, met de handdoek of theedoek ben ik ook helemaal geen voorstander van, maar na een half uur s morgens te proberen en gebeten te worden, had ik echt geen tijd meer en kon ik het mij niet veroorloven nog meer te laat te komen! dus helaas is dat wel een paar keer gebeurd:-S Ik heb er idd ook al aan zitten denken hem te kortwieken, maar twijfel hier nog erg over... Hij is het vliegen zo gewend en kan zichzelf nu zo goed vermaken alleen buiten de kooi, dat vind ik zo zielig om hem dat af te nemen, en dat helemaal terwijl zijn maatje wel kan blijven vliegen!hmm lastig, maar ik denk dat ik niet veel keus zal hebben als ik wil dat het over gaat.
Ik heb mijn vriendin gevraagd van het weekend ff te helpen met het kortwieken, zij heeft hier ervaring mee...
En dan zullen we wel zien;-)
Groetjes Annita en mn lieve kanjers!!
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike