7 mei 2025, 02:24:48

Piepen?

Gestart door Lisette van Hugten, 20 maart 2010, 21:57:19

« vorige - volgende »

Lisette van Hugten

Hallo,

Ons Huubke heeft gvandaag haar 2e eitje gelegd. Er is geen mannetje bij geweest, dus het eitje is leeg. vandaag hebben we het eitje weggehaald en vervangen voor een nepeitje. huubke doet raar sinds ze eitjes heeft gelegd. Eigenlijk al 3 weken. Zit regelmatig ineengedoken op zijn stokje, en piep dan heel zeurderig? Ik kan haar dan gewoon oppakken, ze bibbert en lijkt bang? is dit gedrag dat bij het 'broeden' hoort/ En wat moet ik doen als het eitjes leggen niet stopt? ik heb begrepen dat het heel veel energie kost om telkens een eitje te leggen?

groetjes, Lisette.

Kimm

hoi,

vaak kunnen ze zo zitten en piepen als ze broeds zijn. je ziet ze dan ook vaak kippetje zitten.

als het nu nog maar het 2e eitje is, dan is het nog niet erg hoor. gewoon even laten gaan. ze kunnen er nog veel meer gaan leggen.
het kost energie, maar als je haar wat meer vitamines en gevarieerde voeding geeft komt het wel goed.

als je denkt dat je valkje ziek is, dan moet je wel naar een vogelarts toe, maar ik heb het gevoel dat zij broeds gedrag aan het vertonen is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lisette van Hugten

Hoi Kim,

bedankt voor je reactie. Ik voor bij met groente: komkommer, wortel, geef soms wat bruin brood. En natuurlijk het gewone voer, met eivoer en grit. Is dit voldoende? of je heb je tips om Huubke in goede conditie te houden?

Thanx......

Kimm

nee hoor, je doet het al super  ;)
ik neem aan dat je wel een sepia in de kooi hebt hangen?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010