29 april 2024, 18:49:05

FLEVOVALKENHOF 2010

Gestart door *Esther*, 6 maart 2010, 17:25:28

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Wendy.. op 26 mei 2010, 15:10:48
Hoi Esther,

Maar even voor de zekerheid nog in je dagboek, want ik had nog niks gehoord :) . Had je mijn PM nog gehad eergister over Noa..?

Ik hoor het wel.

Groetjes
Wendy




komt goed. :)

*Esther*

28 mei 2010, 19:09:03 #271 Last Edit: 2 juni 2010, 14:29:43 by *Esther*
2e Ronde 2010

Blok 2 in de blokhut Ricky X Beauty
----------
2e ronde
Gelegd       Geboren      Man/Pop    Mutatie
20-5-10   +/- 7-6
21-5-10   
23-5-10   
25-5-10   

============================================

Blok 1 buiten Tycoon X Nanoek
----------
2e ronde
Gelegd       Geboren      Man/Pop       Mutatie
16-5-10   O
17-5-10   +/- 5-6   
19-5-10      
21-5-10

=====================================

Blok 2 buiten Naud en Taïs
------------
Hebben de eitjes van T&S er bij gehad, allemaal niet oke. Mogen eigen ronde doen.
Gelegd       Geboren      Man/Pop       Mutatie
?
?
====================================

Blok 3 buiten aan de blokhut  Tickle en Loenatik
--------
2e ronde
Gelegd       Geboren      Man/Pop       Mutatie
7-5-10    O
9-5-10   X                                 
11-5-10   29-5                                   geel donsje
13-5-10   1-6                                   geel donsje

====================================
           
Blok 1 in de blokhut  Twinboy en Sterre
--------
2e ronde De eitjes lagen bij Naud en Taïs, op 18 mei overgelegd. Allemaal niet oke.
Gelegd       Geboren      Man/Pop       Mutatie
26-4-10   o
27-4-10   o   
29-4-10   X
31-4-10   X         
3e ronde
Gelegd       Geboren      Man/Pop       Mutatie
2 eitjes gelegd               
            
X = niet goed ontwikkeld
Onbev = Onbevrucht





Dit is de nieuwe eierstand op dit moment.
Leuke aanvulling; Er ligt een eitje te piepen bij Tickle en Loenatik!! Wat is daar nu bijzonder aan..... Loenatik doet alles alleen. Super he.
Tickle is een geelwang, en heeft er geen zin in.

*Esther*

Joehoe, wat lijkt het rustig op het forum?

Er ligt een geel donsje donsje bij Loenatik!!!!
Ze heeft het helemaal alleen gedaan. :D

Het pleegvalkje met die onbestemde kleur is gister uitgevlogen. Ik dacht dat het een van de bleekmasker jongen was.... Hij is erg geplukt, wrs om hem het blok uit te jagen van Tycoon en Nanoek. Waarom dacht ik nu een bleekmasker....... Hij heeft nogal gele wangen.....
Tja wat nu? Een geelwang man, of een cinnamon geelwang man?
Ook Caroline vond de kleur lastig, maar dat de wangen geel leken waren we het wel over eens.
Nou ja het wordt geen kweek valkje. Dus feitelijk maakt het niet uit. Hij is getest als man, dus daar is geen twijfel over.

Fuller is verhuisd naar Caroline! Ik hoop dat je een mooi popje voor hem vind!

gr Esther

patty_dordtse valkjes

gefelie met het donsje...  ;D

gele wangen oef smelt  :P
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Ik ga zo naar bedje veren, maar Fuller is algemeen goedgekeurd hier: wat een lieverd zeg  :-*
Hij heeft heel de tijd bij Hans op zijn hand gezeten, en dat wil wat zeggen voor iemand die niet veel met de valkjes op heeft  ;D
Hij vond vooral zijn snavel zo mooi  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 29 mei 2010, 22:20:33
gefelie met het donsje...  ;D

gele wangen oef smelt  :P

Bedankt


Citaat van: carco op 29 mei 2010, 23:34:06
Ik ga zo naar bedje veren, maar Fuller is algemeen goedgekeurd hier: wat een lieverd zeg  :-*
Hij heeft heel de tijd bij Hans op zijn hand gezeten, en dat wil wat zeggen voor iemand die niet veel met de valkjes op heeft  ;D
Hij vond vooral zijn snavel zo mooi  :P

Groetjes: Caroline.

Hihi straks blijft Fuller nog binnen wonen. Veeeeel te tam om naar buiten te doen. ;D Ik heb er nog meer hoor met van die leuke zwarte snaveltjes....

gr Esther

carco

Citaat van: carco op 29 mei 2010, 23:34:06
Ik ga zo naar bedje veren, maar Fuller is algemeen goedgekeurd hier: wat een lieverd zeg  :-*
Hij heeft heel de tijd bij Hans op zijn hand gezeten, en dat wil wat zeggen voor iemand die niet veel met de valkjes op heeft  ;D
Hij vond vooral zijn snavel zo mooi  :P

Groetjes: Caroline.

Hihi straks blijft Fuller nog binnen wonen. Veeeeel te tam om naar buiten te doen. ;D Ik heb er nog meer hoor met van die leuke zwarte snaveltjes....

gr Esther

[/quote]

Kom ik speciaal voor een bleekmasker naar jou valt meneer op zijn snavel  ;D

En binnen blijven, tja.. Harry en Chinta blijven dat al en van Hagrid en Hedwig twijfelde ik maar Hagrid kan nogal eens gillen dus toch maar naar buiten.
En Harry mag niet bij de rest van Hans en dan deze ook weer binnen?
Hum weet niet of het wel zo'n goed plan vind  ::)  8)
Harry en Chinta vinden hem trouwens eng: watjes  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

 ;D ;D ;D
Hij mag de volgende keer zelf een snaveltje uit komen zoeken. ;D

*Esther*

Hoi,

Eigenlijk heb ikniet veel nieuws te melden.

Er liggen nog steeds bij verschillende koppels eitjes.

Bij Loenatik liggen nu 2 gele donsjes!! Helemaal zelf uit gebroed door Loenatik. Tickle doet niet zo veel. Maar zie ik nu wel meer in het blok. Geen lutino-geelwangen in ieder geval. Ik ga nu twijfelen of Tickle de split lutino wel heeft. Van alle jongen (ook die niet waren uitgekomen) had er geen één rode ogen.

Fuller is inmiddels verhuisd naar Caroline. Hij eet trosgierst oud brood en pap. Ook zaadjes kon hij pellen maar deed er niet te veel moeite voor. Aangezien Caroline daar wel raad mee weet, is hij gewoon verhuisd.

Twee popjes zijn dus nog te bespreken. Hebben, nadat ze zijn uitgevlogen, geen extra aandacht meer gekregen van mij. Ze zullen nog wel tam te maken zijn, met geduld.

Er zit nu een nieuw valkje binnen om tam te worden.

Doeiiii
gr Esther

carco

Het certificaat is binnen hoor :D
Er zitten nu 3 andere bij Fuller ( van Esther omdat die er een beetje veel had) maar hij vindt het maar niets, zijn veel te druk voor hem. Het enige wat er leuk aan is is de pap van hun snavel afsnoepen  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




•=Bonnie=•

Hey de tweede ronde alweer, dat gaat snel hier :)

Gerdy

gaat inderdaad snel..de tweede ronde..super

*Esther*

Heey,

Net weer even een ronde bij de blokken langs geweest.
Per koppel een update:

Twee eitjes van Tickle en Loenatik zijn niet verder ontwikkeld. Ik heb de eitjes opengemaakt. Daar zag ik twee ver ontwikkelde gele donsjes met donkere oogjes. De andere twee donsjes die wel zijn uitgekomen, zijn beide dood. :'( Waarschijnlijk doordat Tickle niet meevoert. Ik heb bewust niks heen en weer gewisseld, helaas....

Conclusie; Tickle mag verhuizen. Hij doet echt niks dan alleen maar eitjes bevruchten. Hij broed niet en voert niet. Ik had hem gekocht als split geelwang maar daar heb ik na al die nestjes en open gemaakte eitjes niks van gezien. (namelijk een lutino-geelwang)
Ik heb te weinig back-up koppels om dit gedrag op te vangen.
Hij zit prachtig in de veren, is mooi groot enz. Dus een mooie valk om in de voliere er bij te hebben. Bij interesse kun je me mailen.

En verder; bij Tycoon en Nanoek had ik inmiddels wel een donsje verwacht. Tycoon houdt zich druk bezig met de jongen vd 1e ronde. ::) De eitjes lijken goed ontwikkeld dus ik wacht het af.

Twinboy en Sterre is eigenlijk hetzelfde verhaal als Tickle en Loenatik. Sterre doet niks. Twinboy zit continue in het blok. Eitjes overleggen naar Naud en Tais?? Ik weet het nog niet.
Sterre wil ik zeker niet kwijt. Dus maar zien hoe ik dat op ga lossen. Misschien wel samen in een kweekkooi zodat ik meer controle heb. Of omkoppelen maar ik denk dat dat in deze gezelligge bende niet zal lukken. Koppels zoals ik ze graag zie is me tot nu toe nog nooit gelukt, zonder te manipuleren.. :-\

Naud en Tais broeden zeer trouw. Misschien dat ik ze weer inzet als back-up koppel maar ik ben er dus nog niet uit.

Ricky en Beauty zou ik bijna vergeten.  :-[
Ook bij hun verwacht ik deze dagen een donsje. Ik hoop op een zwaar bonte witmasker opaline man. Deze wil ik dan koppelen aan Eywa. Mijn eigen gekweekte bonte bleekmasker popje. :-*

gr Esther

patty_dordtse valkjes

Spannend bij  Tycoon en Nanoek enRicky en Beauty  zeg.
hopelijk duurt het niet lang meer.
Succes met de beslissing die je gaat nemen van Twinboy en Sterre

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

 :censuur Wat balen zeg, ontzettend verdrietig.  :'(

Succes met je nieuwe plannen.  :)

Groetjessssssss

PS. is het geen fototijd van je mooie bonte bleekje??  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.