Kweken als ze mekaar niet persé lief vinden

Gestart door Creatura, 2 maart 2010, 21:57:12

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi mensen,

Ik vroeg me eens af; Hoe groot is de kans van slagen, en überhaupt dat er eitjes komen, als je een broedblok ophangt bij een mannetje en een popje die nog niet echt een koppel hebben gevormd? Ik ben gewoon even aan het brainstormen en aan het fantaseren of er toch een mogelijkheid zou zijn om Lotje en Tommy aan mekaar te koppelen. Hoewel Tommy lelijk tegen haar kan doen merk ik toch dat hij ook wel naar haar toetrekt. Ze gaan altijd samen op avontuur in de kamer en als er op de bodem gescharreld wordt is dat ook altijd door Lotje en Tommy samen. Sinds de komst van Sientje, mijn andere popje, lijkt Tommy ook minder lelijk te doen tegen Lotje.
Zou het mogelijk zijn dat Lotje en Tommy ineens het licht zien zodra er een broedmogelijkheid is? Heeft iemand ervaring met zo'n soort koppel?

Qua mutaties denk ik dat ze ook wel leuke jongen kunnen voortbrengen. Lotje is witmasker cinnamon, split bont (aan de vlekjes op haar koppie te zien) en Tommy is wildkleur split bont witmasker waarschijnlijk.

Lotje is nu een jaar en 1 maand oud en Tommy wordt volgende maand 1 jaar. Ik snap dat dat nog een beetje jong is voor een nestje, dus ik zou nog wel even wachten, maar ik ben gewoon even benieuwd ;)
En voor hetzelfde geld gaat het tussen Lotje en Daantje (jongste spruit van Manon) heel goed klikken, en dan is dit idee sowieso van de baan ;)


Anke

Hoi,
Zo te lezen zijn je valkjes wel degelijk graag samen.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon nog wat jong om al actie te ondernemen.
Wacht rustig af of er te zijner tijd iets gaat gebeuren :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Creatura

Hey ANke,

Dankje voor je reactie :) Fijn om te lezen dat jij denkt dat ze toch wel graag samen zijn ;)
Vandaag werd dat ook wel weer bevestigd, want ze waren weer urenlang op avontuur in de kamer en ze waren weer heeeeel erg opgewonden aan het kwebbelen met mekaar ;D

Het grappige is trouwens dat Tommy op een gegeven moment heel dicht naast Lotje ging staan. Alsof hij op haar rug wilde gaan klimmen :o Lotje snapte er echter niks van en pikte hem weg, haha ::) ;D Maar het gaat wel duidelijk de goede kant op tussen die twee.
Ik wacht gewoon af ;)