29 april 2024, 18:43:17

FLEVOVALKENHOF 2010

Gestart door *Esther*, 6 maart 2010, 17:25:28

« vorige - volgende »

*Esther*

Hey,

Beetje laat, maar de avond4daagse had voorrang. :D



De AYMARA parkiet!!


Hadden jullie vast niet verwacht. Ik ook niet tot 1,5 maand geleden.  :D
Even 1 fotootje want de rest is mislukt.
Hij/zij zit er wat pluizig bij maar ik heb ze (2stuks) flink in handen gehad om te bekijken en de ringnrs op te schrijven.

Het zijn hele rustige parkietjes net even iets groter dan een grasparkiet en kleiner dan een valkje. Zijn super tam te maken. Dit is een bestaand koppel uit 2007.
Meer info komt nog. Eerst weer even voetbal kijken.

gr Esther

*Yvon



;D Hoe kom je op het idee ??  ;D

Gefeliciteerd met je nieuwe aymara's !!  ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Jeetje, nee .... dat had ik niet geraden.  8)

Leuk hoor, heel apart,ik ga er eens over googlen.  ;)

Een fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Serita

Oh wat leuk zeg!!

(oh wordt jij ook zo gek van die fufu-dinges-die-als-een-zwerm-vliegen  klinkt ::) )

☺ Pita ☺

Leuk zijn idd hele rustige vogeltjes , veel plezier ermee :D

*Esther*

Hey,

Bedankt allemaal!
De aymara's zijn echt ontzettend rustig.
Ze gebruiken hun blok als slaapplaats. En ook overdag zitten ze er geregeld in.
Ze zouden dit jaar nog een nestje kunnen krijgen. Heb ik ringen nodig van 4,0 mm...... Ik heb wel 5,4 - 5,5 - 4,5 mm ::)
Toch maar wat bij bestellen? ;D Veel heb ik er niet nodig, ze krijgen meestal maar 1 nestje per jaar en dat zullen max 10 jongen zijn.

Ik zal zo weer een rondje langs de blokken doen.
Want Nanoek heeft er weer een nieuw ei bijgelegd.  >:( Dit deed ze bij het vorige nest na 3 weken. Daarvan is nu weer 1 jong uitgekomen. En ja hoor, Nanoek legt er een ei bij!
Wat nu? Eitjes weghalen? Laten liggen?
Ik wil helemaal niet dat ze nog een ronde doet.

Bij de pleegeitjes van Ricky en Beauty was nog niks geboren maar misschien vandaag wel, dus daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

gr Esther

*Esther*

Hoi,

Er zijn twee donsjes geboren.
Eén gister en één vandaag. De laatste zag ik net nog uit het eitje kruipen. Zo'n klein zielig nat propje, wat net nog met het koppie in het ei zat. En maar friemelen om er uit te komen. Wat een werk!
Dit zijn donsjes van Twinboy en Sterre. Omdat Sterre geelwang is en dus niet meebroed heb ik ze bij Ricky en Beauty neergelegd. Ze zijn nu een week te laat uit gekomen.
Omdat de eitjes er nog goed uitzagen heb ik ze laten liggen.

Zonen zijn: Opaline split voor bont [x1 opaline] [x2 lutino-geelwang]!!!!
Dochters zijn: Opaline split voor bont.

Tenzij Sterre ook nog ergens bont heeft maar dat is afwachten.

Vandaag wordt er het wildkleur mannetje opgehaald. Nog van vorig jaar eigen kweek.
En het weekend wordt helaas het albino mannetje weer opgehaald. Hij heeft het niet naar de zin hier. Hij zit er niet lekker bij al zit hij er minder bol bij dan in het begin. Alleen lijkt hij niet aansluiting te vinden bij de andere valkjes. :-\

En verder heb ik Tickle en Sterre uit de voliere gehaald en in de kweekkooi gezet. Omdat zij niet meebroeden en ik niet back-up heb zoals ik het wil, heb ik besloten Tickle te verkopen en Sterre in een kweekkooi te doen tijdens de kweek. Mischien wel samen met Twinboy maar misschien wil hij ook wel samen met Loenatik een nestje.
Waarom, omdat Twinboy een gigolo is, en alle popjes versierd die er mooi uit zien. En Loenatik is een hele mooie forse valkparkiet. :D

Omdat ik nu nog steeds Mellow over heb, bleekmaskerwitmasker split lutino man, ben ik aan het bedenken of hij misschien in de voliere kan met een popje. Hij wil erg graag, alleen hij plukt Nanoek heel erg. Dus zij moet er dan eerst uit. Misschien als haar jong groot is en zij niet weeeeer begint met eitjes leggen.

En zo blijf ik bedenken wat verstandig en leuk is... ;)

Doeiiii, gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Houden je valkjes je nu zo bezig dat je niks meer kan vertellen ??  ::)  ;D
Hoe ist hier ??

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wendy..

Hoi Esther,

Nou Noa zit weer bij ons binnen hoor....
Zodra hij de valkjes hoorde begon hij te roepen bij thuiskomst. Hij zit nu nog even alleen boven. Ik ben wel met zijn paps even boven geweest en dat was toch een feest der herkenning voor Noa. Verder zit hij er wel goed bij naar mijn idee. Hij is volgens mij wel wat afgevallen.

Zaterdag ga ik zijn popje ophalen als het doorgaat.
Bedankt nog hé.

Groetjes
Wendy

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Citaat van: Wendy.. op 24 juni 2010, 08:20:50
Hoi Esther,

Nou Noa zit weer bij ons binnen hoor....
Zodra hij de valkjes hoorde begon hij te roepen bij thuiskomst. Hij zit nu nog even alleen boven. Ik ben wel met zijn paps even boven geweest en dat was toch een feest der herkenning voor Noa. Verder zit hij er wel goed bij naar mijn idee. Hij is volgens mij wel wat afgevallen.

Zaterdag ga ik zijn popje ophalen als het doorgaat.
Bedankt nog hé.

Groetjes
Wendy




Super!

Citaat van: *Yvon op 23 juni 2010, 23:28:09
Hoi hoi

Houden je valkjes je nu zo bezig dat je niks meer kan vertellen ??  ::)  ;D
Hoe ist hier ??

Groetjesssss Yvon



Er is inderdaad niet zo veel leuks  te vertellen.  :-\
Twinboy en Sterre hun eitjes had ik bij Ricky en Beauty onder gelegd omdat zij maar 1 donsje hadden. Helaas hebben ze alle gele donsjes dood laten gaan. Gewoon niet gevoerd....  :'( Prachtig montere donsjes, allemaal dood in het blok. 1 voor 1 in volgorde van leeftijd, zijn ze dood gegaan.
Het blok heb ik weggehaald. Er is nu nog één donsje van Ricky en Beauty zelf wat ik bij Naud en Tais heb gelegd. Naud en Tais op hun beurt, hebben pleegeitjes er bij van Tycoon en Nanoek. Ook deze eitjes lijken niks te worden. Het donsje van Ricky en Beauty wordt erg mooi. Als het een man is bijft het hier.
Bij Tycoon en Nanoek ligt 1 eigen donsje en nog 2 eitjes die er niet meer goed uitzien. Ik laat ze liggen uit angst dat ze dan hun ene donsje niet meer de moeite vinden.

Dus er is 1 geel donsje en 1 wit donsje en dat is het. ::)

Loenatik zit inmiddels weer op eieren. Als deze bevrucht zijn, zijn ze van Twinboy. Ik zie wel wat het wordt. Dit zal voor nu even het laatste nest zijn. Misschien hang ik over een maand wel weer blokken op. Een pauze kan geen kwaad.

Ik heb nog steeds twee bleekmasker poppen over vd 1e ronde. Ik zag vanmiddag eentje zich heerlijk uitrekken.... De vleugels leken wel dominant pastel.  :o Dat kan heel goed bij deze jongen. Als ik de fut heb om ze te vangen ga ik ze goed bekijken.

De aymara's zijn erg rustig. Ze hebben een blok en ik hoop dat ze nog een nestje krijgen dit seizoen.

Doeiiiiiiiiiiii, gr Esther



carco

Balen joh: je eerste ronde leek zo goed te gaan.

Hier een mooie foto van een knappe meneer  ;D Hij krijgt al aardig wat praats trouwens.



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

He wat balen zeg. :-\
Ik blijf me verbazen over de vreemde nukken die valkjes kunnen hebben.  ::)
Nu maar hopen dat als je na een poosje toch weer blokken gaat geven het allemaal weer goed gaat.

Toch nog gefeliciteerd met de donsjes !!  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Jeetje, wat ontzettend triest ....  :'(

Ondanks dat, toch een fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Foto tijd!!


Drie bleekmaskers, zusjes van Fuller, van Caroline.


















Bonte witmasker (cinnamon?)




Bleekmasker man/pop






*Esther*

Joehoeoeoeoe!

Ik heb twee nieuwtjes!

1. Crumby komt hier wonen! :D Gewoon voor de mooiigheid. Mocht hij/zij een nestje willen dan kan dat, mits ik denk dat het formaat enz enz oke is.

2. Ik weet 100% zeker dat de bonte witmasker in het blok ook cinnamon is. Dit is de eerste keer dat er een cinnamon uit komt rollen. De ouders zijn Ricky en Beauty. En dus is het een popje!
Ik wilde eigenlijk een mannetje aanhouden voor Eywa. Dan heb ik eindelijk mijn eerste zelf gekweekte koppel wat hier blijft. Nu zal dit niet lukken.  :-\

Er zijn er hier intussen meer valkjes waar ik niet mee wil kweken.
Dus misschien gooi ik het volgend jaar wel over een andere boeg. Nu heb ik de kweekvalkjes in de ruime voliere. En de rest in de kweekkooien (120x60x60)  Misschien dat ik dit volgend jaar wel andersom ga doen.
Dan kan ik het ook per 2 koppels gaan bekijken waardoor het allemaal wat beter te volgen en te sturen is. (hoop ik ;D)

Bij deze een oproep:
Is er iemand die een door mij gekweekt valkje heeft, waarbij er bonte witmasker opaline mannen uit zijn voort gekomen? Of die misschien het valkje terug wil brengen?
Dan heb ik toch nog iets uit mijn eigen bloedlijn.
Evt een goeie deal te maken met een bleekmasker popje EK 2010. ;)

gr Esther