28 april 2024, 18:45:51

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

*Manon*

Geweldig verhaal over je bonte kiet.... zie het zo voor me  :D

Balen dat je kwartel zo vervelend is...  :-\

Fijne dag!!

Liefs Manon

Larissa

Tjeetje zeg die kwateldame heeft wel lef hoor, ik help het je hopend dat ze zich beter gaat gedragen....

groetjes

Saar

Citaat van: christel op 17 januari 2011, 08:40:40
Wat is die kwartel een pestkop zeg!! Ik hoop dat ze haar toch een beetje gedraagt ;)


Pestkop is het inderdaad, maar volgens mij gedraagt ze zich nu al wat beter :)


Citaat van: *Manon* op 19 januari 2011, 09:21:25
Geweldig verhaal over je bonte kiet.... zie het zo voor me  :D

Balen dat je kwartel zo vervelend is...  :-\

Fijne dag!!

Liefs Manon


Hihi ;D
Ja het word nog erger.... Het popje word een beetje gepest door een hele ge*le Sjonnie :o Ze is zo gezond als een vis, maar het bontje kietje ziet haar zitten, en Sjonnie ook... Dus dat word knokken :-X Dus laat ze het maar eerst eens worden buiten de kooi... Sjonnie is zo opdringerig dat ie haar iedere keer wilt bespringen... Iedere keer dat pootje op d'r rug... Gelukkig bijt ze wel van zich af, maar een leuk gezicht is het niet.

Citaat van: Larissa op 20 januari 2011, 22:54:49
Tjeetje zeg die kwateldame heeft wel lef hoor, ik help het je hopend dat ze zich beter gaat gedragen....

groetjes


Ze gedraagt zich inmiddels ietsjes beter ;)



Nu is mij alleen het volgende opgevallen..
Al m'n jappies krijgen kale plekken... en een paar zebravinken ook... Nu zag ik dat 1 van de jongere zebravinken helemaal NIET kaal is... Dus ik vermoed dat die plukt :-\ Ook omdat ze met iedereen ruzie zodra Tina het valkje bij de andere 4 zit, haal ik ff een tt kooi naar beneden en gaat ze ff apart.... Ff kijken of dat helpt :)

Saar

Hier ook maar even een update schrijven...
Zoals jullie waarschijnlijk wel in m'n andere dagboekje hebben gelezen, zijn er een kanarie en een rijstvogel doodgegaan terwijl ze aan de AB zaten :-\ Meneer duif doet het verder goed, hij zit alleen iedere dag te mopperen en te schelden dat zijn meisje niet reageert op z'n gekoer... :-X Nou dat moet ie nog maar ff vol zien te houden. Ze is goed opgeknapt binnen, dus ik ga er maar vanuit dat ze van het voorjaar weer lekker naar buiten kan :D

Het oude grasje wat binnen zit, is wel aangekomen, maar gedraagt zich nog steeds heel rustig.. Dit kan natuurlijk ook aan de leeftijd liggen ( 10-12 jaar is ie) Dus dat blijft even afwachten...

De andere grasjes buiten ( 1 lutino man, 2 albino popjes (1 ek 2010, 1 lichtblauwe man (ek 2010), 1 grijze (ek 2010), 1 regenboogpopje en 1 groene pop ) doen het prima buiten. Al begin ik wel te merken dat Buffy en het oude albino popje wel aan het aftakelen zijn. Het albinootje is ook al rond de 10 jaar en hoe oud Buffy is geen idee. Zij is toen gevonden door Ivy. Ze doen alles wat ze moeten doen, alleen gaat alles een tandje langzamer ;D

De 4 overgebleven rijstvogels doen het ook verder wel goed. Ik heb nu nog 2 witte, 1 isabel ( bruine ) en een wildkleur( zo'n grijze ) zitten.

De vogels binnen:
Mevrouw Bique doet het al een heel stuk beter. Ze eet, fluit, drinkt goed en is heel levendig. Maar of ze ooit terug zal kunnen bij de andere 2 biquejes, ik weet t niet :-\ Meneer is zo broeds dat hij bij het gezonde vrouwtje zo veren uit d'r nek trekt :o Nou schijnt dit wel normaal gedrag te zijn, maar als ze een zwakkere soortgenoot zien vallen ze deze aan :-\
Het 'zieke' biquedametje zit bij de gele kanarieman die ik naar binnen had gehaald omdat hij weer last had van zijn oog. Dit heeft hij altijd in de winter ;) Dus ze heeft in ieder geval gezelschap. Hij kan namelijk niet in de kamervoliere, gaan de 2 kanariemannen vechten :-X

De 18 jappies doen het goed :D Alleen worden sommige jappies nogsteeds geplukt >:( En zie er maar eens achter te komen welke vogel dat doet...

De 6 zebravinkjes doen het ook goed, maar er is een kans dat er 1 of 2 weg gaan. Waarom? Het popje doet lelijk tegen de bejaarde vinkies :-\ En ik weet niet of een onevenaantal wel werkt bij de zebravinkjes, dus dat moet ik even aankijken.

De 2 gordelgrasvinkjes zijn echt heel mooi geworden :) Alleen fluiten ze helemaal niet, dus dat houdt in dat ik 2 popjes heb. Wel jammer, maar om nu een pop om te ruilen voor een man, dat zie ik niet zo zitten.

De 2 bandvinkjes... Tjaa apart verhaal is t maar :-\ Toen ik ze op de vogelbeurs heb gekocht, was het een heel mooi koppel. Maar na een paar dagen kreeg het popje legnood, en sinds die tijd ziet ze er maar verfrommeld uit :-\ En het mannetje fluit heel mooi, maar doet ook heel lelijk tegen de andere tropen zodra zijn popje in paniek raakt ::) Ik ga denk ik van het voorjaar kijken hoe ze het doen in de buitenvoliére. Heb zo het vermoeden dat ze het daar beter naar hun zin zullen hebben. Maar het kan ook zijn dat ze zich heel anders gaan gedragen als de kwartel weg is, maar hier kom ik zo nog op terug.

De witte kanarieman fluit heel weinig... Zal hem binnenkort eens gaan 'plagen' met filmpjes op youtube.. Misschien dat hij dan wel gaat fluiten :D Het gele popje vind de witte kanarie maar een rare kerel. Maar ze trekken wel steeds meer met elkaar op!

De duifjes worden op dit moment echt mishandelt door de kwartel >:( Mamaduif mist alleen haar kont veren, maar d'r vent heeft alleen nog veren op z'n borst, vleugels, kop en in z'n nek... Z'n hele ruggetje is kaal en hij is al maanden kontloos en nu ben ik het helemaal zat :-\

De kwartel heeft het prima naar d'r zin in d'r eentje ::), maar er zijn een paar dingen die ook spelen...Ze kan gelukkig weer goede eitjes leggen :D, dus ze gunde zichzelf gewoon geen tijd om alles te eten wat ze nodig had toen de andere 2 kwartels erbij zaten.. Das een pluspunt. Maar sinds die andere 2 kwartels weg zijn, plukt ze meneer duif nog kaler, ze pest de andere vogels ( met name de kanaries ) die op de grond scharrelen, en ze skreeuwt midden in de nacht de boel bij elkaar :o Ik ga haar vandaag op marktplaats zetten. Want dit is voor haar en voor de andere vogeltjes geen leven :-\ Zodra zij dan een ander huisje heeft gevonden, ga ik kijken of de jappies en zebravinkjes wat meer veren krijgen want het plukken kan ook van de stress komen natuurlijk. Blijven de jappies en zebravinkjes kalen plekken houden, dan ga ik beginnen om het zebravinkje apart te zetten. En zo ga ik dan net zolang door tot ik de dader heb..  :-\

Saar

Och och... Mijn meisje Willie toch...
Zoals vele van jullie weten, is ze vlak na de dood van Wilma geboren...










Eerst was ze verliefd op Sjonnie....


Totdat haar mama dood ging... en is ze een koppeltje gevormd met haar vader ::)


Nu is dat op zich niet erg... Maar nu zit ze dus met een eitje in d'r buikje :o Het is haar eerste eitje... Ze is heel bijzonder voor mij, dus ik ben als de dood voor legnood :-[ Ze stamt af van mijn aller eerste koppeltje....

groene mama kiet x blauw gele bonte man...
( deze kregen 4 kleintjes )

1 blauw bonte man ( jong van het koppel hierboven) x regenboog popje (scooby)
Van dit stel heb ik dus de papa van Willie gehouden....

Het regenboog mannetje (papa van Willie) x groene pop...
En het enige jong dat ze kregen ( willie ) woont nog steeds bij mij ;)

Dus Willie is op meerdere manieren speciaal voor me....
Hopelijk kan ze het eitje gewoon leggen...
Dit is in ieder heel apart voor me... Ik heb het nog NOOIT meegemaakt dat een grasje een eitje legt ZONDER blok ???
Dus of ze nou wil of niet.... Ze gaat als alles wat buiten hoort ook buiten zit, krijgt ze met Sjonnie een blok....
Zal ze me niet in dank afnemen... Maar dit gedrag wil ik gewoon niet hebben ;) Hopelijk doorbreek ik dan de cirkel ::)

Cherro

Een heel geregel en gedoe lees ik wel met een boevige kwartel en vogels die elkaar plukken! Hoop dat je de dader snel mag vinden en een goed thuis voor je kwarteldame.

Wat bijzonder van je parkietje, kan me voorstellen dat dit alles veel met je doet :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Saar

Willie d'r cloaca zag er gisteren uit alsof t eitje er ieder moment kan zijn. Vanmorgen deed ze heel zenuwachtig en zodra ik weg was geweest, en weer bij haar ging kijken kroop ze gauw omhoog. Ik denk dat ik straks wel een eitje kan vinden.

*Manon*


Saar

Citaat van: *Manon* op 23 februari 2011, 20:06:14
en...... al een eitje gevonden Saar?

Liefs Manon

Nope :-\ Maar die dikke eierenkont is wel weg en zo te voelen zit er alweer een nieuwe :-X Dus ik vermoed dat iemand trek had in een vers eitje als ontbijt :-X ;D

Larissa

jeetje die gene had dan wel hele erge honger
Hoop dat  alles goed gaat met je popje


knuffel

Saar

Met Willie gaat het prima :)
Lief dat je het vraagt :-*

Saar

 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Houdt t hier dan nooit eens op?!
Net lang Willie ( vernoemd naar Wilma....) dood :'(


Het meiske heeft zaterdag nog lekker meegevlogen met de andere.
Ze wilde zelfs niet meer de kooi in...
En nu... Lag ze op de bodem van de kooi... Voetjes nog in 'stokhouding'.
Ze was niet ziek, at gewoon...
Het enige wat ze had, was dat ze in de rui was...

Nou is haar mama ook niet oud geworden... Die was ook met 2 jaar dood...
Ik vind dit zó erg.... :'(

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kitten84