14 mei 2025, 19:53:37

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

Saar

het biekje zit nog steeds apart. Gaat wel beter met haar, maar ze kan nog niet goed vliegen. Maar het eten en drinken gaat goed, huppelt door de kooi heen en fluit zo heel af en toe.

Gisteren hebben we de laatste grasparkietenblokken weggehaald. Alles buiten is nu in rust :)

Saar

Nou het gaat met de tropen ietsies minder...
Biekje zit nog steeds in de ziekenboeg. Gaat wel een heel stuk beter hoor, maar ze is er duidelijk nog niet aan toe om weer terug te gaan naar de grote kooi...

1 van de oude zebravinkjes van Veronica is gisteren gaan hemelen. Dit meisje is 16 jaar geworden. Had er al een klein beetje rekening mee gehouden dat ze niet heel lang meer te leven had. Ze was echt op. Ze is in haar slaap gegaan.

We hebben afgelopen week gaas gehaald en aluminium strips.
Zondag wordt het dak van de kamervoliere aangepast. Dus dat houdt in alles uitvangen.. In een andere kooi stoppen... En dan kan ik alle vogels 1 voor 1 of per koppel op de foto zetten ;) En op m'n gemakje alle stokken eruit halen en ff goed soppen.

Daarnaast ben ik druk met de jappies aan t oefenen met los vliegen ;D Ze zijn zooooo nieuwsgierig! Er zijn er nu al 6 van de 14 die hun vleugeltjes komen strekken als ik de deuren open zet 8) De rest blijft lekker in de voliere zitten. En als er andere vogels rondvliegen, kan ik er met het netje erachter aan ::) De jappen zijn zo netjes om ook weer zelf terug te vliegen in hun hok ;) De rest niet.. Die kunnen de weg niet terug vinden :P
Groetjes Saar :-*

Monky

Gisli komt je even gedag zeggen...

Groetjes,
Monky & Gisli  :-*

Saar

Citaat van: Monky op 15 september 2010, 13:20:18

Gisli komt je even gedag zeggen...

Groetjes,
Monky & Gisli  :-*

Ze is moooooooooooi :-*
Dank je wel Monique!

Saar

Even een update over de andere vogies :)
Met de grasjes gaat het super! Ook met de 3 'grote' kleintjes.
Zoals t er nu naar uit ziet blijven ze hier :-[ en komt t aantal dus op 15 grasjes :) Binnen en buiten zijn ze nu goed in de rui en je merkt wel dat sommige oudjes er moeite mee krijgen. Met name de vader van Stompie....  :-\ Hij zit me toch slecht in de veren, en vol met nieuwe pennetjes. Hopelijk is ie er snel doorheen...

Het zieke mozambique meissie zit nog steeds apart. Ze gaat heel langzaam iedere dag een beetje vooruit. Eten en drinken doet ze als de beste :)

De 3 kwarteltjes doet het ook goed. Gelukkig zijn ze al een tijdje ei vrij en dus geen legnood meer gehad :)

De kanaries buiten doet t ook goed. Zijn ook zwaar in de rui :-\

De 2 kanaries binnen zijn ook helemaal in hun sas. Helemaal de oude kanarie man. Die vermaakt zich wel met z'n popje uit 2007 :)

de 2 gordelgrasvinkjes zijn helaas 2 poppen. Heb ze nog nooit horen fluiten :-\ erg jammer, maar niks aan te doen.

De 2 bandvinkies doen t ook prima. Ik heb alleen het idee dat t popje helemaal is sufgekweekt door de vorige eigenaar :-\ Ze ziet er echt uit als een popje van 10 terwijl ze uit 2008 komt. :-\ Toen ik d'r net een paar dagen had, kreeg ze al legnood :-X Dit stelletje is dus ook uitgeschakeld voor de kweek.

De 6 zebravinkjes zijn lekker hun eigen ding aan t doen. Sommige hebben alleen een kaal ruggetje :-\ Zometeen zal ik even uitleggen hoe dat komt ;)

Ht koppeltje mozambique sijsjes wat in de kamervoliere zit, zijn ook gewoon lekker zichzelf. De man begint alleen weer minder te fluiten. En hij fluit zo mooi.. Komt door de rui... ::) Ik zit er aan te denken om ze toch een keer apart te zetten. Kijken of er dan kleine biquejes komen :)

De 14 jappies doen het ook super! Alle mannetjes beginnen te fluiten zodra je t licht aan doet. Die 4 die begin dit jaar geboren zijn, blijven toch een beetje mijn trots! Maar de jappies hebben een beetje last van hun hormonen. Dit in combinatie met de rui, willen ze nog wel eens een ander vogeltje een veer uittrekken :-\ Bij andere soorten of bij zichzelf ::) Raar stel! Hopelijk is t snel voorbij, dan mogen ze van mij aan een nestje beginnen ;) Het uit de kooi komen gaat ook steeds sneller. Zodra ik op de grond ga zitten komen ze 1 voor 1 om een hoekkie kijken ;D Er waren er op een gegeven moment 8 vd 14 uit de kooi, en het terugvliegen gaat ook goed. Hoef maar op te staan of ze gaan weer naar binnen. Soms gaan ze nog wel eens bij de valkjes zitten, maar die waarderen dat niet echt. De jappies kunnen daar door de tralies naar binnenwippen ;)

Met de 5 volwassen rijstvogels gaat het goed. Sommige hebben het ergste van de rui alweer achter de rug. Het jong is een isabel rijstvogel man :o Hier heb ik jaren naar gezocht ::) Dus dit is de laatste rijstvogel die ik 'aanschaf'. De rest mag lekker hun ding doen en van hun pensioen genieten ;)

De 4 diamantduifjes zijn ook gewoon weer lekker hun ding aan t doen :) De 2 buiten maken nog vaak zat een wippie ( vieze ouwe duif van Veronica :-X ;D Met z'n 15 jaar is ie nog best actief :P) Het vrouwtje binnen heeft weer een mooie kont met veren en een mooi ruggetje. Het mannetje daar en tegen denkt nog steeds dat ie een kwartel is en gedraagt zich ook zo >:( Zijn de 3 dames het niet mee eens en als ie vervelend is, trekken ze zo een veer uit z'n kont :o Kan ze helaas geen ongelijk geven... Hij versiert ze namelijk op de duivenmanier en daar hebben ze geen behoefte aan ;D

Met de 4 cavia dames gaat het ook goed :) Alleen lijkt het net of Beppie en cherry oog krijgt :-\ Omdat ze ook al d'r koppie scheef houdt, en blind is aan het andere oog, staat ze onder strenge controle ;).

Met de hammie Annie gaat het ook goed :) Rent zich iedere avond helemaal suf in d'r wiel ;D

Met het grote aquarium gaat het prima. Daar zitten op dit moment veel guppen mannen en tetra's in. Eventjes geen vrouwen erbij. Bleef kleintjes uit die bak scheppen :-X En ik kon ze niet blijven overplaatsen. Daar hadden we t kleine bakkie niet voor gekocht :P

In het bakje van 30 liter zitten inmiddels weer meer garnalen!
5 algenetende garnaaltjes, 1 rotsgarnaal en ik heb afgelopen week 50 cherrygarnaaltjes gekocht. Er zit dan nog een schoonmaakvis in. Een siamese algeneter als ik t goed heb, en een albino corydora. Ik ga nu nog kijken voor hele gele garnaaltjes ;D

Zo, zijn jullie weer helemaal op de hoogte.
Is wel een erg lang verhaal geworden :-[
Groetjes Saar :-*

Saar

Oops... toch nog wat vergeten :-[
Sinds zondag zit er gaas op de kamervoliere als dak ;D

patty_dordtse valkjes

Hoi,

een super leuke update over al je andere vogeltjes...

wel grappig allemaal vooral dat ene stukje dat je dan op de grond gaat zitten en dat ze dan eruit komen en zodra je gaat staan zijn ze weer foetsie...

ben benieuwd hoe het verder met jouw gaat en je valkjes  ;D ;D ;D

sterkte met het konijntje  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saar

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 17 september 2010, 10:59:54
Hoi,

een super leuke update over al je andere vogeltjes...

wel grappig allemaal vooral dat ene stukje dat je dan op de grond gaat zitten en dat ze dan eruit komen en zodra je gaat staan zijn ze weer foetsie...

ben benieuwd hoe het verder met jouw gaat en je valkjes  ;D ;D ;D

sterkte met het konijntje  :-*

Caviaaaaaaaaaaa :P ;) maar thnx :-*

Ja jappies zijn heel brutaal. Dat is een van de redenen dat ik ze zo leuk vind. Zebravinken krijg je echt vrijwillig hun hok niet uit ;)

Met mij gaat t wel redelijk. Veel last van m'n nek en rug... De rest staat nu ook in t valkenboekje ;)
:-*

Saar

Helaas moet ik jullie melden dat het oude kanarie pietje van 16 vannacht is gaan hemelen. Rust zacht kereltje :-*

Paula

Een mooie leeftijd maar toch jammer.
Rust zacht kleintje, sterkte Saar!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

bobbie

Tjeetje, dat is oud Saar. Triest maar een afscheid van een mooi en goed leven anders was hij nooit zo oud geworden.

Sterkte ermee, Nel

Saar

Citaat van: Paula op  5 oktober 2010, 09:33:26
Een mooie leeftijd maar toch jammer.
Rust zacht kleintje, sterkte Saar!

Thnx :-*

Citaat van: bobbie op  5 oktober 2010, 11:18:16
Tjeetje, dat is oud Saar. Triest maar een afscheid van een mooi en goed leven anders was hij nooit zo oud geworden.

Sterkte ermee, Nel

Hij is inderdaad heel oud geworden. Onze Wilma is hem toen nog komen brengen met een paar andere omdat Veronica er hartstikke allergisch voor was geworden. Ik heb nu nog 1 zebravinkje, 1 mozambiqueje (die in de ziekenboeg) en 1 diamantduifje van haar. Kreeg ze zegmaar al vrij oud. Ben blij dat hij nog zo lang bij me is gebleven :)

Nu zit ik alleen met het probleem... M'n japan hoso popje is nu alleen binnen :-\ Ben dus weer aan het zoeken naar een mannetje.. Ik weet het, het is erg snel.... Maar zodra ze alleen is, gaat ze heel zielig zitten doen... :-\ Dus voor haar hoop ik snel een kereltje te vinden... Voorlopig zit ze nog steeds bij het mozambiqueje in de kooi. Heeft ze toch afleiding :)

patty_dordtse valkjes

Hoi,

bij deze kom ik dus informeren of je al een ander ventje heb gevonden...

wat kunnen ze oud worden zeg 16 jaar verwachte ik dus niet van zo'n vogeltje zeg...

verder ook alles goed met de rest van de andere vogeltjes dan valkjes  ;D

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saar

Met alle andere vogies gaat t ook goed hoor.
Alles is alleen in de rui  :o Jappies, zebravinkjes, grasjes etc.... Voor de kwartels heb ik als t goed is ook een ander huissie gevonden :)

En helaas, nog geen nieuw mannetje...

Saar

Ik vond net het lutino grasje binnen dood :(
De dame moet van binnen iets gemankeerd hebben :-\
Ze werd namelijk heel erg dik van het gewone grasparkietenvoer. Toen ik haar kocht was ze juist heel mager :-\. Afgelopen week viel ze af, en zat ze eindelijk op een mooi gewicht. Tijdens het spelen ( nouja, eerder slopen ) met de wc rol is ze zo voorover gevallen.. Baal er wel van want het was echt een lieffie :(

rust zacht klein meissie :-*