29 april 2024, 15:55:37

FLEVOVALKENHOF 2010

Gestart door *Esther*, 6 maart 2010, 17:25:28

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Heerlijke kleine jonge valkjes.  ;D
Ik ben ook al benieuwd hoe bont het bontje gaat worden.
Volgens mij zag ik al gele pennetjes op het ruggetje doorkomen.  :D
Rond de 20ste dag zullen de wangen wel mooi doorgekomen zijn.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Citaat van: Valk1969 op  6 mei 2010, 16:52:50
Die 2 mutatie's maakt geen verschil op de poten  ;)
Kan een teken van bont zijn . Heb hetzelfde probleem met niet vermelde splitten van die bekende kweker.
Gr,
Patrick

ja, jammmer dat hij het er niet bij gezet heeft op het formulier.
Ik dacht dat dom.pastel te herkennen was aan de donkere snavel en poten. Hebben normale bleekmaskers  dat dus ook.


Citaat van: ♪ Marlies op  6 mei 2010, 23:10:23
Mooi jongen Esther, ze doen het goed zo te zien. :D

Bleekmasker zie je alleen aan de wangen. Bij lutino vind ik het gele trouwens ook wat zachter dan bij een " gewone " lutino.

Voor zover ik het kan zien zijn inderdaad de pootjes van het bonte jong vleeskleurig en van de anderen donker.

Ben benieuwd hoe bont het bontje wordt. :D

Groetjessssssss ;)

Ze doen het niet perfect maar dat is weer van een hele andere orde, daarover straks meer.

Citaat van: Gerdy op  6 mei 2010, 23:14:50
wat worden ze mooi..heerlijk dat de stekeltjes alweer doorkomen.

gr gerdy


Bedankt! Ze worden echt erg leuk. Dat doet vergeten dat er ook een aantal het niet gehaald hebben.

Citaat van: *Yvon op  7 mei 2010, 00:37:37
Hoi hoi

Heerlijke kleine jonge valkjes.  ;D
Ik ben ook al benieuwd hoe bont het bontje gaat worden.
Volgens mij zag ik al gele pennetjes op het ruggetje doorkomen.  :D
Rond de 20ste dag zullen de wangen wel mooi doorgekomen zijn.  :D

Groetjessss Yvon



Het bontje wordt niet heel erg geel. Ook in de staart zitten veel donkere pennen. maar dat maakt mij niet uit. Ik vind het erg leuk weer een bontje er bij te hebben.


*Esther*

Zo, nu over het bleekmasker nest:

Eigenlijk doen ze het super!

Maar er is een keerzijde. Volgens mij is in iedergeval het tweede jong niet sterk genoeg in de poten. Ze staan ook in een vreemde stand.
In het begin heb ik alleen in het blok gegluurd. Daarna heb ik ze alleen opgepakt en hup in een schoon blok gezet.
De laatste foto sessie was de eerste keer dat ik ze eens goed en wat langer in de hand had.
Ik heb calci... (geen calsitad) besteld, wat ik ze wil geven. Dat zal niet niet meer helpen voor de stand van de poten maar goed.
Ook heeft een spalkje oid geen zin meer denk ik. Ze zijn al zo groot.

Het is een schat van een valkje. :-* Ik hoop dat hij/zij zich er mee kan redden. Dan zoek ik een goed huisje voor hem.

Jong 4 blijft hier, namen heb ik ook al. ;D
Jong 2 mag dus naar een liefhebber, niet in een buiten voliere.
Jong 1 of 3 is ovb gereserveerd, als het een man is.

Bij dit nest weet ik niet wat mannen en poppen zullen zijn. Ook is er nu 50% kans op dominant pastel of niet.

gr Esther

Rianne

Hoi Esther,

ik had vorig jaar een wildkleurtje met pootjes in afwijkende stand, het leek op spreid pootjes. Die heb ik naar binnen gehaald toen hij oud genoeg was en heb pap met calcitad gegeven. Dit valkje is naar Manon gegaan, en er is nu niets meer van te zien. :)
Op de foto kan ik niet zien hoe de pootjes staan, zijn het echt de pootjes of de voetjes?

*Esther*

Citaat van: Rianne op  7 mei 2010, 09:42:03
Hoi Esther,

ik had vorig jaar een wildkleurtje met pootjes in afwijkende stand, het leek op spreid pootjes. Die heb ik naar binnen gehaald toen hij oud genoeg was en heb pap met calcitad gegeven. Dit valkje is naar Manon gegaan, en er is nu niets meer van te zien. :)
Op de foto kan ik niet zien hoe de pootjes staan, zijn het echt de pootjes of de voetjes?


(het is trouwens Clacilux van Orlux.)
Het is het bovenbeen wat naar buiten staat. Ik zal proberen er de aankomende dagen een foto van te maken.

bobbie

Ach jeetje Esther. Zoals ik heb ervaren met mijn 1-poot Yuki kunnen ze een keigoed leven hebben en zich goed redden.

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Ik heb een zwak voor lamlendige pootjes kom ik achter ::)

Groetjes, Nel ;)

Rianne

Alsof het een beetje uit de kom staat? Misschien een beetje 'valkjes fysio'?

*Esther*

Citaat van: bobbie op  7 mei 2010, 10:09:32
Ach jeetje Esther. Zoals ik heb ervaren met mijn 1-poot Yuki kunnen ze een keigoed leven hebben en zich goed redden.

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Ik heb een zwak voor lamlendige pootjes kom ik achter ::)

Groetjes, Nel ;)

Hoi Nel,
Ik denk ook dat dit valkje een super leuk valkje kan worden.
Dus wie weet!  ;)
gr Esther

Gerdy

'hé jeetje wat is dit nu balen zeg..heb je het één niet dan komt het anders wel weer..ik hoop dat het valkje toch uit zal groeien tot een valkje die het echt naar zijn zin zal hebben

gr gerdy

*Esther*

Hey,

Vandaag valkje 2 weer in handen gehad. Het lijkt er op dat het de pootjes 'gewoon' wijd heeft staan. Niet goed natuurlijk, ik ben benieuwd hoe het gaat als hij uit moet vliegen.

Er ligt weer een ei. In het blok van Ricky en Beauty, wat dus hun blok niet meer is, want zij zijn het niet.
Ik dacht eerst dat Tycoon en Nanoek opnieuw waren begonnen, maar ik denk toch dat het Tickle en Loenatik zijn. Loenatik zie ik niet meer.

Twinboy broedt zich suf op de eitjes. Ik weet nog steeds niet hoeveel er nu liggen voor hun 2e ronde. Als Sterre (= geelwang), in het blok zit wil ik er niet bijkomen uit angst dat ze er af blijft. En Twinboy is erg honk vast. Ik hoop dat het hun samen gaat lukken.

Inmiddels hebben we er ook weer een koppel grasjes bij. Hopelijk blijven ze in leven. Tot nu toe hebben steeds de mannetjes afgehaakt.
Ik vind het voor Niek leuk, maar de valkjes zijn zo groot. Grasjes zijn wat handzamer voor hem.
Nu hebben we twee popjes en een mannetje.

En stiekum ben ik al een lange tijd aan het denken over een koppel ...iets groters... er bij, maar wat. Ik vind bergparkieten erg leuk en een mooi formaat. Maar ik vind meyers ook heel erg leuk. Alleen bergparkieten zouden in een wat grotere voliere moeten en meyers kunnen denk ik niet samen met valkjes. En om ze nou alleen in een kweekkooi te houden vind ik ook niet wat. Dus voorlopig blijft het bij fantaseren.
School vraagt ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd, dus sowieso moet ik goed nadenken voor ik iets beslis.

Zo dit was het weer.

gr Esther

Caroline

Ik geef Calcilux van Orlux hier altijd als extra aanvulling, verwacht ik echt problemen of heb ik een donsje wat iets achterblijft geef ik persoonlijk liever Calcitat-50.

Succes met het kleintje.

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Billie van Manon was ook wat ouder toen ik er mee begon, heb geen elastiekjes gedaan omdat het op zich nog wel meeviel.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Citaat van: Caroline op  7 mei 2010, 23:20:50
Ik geef Calcilux van Orlux hier altijd als extra aanvulling, verwacht ik echt problemen of heb ik een donsje wat iets achterblijft geef ik persoonlijk liever Calcitat-50.

Succes met het kleintje.

Fijn weekend.  :D

Hoe kom ik aan calcitat? Via een webwinkel of alleen via een DA?

*Esther*

Citaat van: Rianne op  8 mei 2010, 09:18:51
Billie van Manon was ook wat ouder toen ik er mee begon, heb geen elastiekjes gedaan omdat het op zich nog wel meeviel.


Ik vind het moeilijk te bepalen of het nu mee valt of niet.
Ik zal straks foto's maken.